Toon posts:

[seminar] I.S. seminar 13 dec.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroeg me af of er GoT'ers zijn die vrijdag 13 dec. naar een seminar gaan van Interned Services? Het gaat over prof. zaken die met webdevelopment te maken hebben. Voor details:

http://www.is.nl/pages/seminars/

Er wordt ook o.a. aandacht besteed aan de programmatuur die momenteel de markt leidt in de grote wereld van het webdesign.

/me is van de partij op 13 dec. > de middag sessie.

Ik zal mn mooiste krijtstreeppak aan doen, en met mn 1 meter 96 moet ik dan wel opvallen toch!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wordt dat niet streaming uitgezonden :? :+

* HunterPro moet naar school :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Queet het niet, is dat zo? Op zich ook wel wijs om lekker vanaf je pc te kijken! Maar ik ga er sowieso heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kicken, dat ze daarover bijeenkomsten hebbem... maar helaas is het helemaal in A'dam en helaas moet ik werken... :{

too bad, ik ben er niet. Zal zelfs geen tijd hebben om het streaming te kijken (Huntertje ook niet, maar zeker plannen om te spijbelen hè? >:) )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op 26 november 2002 @ 20:29:
Kicken, dat ze daarover bijeenkomsten hebbem... maar helaas is het helemaal in A'dam en helaas moet ik werken... :{
Als het je gaat om demo's mbt programmatuur etc. Die zijn er legio, Promate doet regelmatig wat, Adobe idem en Microsoft ook. Die hebben iig seminars die in NL plaatsvinden, meestal gratis met lunch. ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

ssssssssst... inschrijving beperkt, als het hier aan de grote klok gehangen wordt dan moet ik heel snel beslissen....

* DeFeCt is waarschijnlijk wel van de partij

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, dit zijn van die 'kijk eens wat een coole software wij hebben en die jij dus moet kopen' seminars.. zegmaar waar je niks leert, en alleen maar naar marketingpraatjes luistert van mensen met een vlotte babbel maar die niet weten waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pelle schreef op 26 November 2002 @ 21:19:
Hmm, dit zijn van die 'kijk eens wat een coole software wij hebben en die jij dus moet kopen' seminars.. zegmaar waar je niks leert, en alleen maar naar marketingpraatjes luistert van mensen met een vlotte babbel maar die niet weten waar ze het over hebben.
Hm, is dit uit ervaring? Zou nog best wel eens kunnen, maar het gaat niet alleen maar om de software, maar tevens om o.a. de volgende punten (rechtstreeks gecontrol-zee-veet vd website):

Onderscheidende websites bouwen, wat is het geheim ?

- Hoe kan ik de productiekosten reduceren, en toch professionelere sites bouwen voor mijn klanten ?
- Hoe kan ik de klant overtuigen een ruimer budget te reserveren voor zijn website?

Als ze deze punten naar voren willen brengen middels software van MS of Adobe, dan loop ik de zaal uit...... :9
Ik neem wel een beetje aan dat ze niet 100 procent gericht zijn op de software, maar ook een beetje op de wereld van webdesign (buiten de software om)? Anders dan zijn dit wel heel goedkope vertruuk woordjes..... :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Tijdens deze praktijkgerichte seminars leert u technieken om optimale websites te bouwen. Dat geeft u nèt dat beetje extra om u te onderscheiden van al die andere site bouwers.
Als ze dit niet waar maken dan declareer ik toch gewoon mijn uren bij hun? :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Pelle schreef op 26 November 2002 @ 21:19:
mja, dat gevoel kan ik ook niet onderdrukken; van het voorjaar nog bij een Macromedia-event geweest (niet van Promate) en dat was ook gebakken lucht.

En als ik hier nu zie dat ze het over DotNet gaan hebben dan springen helemaal de tranen in m'n reet.

Blijft alleen Adobe over om voor te gaan...en die heeft al z'n eigen seminar eerdaags..

Zal de directie eens ff polsen...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik ben laatst bij een seminar van Adobe geweest, geen aanrader, het hoogtepunt waren de goodies die je mee kon jatten ... uhm ... die je kreeg. Er werd alleen gesproken over hun producten, hoe gweldig ze konden samen werken etc. Alleen maar geblaat over hun producten dus, wel grappig was dat er 2 mensen van promate in de zaal zaten en die alles hebben opgenomen.

