Toon posts:

[TV-kaart] maximale video opname-resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ben op zoek naar een TV kaart om hier en daar wat beelden op te nemen en door m'n eigen videomontages te mixen.

Ik vind het daarom belangrijk dat de opname-resolutie van de video (dus niet de still's) minimaal 720x576 pixels is .

Ik heb van een paar kaarten (de Leadtek WinFast TV2000 XP, de Hercules SmartTV en de Hauppage WinTV) gezocht naar deze specs maar kan ze niet vinden. Wie van jullie gebruikt één van deze kaarten en kan me duidelijkheid geven?

Alvast bedankt,
Sander

Verwijderd

DScaler/DiVx kan iets van 752x480 als ik het goed heb....

Verwijderd

Topicstarter
He 1900XP, bedankt voor je snelle reply. Ik dacht echt dat dit hardware afhankelijk was???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 20:17:
He 1900XP, bedankt voor je snelle reply. Ik dacht echt dat dit hardware afhankelijk was???
is het ook, de resolutie hangt van die tvkaart af en niet van de software

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
PAL is gewoon 720x576 pixels, niet meer en niet minder. je kunt dus niet meer pixels dan dat capturen. soms lijkt het wel te kunnen maar dat wordt er softwarematig geinterpoleerd (bij stills). Ik heb een enorm oude Hauppage WinTV PCI en daarmee kan ik ook fullscreen capturen, het ligt vooral aan je proccessorpower bij live video capture. Probeer eens met Virtualdub, hiermee kan ik realtime DivX 4.12 fullscreen capturen (geluid uncompressed). resultaat is wel prima, niet ver van het origineel, met wat tweaken en andere codecs kun je een heel eind komen. hauppage wordt ook breed ondersteund dus dat is sowieso een goede keus.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Bijna alle tv kaarten kunnen full res cappen.

Full Res cappen is niet alleen afhankelijk van je Proc. Als je uncompressed capped is de snelheid van de HD veel belangrijker.
En met jouw systeem word het denk ik heel moeilijk om full res te cappen.

P.S. Mij lukt het bij lange na niet.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 20:09:
Hi,

Ben op zoek naar een TV kaart om hier en daar wat beelden op te nemen en door m'n eigen videomontages te mixen.

Ik vind het daarom belangrijk dat de opname-resolutie van de video (dus niet de still's) minimaal 720x576 pixels is .

Ik heb van een paar kaarten (de Leadtek WinFast TV2000 XP, de Hercules SmartTV en de Hauppage WinTV) gezocht naar deze specs maar kan ze niet vinden. Wie van jullie gebruikt één van deze kaarten en kan me duidelijkheid geven?

Alvast bedankt,
Sander
De kaarten welke jij opnoemt maken gebruik van de connexiant bt878 decoder, welke zeer veroudert is. De nieuwe philips chip [ken ut nummer ff niet] biedt een veel betere beeldkwaliteit...
Ik kan met mn duron 800 realtime tv opnemen en decoderen naar divx op
720x576 pixels.

De terratec cinergy 400 beschikt over deze chip en dat voor maar €65,-

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1