Toon posts:

Kabel kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Overal in de faq en op het forum gezocht, maar niks gevonden:

Situatie:
3 PC's, PC 1 is XP-Prof met een onboard Sis 10/100mb netwerkkaart, aangesloten op een router ADSL-modem via een hub/switch met UTP-kabel. Geen probleem.

PC 2 is XP-Home, met een onboard Realtek 8039 , ook met zelfde soort UTP aangesloten op de Hub. Ik krijg dan de foutmelding dat de netwerkkabel niet goed is aangesloten.

Sluit ik diezelfde netwerkkabel echter aan op een Windows ME-PC met een Realtek 8029, dan is er geen probleem.

Enig idee?

Verwijderd

staat de netwerksnelheid op alle pc's wel hetzelfde ?

Verwijderd

Netwerkkaart kapot in die XP Home PC? Al een andere geprobeerd in die PC?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De hub geeft aan dat de XP-prof op 100 draait, de rest op 10. Dat zou toch niet uit moeten maken? :O

De kaart in de XP-home is onboard, deed het eerst nog uitstekend toen-die aan een kabelmodem met internet-delen hing. Lijkt me sterk dat die nu kapot is.
:?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 21:15:
De hub geeft aan dat de XP-prof op 100 draait, de rest op 10. Dat zou toch niet uit moeten maken? :O
Heb je een hub of een switch? Een hub gaat tot 10 mbit, en een switch kan op 100 mbit.
De kaart in de XP-home is onboard, deed het eerst nog uitstekend toen-die aan een kabelmodem met internet-delen hing. Lijkt me sterk dat die nu kapot is.
:?
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of daar iets vreemds staat?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Juiste drivers geinstalleerd voor die reuteltec :?

Verwijderd

CyberJ schreef op 26 november 2002 @ 21:39:
Juiste drivers geinstalleerd voor die reuteltec :?
Reuteltec :? Leuk gevonden :P

Nah, het lijkt me niet dat daar het probleem zit, die wordt standaard herkend door XP, maar hij mag het natuurlijk wel proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 21:21:
[...]

Heb je een hub of een switch? Een hub gaat tot 10 mbit, en een switch kan op 100 mbit.

[...]

Sorry, is een switch ja. Gekocht op de HCC en werkt nog ook! ( Althans, dat lijkt me ).
Bij aparaatbeheer is niks aan de hand. Nieuwste drivertjes geïnstalleerd.
Ik heb nu in de XP home PC naast de onboard Realtek 8039, die de kabel niet herkende, een Realtek 8029 geplaatst, die de kabel wel vindt. De onboard 8039 heb ik in de setup geheel uitgeschakeld, zodat hij niet meer gevonden wordt. Het interne netwerk is dan echter vreselijk traag met geregeld uitval, maar het internetten gaat op alle PC's heel snel. Wat is er dus nog mis met het netwerk en hoe kan het dat de 8039 de kabel verkeerd aangesloten vindt?

Het ADSL routermodem is een Telindus 1120 ( van Tweak DSL , bevalt prima! _/-\o_ )

• RooT
  • Laatst online: 05-05 13:55
Wat voor merk switch? Sommige switches willen niet met bepaalde realtek kaartjes werken.
Al 's geprobeerd met een crosscable de 2 netwerkkaarten te verbinden en kijken of het dan wel werkt? Als het dan wel werkt, dan weet je dus dat de verbinding van die Realtek 8039 -> Switch niet goed is, en het dus daar aan ligt.

Zorg er ook voor natuurlijk dat de kabel gewoon in orde is, dat is 1 van de 1e dingen waar je naar moet kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Eh... Het is een Sweex 10/100mb 5-poorts switch.( www.sweex.com ).
Dat van die crosscable is trouwens een goed idee, ik laat het je morgen even weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 23:37 ]

• Brainbuzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 21:50

Brainbuzz

So?

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 21:21:
[...]

[...]

Hub gaat tot 10 Mbit??? En wat dan met de 10/100 hubs? Leg dat eens uit?

Verwijderd

Topicstarter
Brainbuzz schreef op 26 november 2002 @ 23:39:
[...]

Hub gaat tot 10 Mbit??? En wat dan met de 10/100 hubs? Leg dat eens uit?
:r Voordat we nou daar een discussie over gaan houden, laten we nou eerst mijn probleem even oplossen. :?

• Equator
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Probeer de nieuwste driver eens:
gevonden in de mauktracker:
meuktracker: Realtek 8139 5.05

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kabel doorgemeten. Blijkt dat ik bij het opzetten van de stekkertjes de blauw/witte verwisseld had met de groen/witte. :Z :Z :Z Wel internet, maar een brak netwerk!
Zo zie je maar weer, een leesbril kan ook nuttig zijn.
Allen hartelijk bedankt voor de hulp en de suggesties! _/-\o_
Pagina: 1