Ik geef Hangloozz gelijk, wanneer .NET er staat krijg je zeker alleen maar gebakken lucht. Hoe geweldig .NET is, hoe makkelijk het werken is voor zowel designers als developers, code-behind, java, c++, webservices bladiebladiebla ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik krijg ook steeds meer deze indruk. Zou toch echt jammer zijn. Je moet eigenlijk een onafhankelijke organisator hebben. Dat is in dit geval dan ook wel zo (I.S.) maar de sponsors zullen dergelijke eisen hebben dat deze er voor zorgen dat er een MS / Adobe promo dag komt ipv een leerzaam seminar.....

Desondanks is Ivy toch van de partij. Ben benieuwd. Voor de thuisblijvers: zal een klein verslagje plaatsen als ik ervan bijgekomen ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Wat ik me afvraag... is nou 13 dec. gericht op Adobe en 9 dec. gericht op Microsoft of wordt .Net ook op 13 dec. behandeld? Datagrids zijn namelijk helemaal geen feest voor designers dus ik ben erg benieuwd wat er zo fijn aan is.

Heb me nu opgegeven voor de 13de 's middags.

En dat .Net gebakken lucht is, een jaar geleden misschien maar nu toch echt niet meer....

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 01-10 13:43
O, gratis?..

Tja. Heb nog geen één (zelfs betaald!) seminar meegemaakt van Adobe, Microsoft en Macromedia waar ze wèl wat nuttigs te vertellen hadden. Kun je nagaan wat er wel niet op een gratis seminar wordt overgebracht. Weet niet, heb er net als Pelle een beetje hard hoofd in op de een of andere manier.

En ach, mij hoeven ze toch niet over te halen om dot Net te gaan gebruiken of Windows als hosting platform. I'd rather die ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Willem op 27-11-2002 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Pelle schreef op 26 november 2002 @ 21:19:

* D2k heeft ook 1 keer een fout gemaakt om naar zoiets te gaan
in de pauze weggesneakt
wat een loze praat

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
ik zeg niet dat .NET gebakken lucht is, ik zeg dat de seminars erover gebakken lucht zijn. Altijd hetzelfde promotie praatje, ik zou een van de laatste zijn dat .NET gebakken lucht is, heb er nou een paar keer mee mogen werken en dat doet 't fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hier te zien is:

[rml][ adobe] seminar streaming media[/rml]

..vondt ik deze best wel ok!

Moet wel toegeven dat het errug produkt gericht is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

willem169 schreef op 27 November 2002 @ 11:17:

En ach, mij hoeven ze toch niet over te halen om dot Net te gaan gebruiken of Windows als hosting platform. I'd rather die ;)
Amen _/-\o_

Ik laat m'n Homesite echt niet in de steek voor iets als Visual Inter Death...je reinste zelfkastijding...maar da's behoorlijk offtopic..

[ Voor 24% gewijzigd door Hangloozz op 27-11-2002 11:33 ]

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

willem169 schreef op 27 november 2002 @ 11:17:
ignorance is a blessing...

NOFI, nee echt niet.... ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

willem169:
Mja, da's het nadeel. Je kan een hoop kanten op met .NET, en 't heeft absoluut goeie kanten maar hosten op een windows bak gaat hier nevernooitniet gebeuren. Niet zolang ik hier werk ;)
[/ot]

edit:
En idd, ignorance is bliss. :o :D

[ Voor 6% gewijzigd door drm op 27-11-2002 11:31 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Unix alternatief komt snel genoeg. Mocht je er behoefte aan hebben.
Maar deze discussie krijgt een beetje een verkeerde wending op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
.NET is platform onafhankelijk ... tenminste dat doen ze de leek geloven ;) ... En .NET hosts zijn er echt nog niet, belde laatst was providers op om te vragen of ze .NET ondersteunen. Veel wisten niet eens van het bestaan! Ik las laatst iets van iemand die hetzelfde probleem had; bij hem keek zelfs een hosting bedrijf of het domein ASP.NET bij hun gehost was, en ze kwamen toen tot de conclusie dat dit niet zo was :D .... waar gaat het heen met de maatschappij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

.NET is platform-onafhankelijk
hm... Vertel 's?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

PatrickPietens schreef op 27 november 2002 @ 11:52:
En .NET hosts zijn er echt nog niet
Er zijn er nog niet veel misschien maar ze zijn er zeker wel.

offtopic:
Back to topic maar weer?

