Toon posts:

Computer reboot bij laden programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een nieuwe computer in elkaar gezet (met nieuwe en gebruikte onderdelen) maar nu heb ik een probleem met die computer, hij reboot soms (om de 30minuten +/-) als ik iets wil laden (winamp, een spel). Ik weet niet echt waar ik dit probleem moet zoeken. De MoBo, geheugen en proc hebben zonder problemen bij een vriend van me gedraait.

Dingen die ik tot nu toe geprobeerd hebt:
Andere geheugen.
Geheugen van 133 naar 100.
Meer volt naar proc.

Nog te proberen:
Andere voeding
...?

Specs:

Win2000 prof (met alle updates en packs)
Thunderbird 1400
Asus A7A266-E
512mb sdram (2x256)
Asus GF4 Ti4200
WD1200JB
Realtek netwerkkaart
Onboard geluidskaart
300watt voeding (nieuw)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens in de BIOS hoe heet/warm de CPU is vlak nadat je een onverwachte reboot hebt gehad, die T-Bird 1400 dingen worden best heet. Kijk dan ook even direct wat de voltages zijn die je voeding afgeeft, een brakke voeding kan ook nog wel eens voor vage reboots en instabiliteit zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
CPU is 50 a 53C

En de voltages zijn 0 tot 0,2volt lager dan eigenlijk zou moeten.
Heb de kast met voeding erin bij Computerland gekocht, heeft iemand daar slechte ervaringen mee?

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Is hij overclocked?

• Laurent
  • Niet online
Als je niet aangeeft welke kast je bij computerland hebt gekocht, kunnen we moeilijk weten of het een goede of een slechte kast is. Computerland verkoopt bijvoorbeeld ook Chieftec kasten die over het algemeen best goed zijn :)

50 a 53, hm, dat valt nog wel mee. En 0 tot 0,2Volt lager valt ook wel mee, bij rond de 5-10% afwijking krijg je meestal stabiliteits problemen.

Probeer eens iig. 'Automatically reboot' uit te zetten bij de startup and recovery settings (systen properties -> advanced), misschien krijg je nu een BSOD te zien i.p.v. gewoon een reboot.

Heb je trouwens al de hangen & opstartproblemen FAQ gelezen in PMG?

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 23:40
In windows xp kan je bij System propeties een optie uitvinken die hier misschien van toepassing is.

ga naar system properties.tabad advanced.dan bij startup and recovery "settings" , en daar " Automaticlly restart" uitvinken.

Probeer dat eens, dan zie je een foutmelding ipv dat ie reboot, misschien hebben we daar wat aan.

(volgensmij kan dit ook bij windows 2k)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• FireFoz
Aikeleer schreef op 26 november 2002 @ 20:38:
Als je niet aangeeft welke kast je bij computerland hebt gekocht, kunnen we moeilijk weten of het een goede of een slechte kast is. Computerland verkoopt bijvoorbeeld ook Chieftec kasten die over het algemeen best goed zijn :)

50 a 53, hm, dat valt nog wel mee. En 0 tot 0,2Volt lager valt ook wel mee, bij rond de 5-10% afwijking krijg je meestal stabiliteits problemen.

Probeer eens iig. 'Automatically reboot' uit te zetten bij de startup and recovery settings (systen properties -> advanced), misschien krijg je nu een BSOD te zien i.p.v. gewoon een reboot.

Heb je trouwens al de hangen & opstartproblemen FAQ gelezen in PMG?
oeps :D :z

pc is trouwens niet overgeklokt

Verwijderd

Topicstarter
BSOD die ik kreeg:

'*** stop: 0x0000001E (0xC0000005, 0xA00AFA38, 0x00000000, 0x264D0000 KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

*** Adresss A00AFA38 base at A0000000, DateStamp 3d67d55e - win2k.sys

Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete. Contact your ....'

