Toon posts:

Northbridge Fan GA-7VAX doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonder dat ik er aan heb gekloot :P begon de Fan/cooler die op de Northbridge chip zit (de KT 400 chip) van mijn GA-7VAX te "brommen" toen ik m'n PC-eetje startte.

In het begin stopte het "brommen" na een tijdje, later echter niet meer. Tevens draait dit klote ding ook nog eens langzamer. Het is dezelfde fan die op de Northbridge van een GA-7VAXP zit. Op de support pages van Gigabyte kan ik hier ook niks over vinden :'( .

Er komen geen draadjes ofzo tussen de fan/cooler, er zit geen stof of iets dergelijks tussen, hij is helemaal clean :*) . Wat me wel opvalt is dat als ik de fan hard aandruk, ie nog harder gaat "brommen" }) . Ook al komt ie nergens tegen aan.
De fan zit trouwens op en heatsink vastgeschroefd. Als ik 'm iets van de Northbridge afhou bromt ie niet meer :? .

Zouden plastic ringetjes (om de schroefjes) tussen de heatsink en de fan een oplossing bieden, en er er tussen kunnen zonder nare 8)7 gevolgen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 20:32 . Reden: FOUTJE ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik weet niet hoe de hele constructie eruitziet, maar kun je het fannetje niet gewoon eraf schroeven en er een nieuwe opschroeven ;).

Als zo'n ding stuk gaat/is dan kun je 'm gewoon vervangen. Je kunt er ook een blue orb ofzo opzetten..

Ik weet niet of je OCt, maar als je niet OCt kun je ook proberen of ie het goed doet zonder die fan. KT400 weet ik niet 100% zeker, maar mijn KT333 draait standaard op een mini koelblokje.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

crosspost weggehaald, zie mijn antwoord op jouw oorspronklijke topic

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 27-11-2002 12:36 ]

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hij is versleten, je kan proberen dmv naaimachine-olie het brommen te stoppen.
Stuur even een mailtje naar de fabrikant/importeur en ze zullen niet moeilijk doen om je een nieuwe fan op te sturen.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Dat brommen heeft inderdaad te maken met het lagertje (geen idee hoe dat ding er van binnen uitziet) van je fan. Ik heb een PC op het werk waar al sinds een half-jaar een krekel in de koeler van de CPU woont. Is wel gezellig, maar ook vervelend. Het geluid wat die fan dus maakt komt hoogst waarschijnlijk door een defect in de draaiende delen IN de fan zelf.

Gewoon nieuwe fan laten leveren door winkel of door leverancier of door Gigabyte

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de posts _/-\o_ ....

Oké dan, ik zal wel ff voor een nieuwe kijken, ze zullen er vast niet moeilijk over doen, de verzendkosten zullen dan ook wel hoger zijn dan het dingetje zelf :*) . Maar hoe kan in hemelsnaam zo'n ding nu al versleten zijn? Moederbord is nog maar een maandje ofzo oud. Heb ik weer he :'( ...

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 23:24:
Bedankt voor de posts _/-\o_ ....

Oké dan, ik zal wel ff voor een nieuwe kijken, ze zullen er vast niet moeilijk over doen, de verzendkosten zullen dan ook wel hoger zijn dan het dingetje zelf :*) . Maar hoe kan in hemelsnaam zo'n ding nu al versleten zijn? Moederbord is nog maar een maandje ofzo oud. Heb ik weer he :'( ...
Ach... er zal wel een fabricagefoutje in hebben gezeten. Dan is zo'n ding bijvoorbeeld niet helemaal in balans en dan gaat-ie trillen... en die trillingen maken het alleen nog maar erger. Kan gebeuren. Ik kan mij herinneren dat op bepaalde Abit borden die dingen massaal de geest gaven, en dat je maar een mailtje naar de importeur hoefde te sturen of je kreeg zonder vragen een nieuwe fan opgestuurd.
Pagina: 1