[ Voor 12% gewijzigd door DeFeCt op 27-11-2002 11:58 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Platformonafhankelijkheid van dot net leek me ook al redelijk stug

en ja, back ontopic

[ Voor 15% gewijzigd door Willem op 27-11-2002 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik tel tot nu toe twee mensen?

- Ivy
- DeFeCt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
off:
Ik zeg dat Microsoft de leek graag wil laten geloven dat het platform onafhankelijk is, maar niet dat het werkelijk waar zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Dat was wel duidelijk ;) Ik stel voor dat als men er nog verder over wil discussieren dat er even een nieuw topic geopend wordt :)

Dan kunnen we hier weer ontopic

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 21:33:
Hm, is dit uit ervaring? Zou nog best wel eens kunnen, maar het gaat niet alleen maar om de software, maar tevens om o.a. de volgende punten (rechtstreeks gecontrol-zee-veet vd website):
Uit ervaring ja :) Heb zowel van Adobe als van Microsoft wel eens een seminar gevolgd, en het kwam er bij allebei op neer dat iemand met een laptop in een mega hoog tempo ging laten zien hoe cool die software niet was en hoe snel je er iets mee kon bouwen. Een beetje het Word-art idee uit Word. Iedereen die dat voor het eerst ziet zegt: wow! Met 4 klikken maak ik een tof gekronkeld 3d-woord met regenboogkleuren!
Maar iedereen die een beetje verder kijkt dan z'n neus lang is, weet dat je daar niet zoveel waarde aan hoeft te hechten.
Onderscheidende websites bouwen, wat is het geheim ?

- Hoe kan ik de productiekosten reduceren, en toch professionelere sites bouwen voor mijn klanten ?
- Hoe kan ik de klant overtuigen een ruimer budget te reserveren voor zijn website?

Als ze deze punten naar voren willen brengen middels software van MS of Adobe, dan loop ik de zaal uit...... :9
Ik neem wel een beetje aan dat ze niet 100 procent gericht zijn op de software, maar ook een beetje op de wereld van webdesign (buiten de software om)? Anders dan zijn dit wel heel goedkope vertruuk woordjes..... :( :)

Ik zal je uit de droom helpen, waarschijnlijk doen ze dat wel. De meneer of mevrouw van Adobe begint met Photoshop. Daar ligt een al voorgebouwd PSD'tje klaar, en na het aanmaken van 1 menu-optie wordt overgestapt op imageready, waar ze 'm slicen en een rollover in de menu-optie aanbrengen door een nieuwe layer zichtbaar te maken. Tadaa, in 5 minuten een website!
Daarna komt GoLive aan de beurt, waarin de zojuist geproduceerde (ontzettend brak gecode) HTML-file wordt geopend. Dan voegen ze een image in van een paard ofzo, maar dan nemen ze geen jpg,gif of png maar dan pakken ze de psd file. Ze slaan het zwikkie op en klaar! Oh wacht, die paard heeft een te lange piemel.. dat vinden wij niet mooi dames en heren! Weet je wat, we openen de psd weer in photoshop, en nu gaan we de healing brush gebruiken. Die is nieuw en megepowerfull... uw leven zal er nooit meer hetzelfde uitzien!
Piemel wegpoetsen, psd saven, en zie daar: in je door GoLive aangemaakte document is nu in de image ook het paardengeslachtsdeel verdwenen. Oh oh oh wat handig.
Daarna gaan ze je nog even gek maken met styles en met illustrator waar mee zo fijn samen kunt werken met LiveMotion door een of ander voorgedefinieerd effect op een ovaal los te laten zodat het een bloem wordt en dat weer als losse frames in LiveMotion te importeren en te animeren met een of andere coole wizard.

