Toon posts:

[HDD] low-level format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe harde schijf en nu wil ik mijn oude low-level formatteren. Het is een Maxtor. Op de site van Maxtor heb ik een dos util gedownload, maar deze detecteert de harde schijf niet. Ook niet als ik alle andere drives loskoppel en dus de harde schijf de enige drive in het systeem is (als master op de eerste IDE-poort). Het bios herkent de schijf wel, inclusief het typenummer (32049H3). Iemand enig idee hoe ik deze low-level format voor elkaar krijg?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

er rest mij een tip ... andere dos-util ... is denk dat dat sneller gedaan is dan zoeken naar andere oplossingen

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 26 november 2002 @ 19:53:
er rest mij een tip ... andere dos-util ... is denk dat dat sneller gedaan is dan zoeken naar andere oplossingen
Kan ik dan ook andere low-level utils gebruiken dan die van Maxtor? Heb wel inmiddels een oudere dos util van maxtor gevonden. Kijken of dat lukt...

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Zie dat je een oud 386igje krijgt.......met voorkeur met een MRbios.....zit een perfecte low level format in die ook grote harde schijven ondersteunt...........hierdoor is mij oude Quantum Fireball 2.1SE (2.1G) weer tot leven gekomen....

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
MiStErMaNiAc schreef op 26 November 2002 @ 20:34:
Zie dat je een oud 386igje krijgt.......met voorkeur met een MRbios.....zit een perfecte low level format in die ook grote harde schijven ondersteunt...........hierdoor is mij oude Quantum Fireball 2.1SE (2.1G) weer tot leven gekomen....
:? :? :?
Volgens mij begrijp ik jou verhaal even niet... Nou ja, zal wel :7.

De reden waarom ik mijn harddisk wil low-level formatteren (is inmiddels gelukt btw :)), is dat ik vermoed dat de partition tables niet helemaal meer kloppen. De schijf werkte nog wel, maar soms werd de prestatie ineens een stuk minder. Hopelijk heeft een low-level format het probleem inmiddels verholpen.

• MiStErMaNiAc
Wat ik bedoel: die 386 en sommige 486 hebben nog een low level format in de bios zitten....die werkt gewoon op alle harde schijven......

www.retroforum.nl

Verwijderd

MiStErMaNiAc schreef op 27 november 2002 @ 20:18:
Wat ik bedoel: die 386 en sommige 486 hebben nog een low level format in de bios zitten....die werkt gewoon op alle harde schijven......
als je een beetje handig ben knutsel je dat in je oude p1 bios :)

• MiStErMaNiAc
ja dat kan ook

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Even een andere vraag over een oude Samsung HDD van 2,5 GB. Deze wil ik graag low-level formatteren omdat er bepaalde data op hebben gestaan waarvan ik zeker wil weten dat ze gewist zijn. Inmiddels heb ik al een low-level format progje van Samsung geprobeerd, maar dan krijg ik de foutmelding "IRQ timeout". Andere low-level format utilities. al dan niet van Samsung, werken niet of werken enorm traag. Zit nu met een gedeeltelijk geformatteerde schijf dus ik zal toch echt ergens een werkend progje vandaan moeten halen.

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 10:19
Powermax van Maxtor werkt op zover als ik weet op alle Hardeschijven die ik heb, dat is van : 500Mb tot 6,4Gb dus zal die van jou het ook wel doen niet?

kan hem hier van daan halen:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

Pagina: 1