Toon posts:

nieuwe PC --> geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe pc onderdelen gekocht bij de HCC:

WD 40gig
MSI 648 MAX
Intel P4 2.53
Twinmos 256mb DDR pc 2700
Asus V8420S

Ik heb alles aangesloten en pci kaartjes weggelaten, eerst starte ie op maar kreeg ik elke keer na een aantal minuten een blauw scherm waar steeds iets verschillend op stond (Onder XP installatie) . Nu had ik DDR verwisseld naar ander slot en even de videokaart eruit gehad. Daarna kreeg ik zelfs geen beeld meer op mijn monitor. En altijd nog gewoon 1 piepje. De D-Bracket geeft aan dat hij stopt bij geheugen check geloof ik.

Maar nu heb ik DDR en videokaart getest bij een vriend voor 1 minuut lang wel maar, maar daar deed alles het perfect.

Wat denken jullie?

Ik persoonlijk denk dat het meoderbord kapot is. Processor lijkt me niet maar kan misschien wel (boxed).

Ik moet zeker weten wat kapot is omdat ik het dan kan opsturen voor garantie naar computerland (in geval van MB).

En iemand weet hoelang dit ongeveer duurt voordat ik nieuw heb?

Alvast bedankt!

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Dat de onderdelen het doen bij een vriend betekent niet perse dat ze het bij jou ook moeten doen.
Gebeurt vaak genoeg dat mobo's alleen bepaald geheugen in een bepaalde config willen.
Probeer anders het geheugenbankje in elk slot.
Heb je al naar bios-updates gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al in een ander slot geprobeerd, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?... nou dan ga ik vandaag maar mobo testen bij een vriend en dan zie ik wel weer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

1 minuut lang het geheugen getest??
nou nou dat is lang.
kijk even in de [PMG] faq voor het tooltje memtest. kan je mooi je geheugen mee testen.