Nee, sorry, maar van Adobe Seminars hoef je weinig te verwachten. Misschien dat je er wat aan hebt als je de site van je voetbalclub onderhoudt, maar als professioneel webdesigner of webdeveloper heb je er niks aan. Ik slice m'n images nog steeds niet (shift-ctrl-c | ctrl-n | ctrl-v | shift-ctrl-alt-s rules), ik schrijf m'n eigen veel effecientere rollover scriptjes, ik heb geen zin in het feit dat een psd die ik wijzig ook meteen in al m'n HTML files waar ik 'm gebruikt heb ook gewijzigd wordt, en voor Flash moet je toch echt bij MacroMedia zijn.

Goed, ik heb je zojuist een hele ochtend bespaard ;)

Over Microsoft.NET kan ik niet zoveel vertellen; tenminste, ik denk dat ze je Visual Studio.NET voor je neus gaan zetten, en dan ook met een sleur en pleur manier een paar formpjes in elkaar gaan draaien. Want, dames en heren, zelfs dat kan tegenwoordig!
Ik heb er vorige week zelf eens naar gekeken, en het is allemaal heel handig als je nog nooit aan een serverside taal begonnen bent, maar ik heb er werkelijk helemaal niks aan. Ten eerste ga ik al helemaal flippen als ik zie wat voor zooi ze allemaal in m'n broncode gooien, ten tweede wil ik full control hebben over wat er met m'n serverside afhandeling gebeurt.
Voor luie webdevelopers, die zich niet druk hoeven te maken om wat er clientside allemaal gebeurt, is het vast en zeker een uitkomst. Beetje klikken, beetje slepen, beetje wizardje doorlopen.. en klaar, weer een website. Hmja, als je daar een uitdaging in kan blijven vinden dan moet je het zelf weten, maar ik zou er niet snel aan beginnen.

Tot zover mijn mening over gesponsorde seminars; mocht iemand nog een keer een seminar weten waarbij er niet op producten wordt ingegaan maar op achterliggende denkwijzen of technieken, dan houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
off:
Ik zou willen reageren op jou interpretatie van .NET, aan je reactie te zien is duidelijk dat je niet veel erna gekeken hebt. Ik geef je gelijk dat de webForms in eerste instantie nogal nutteloos lijken, immers worden deze wanneer gecompiled omgezet in HTML-tags, maar goed, wanneer je aan de gang gaat met C#, code-behind en andere zaken zal je zien dat het erg fijn werkt, zeker niet makkelijker is dan PHP, ASP, Coldfusion etc. Ik wil dan ook zeggen dat de uitspraak dat .NET voor luie developers is nogal uit de boze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Er volgt een diepe stilte nadat Pelle zijn mening heeft gegevens en vele mensen onder ons webdesigners / developpers trekken zich terug in een hoekje om daar na te denken over de zin van seminars en het bezoeken daarvan *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
MODBREAK

Vanaf nu geen gelul meer over dat dot kut net gebeuren.
Aparte thread, EN NIET HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 13:46:
* Er volgt een diepe stilte nadat Pelle zijn mening heeft gegevens en vele mensen onder ons webdesigners / developpers trekken zich terug in een hoekje om daar na te denken over de zin van seminars en het bezoeken daarvan *
Mijn laatste Adobe seminar in de Rai was alles behalve het inkorten van paardenlullen, er was een erg inspirerende spreker (Guy Achternaam ff kwijt) en heb toen zeker een aantal zaken opgestoken.

Ik ben nu met name benieuwd naar het .Net verhaal en of ze me kunnen overtuigen om frontpage te gebruiken, kan het me namelijk niet voorstellen.

Als er dan enpasant nog een paardenlul moet worden ingekort dan neem ik dat wel op de koop toe :)
willem169 schreef op 27 november 2002 @ 13:47:
Vanaf nu geen gelul meer over dat dot kut net gebeuren.
Aparte thread, EN NIET HIER.
toch het laatste woord willen hebben hè? ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
frontpage ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Het is paardenlul :P

en Klaas aka PatrickPietens: je reply gaat niet in op DeFeCt's post over dat seminar maar inhoudelijk op Frontpage, en dat zouden we dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
off:
haha, wat is dat nou weer? Word ik nu aangezien voor ene klaas? Ik weet niet waar je het over hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
NIET OFFTOPIC betekent niets anders dan NIET OFFTOPIC.

Als je dat moeilijk vind kun je dat ook wel gewoon zeggen hoor.

Je kunt op mail rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 27 November 2002 @ 17:17:
NIET OFFTOPIC betekent niets anders dan NIET OFFTOPIC.