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gokje; probeer een fresh install van windows en/of doe een geheugentest

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Lijkt mij een geheugen probleem

Verwijderd

Topicstarter
Win2k staat er pas vanaf zaterdag op ofzo :s

Heb al verschillende geheugen modules geprobeerd, maar ik zal wel ff zo'n test doen.

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem ongeveer. Gooi win 2k er eens af en zet er bijv. ME op....

Probleem was bij mij opgelost! ;)

• FireFoz
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:55:
ik had hetzelfde probleem ongeveer. Gooi win 2k er eens af en zet er bijv. ME op....

das wel héééééééél lijp :|

Verwijderd

Nee hoor, want dat is te verklaren:

Dan is er een apparaat dat de drivers van win2k heeft, maar wat toch problemen geeft. Waarschijnlijk was dat bij mij de videokaart waar standaard geen drivers voor win2k waren en ik die dus moest downloaden.

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:55:

Dat zal dan wel een noodoplossing zijn :|

Maarja, probeer je geheugen dus maar eens te testen met MemTest86 of wissel de geheugenreepjes met reepjes waarvan je zeker weet dat ze 't goed doen. Het kan ook nog een driverprobleem zijn trouwens, al ben ik daar in dit geval niet _zo_ zeker van aangezien de fout wordt aangegeven op win2k.sys. (en niet in een driver-dll bestand) :o

Als het wisselen van geheugen geen effect heeft kan je even proberen te draaien met alleen je videokaart en alle andere kaarten d'r uit.
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 08:20:
Nee hoor, want dat is te verklaren:

Dan is er een apparaat dat de drivers van win2k heeft, maar wat toch problemen geeft. Waarschijnlijk was dat bij mij de videokaart waar standaard geen drivers voor win2k waren en ik die dus moest downloaden.
Ja, maar als ik de specs bekijk van de topicstarter zie ik dat er voor alle hardware wel drivers voor win2k te vinden zijn. (die je misschien ook wel moet downloaden, maar die drivers werken ook gewoon goed)

[ Voor 28% gewijzigd door Laurent op 27-11-2002 08:26 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Klint idd als een geheugenprobleem.
Kan je niet van iemand een reepje geheugen lenen om eens te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond ff zo'n geheugentest doen. Maar dit geheugen heeft het altijd gedaan en zoals al eerder gezegd ik heb al andere modules geprobeerd en dat had hetzelfde probleem.
Ik krijg vrijdag andere voeding van een vriend van me, misschien dat dat wat helpt. Anders gooi ik tijdelijk win98 / Me erop, maar dat vind ik niet echt een oplossing aangezien ik gewoon win2000 erop wil draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is ok, volgens de geheugentest dan. Word denk ik win98 ofzo erop gooien :/

Verwijderd

als je de oplossing tegenkomt dan wil ik het graag weten! :P

Ik heb namelijk als nood Windows ME erop staan ;(

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is op eens weg. Heb niks hardware matig veranderd en ook windows er niet opnieuw geinstaleerd. Dus ik weet nog steeds niet wat het probleem was, maar als het weg blijft vind ik dat ook niet zo erg :)

Bedankt aan iedereen die reply-de

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

hmmmm virus scanner geinstaleerd?
als je hierop: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED win2k.sys zoekt bij google...

Krijg je o.a.: http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q294728
Ma ja, het was een vrij nieuwe install maar goed, het kan...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Dit heeft bijna 100% met warmte ontwikkeling te maken.

Dit maakte ik zelf 2-3 weken geleden mee, zelfde symptoom, zelfde error.

Als je CPU in idle al rond de 50 zit, kan die best ens TE warm worden als je een paar apps start.

Had ik ook, ik starte me IM progje, spontane reboot. Games, a'la Sniper, zelfde, spontane reboot.

Underclock em eens in je bios, gewoon op 1000MHz zetten ipv 1400, en dan kijken oft'ie et wel goed doet.
Pagina: 1