Als je dat moeilijk vind kun je dat ook wel gewoon zeggen hoor.

Je kunt op mail rekenen.
Doe is niet zo spastisch joh, daarbij moet je zelf ook eens aan je taalgebruik denken als je het allemaal zo goed weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sand3r, ga jij ook even lekker offtopic joh, of zal ik Generaal Putlucht zeggen? Wilt u er misschien een IP ban bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ik hoop dat dit ontopic is (anders heb ik nu mail :/ ) maar wat eenprachtige verwoording :)
De keren dat ik bij zo'n seminar was ging het idd zo.

Dus aan de ene kant zeg ik: nah leuk daggie uit met de stichting maar aan de andere kant: je kunt die uren productiever en met meer zelfvoldoening besteden..

Mochten er peeps heen gaan: een (kort)verslag is altijd leuk :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 27 november 2002 @ 21:14:
[...]

Mochten er peeps heen gaan: een (kort)verslag is altijd leuk :)
En wat dat betreft hoeft u niet bang te zijn ;)

Ik zal in geuren en kleuren vertellen hoe het was hoor 8)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

het viel reuze mee, verslag komt zondag of maandag

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op 27 November 2002 @ 13:32:
Ik slice m'n images nog steeds niet (shift-ctrl-c | ctrl-n | ctrl-v | shift-ctrl-alt-s rules)
Actually, shift-ctrl-c | ctrl-n | ctrl-v | shift-ctrl-alt-s really sucks! Waar blijft 'Save selection for Web'??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 18:54:
[...]

Waar blijft 'Save selection for Web'??? ;)
ehm image ready?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

as promised:

Verslag IS seminar i.s.m. Adobe, 13-12-2002

Hoewel een deel van de design community twijfels had over het nut van dit seminar, vond ik het achteraf toch reuze nuttig.

De middag begon met een routebeschrijving die op verschillende manieren gelezen kon worden en daardoor leidde tot de verkeerde afslag, voor de mensen die vanaf de A9 komen zou het handig zijn als Adobe in het vervolg afslagnummers vermeld op haar routebeschrijving, maar na wat zoeken was de auto snel geparkeerd en het hoofdkantoor van Adobe gevonden.

Het seminar werd georganiseerd door InterNed Services, een hosting provider die ook internet acces aanbiedt. Laurens van InterNed Services (al hield hij zelf vol klant te zijn van) heette iedereen welkom en was duidelijk in zijn bedoelingen, we waren aanbelandt op de tupperware party van InterNed Services en daar kon hij maar beter eerlijk in zijn. Na het welkomstwoord nam Danny de Leijer van InterNed Services het woord over en na wat gegoochel met de microfoon maakte Danny ons duidelijk dat je ook ADSL via InterNed Services kan krijgen en dat dit natuurlijk fantastisch is en vele malen beter, sneller en mooier dan dat van de KPN. Hosting is ook mogelijk op het Windows 2000 platform en .Net willen ze in het tweede kwartaal van 2003 gaan aanbieden, het USP van InterNed Services… ze nemen de telefoon op als je belt. Al met al een erg onzeker voorkomen van Danny zelf, maar Laurens hielp hem er goed doorheen.

Na 10 minuten promotalk was het de buurt aan Peter Villevoye , ingeschakelde freelancer, die ons ging vertellen wat de do’s and dont’s op het gebied van webdesign zijn en de eventuele valkuilen waar wij als professionele webdesigners toch nog wel eens in zouden kunnen vallen. Opvallend was het om te zien dat slechts vijf mensen in de hele zaal Jakob Nielsen kenden.

Peter had zijn voorbeelden zorgvuldig verzameld en ingedeeld in categorieën. We begonnen met de meest ranzige voorbeelden die hij had kunnen vinden. Peter legde uit dat er drie groepen mensen zijn waarvoor je nooit moet ontwerpen, te weten wetenschappers, horeca en familie. Helaas legde hij niet uit wat daarvan de reden was.
Na de smerige voorbeelden kwamen de foutjes, voorbeelden met ‘metatags all over the place’, door Peter aangeduid met ‘zoekcomputer’ tags, gekantelde teksten en gedeelde domeinnamen passeerden de revue.
Vervolgens haalde Peter het onderwerp leesbaarheid aan, dit kreeg al wat meer diepgang, en zaken als marges en ‘wall to wall text’ werden uitgelegd. Peter vervolgde met de uitleg van het begrip ‘mystery meat navigation’ , een term bedacht door Vincent Flanders van www.webpagesthatsuck.com , waarmee onduidelijke navigatie structuren worden aangeven.
Wederom begeleidt door een rijk aantal voorbeelden legt Peter ons uit dat je ervoor moet zorgen dat de gebruiker zich nooit dom mag voelen en dat jij daar als designer veel in kan bij dragen.
Ter illustratie: Wat betekenen de iconen bovenaan http://www.beatrijs.nl/ , of bekijk de navigatie van http://www.oreille-electronique.org eens voor de gein, alhoewel ik bij deze laatste moet opmerken dat ik de mouseovers op Peter’s Macje niet zag verschijnen en daarmee het een stuk onlogischer leek. (Misschien een tip voor Peter om ook eens met een echte browser op een fatsoenlijke machine te kijken naar zijn voorbeelden, zoals het gros van de gebruikers het ziet zeg maar).
Verrast was ik toen ik ging zoeken op Peter’s naam in Google en uitkwam op deze site, afgezien dat het design natuurlijk foei lelijk is, en goed in zijn eigen voorbeelden zou passen, vind ik dat de navigatie ook niet echt brengt wat het belooft. :)
Als tip gaf Peter ons nog mee om het boek Don’t make me think van Steve Krug te lezen.

Na de pauze was het tijd voor het tweede deel van de tupperware party, ditmaal verzorgt door Adobe. Vlak voor de pauze had Peter nog even het onderwerp structureel werken aangehaald en daarop werd nu verder ingegaan aan de hand van Adobe producten en de samenwerking tussen deze producten.

Deze presentatie werd door Peter Villevoye en Ton Frederiks, de vaste demo man van Adobe, samen gedaan. Hoewel Ton in mijn ogen ontzettend veel van de pakketten afweet kan hij niet presenteren, dit vind ik persoonlijk altijd een beetje jammer. Zijn presentaties zijn vaak warrig en hij praat te veel in zichzelf. Ik besloot echter netjes te blijven zitten.

Begonnen werd met GoLive 6. Peter had vier onderdelen aangehaald die bijdragen aan gestructureerd werken:

• Stationaries
• Components
• Templates
• Stylesheets

Aan de hand van templates en smart objects (psd’s rechtstreeks in GoLive) werden de mogelijkheden van GoLive gedemonstreerd. Het is alleen jammer om te zien dat deze mogelijkheden met name handig zijn bij het maken van statische pagina’s en ik vraag me af hoeveel professionele bedrijven dit nog doen.
De kracht van variabelen in GoLive in samenwerking met Image Ready werd getoond aan de hand van een navigatie met rollovers. Het maken van je eigen style objecten in Image Ready werd en pasant ook nog even meegenomen.

Hierna werd het (voor mij) erg interessant met een korte presentatie van Adobe Graphics Server 2.0, een product dat net gelanceerd was in Europa en waar Ton ook nog niet al te veel van wist bleek. De mogelijkheden lijken mij in ieder geval oneindig. Afbeeldingen serveren op elk wensbaar formaat, Metadata toevoegen doormiddel van XML en de mogelijkheid om je eigen interface er tegenaan te scripten. Meer info is te vinden op http://www.adobe.com/products/server/graphics/main.html.

Na de Graphics Server werd het werken met de Adobe Web Workgroup Server gepresenteerd, een collaboration tool die gebruik maakt van WebDAV, samen werken aan een project via een centrale server, html, psd’s in en uit checken, versioning, al met al niet echt vernieuwend en reeds in vele jasjes verkrijgbaar, maar het is leuk dat Adobe het nu ook heeft.

Als tip gaf Ton ons nog http://www.adobeevangelists.com mee en daarmee kwam er een eind aan de middag. Voor de geïnteresseerden volgde er nog een demo van LiveMotion door Peter, maar daarvoor heb ik vriendelijk bedankt.

De kritiek die er van te voren was kan ik deels begrijpen en deels ondersteunen, maar ik denk dat voor mezelf dit een nuttige middag is geweest waarbij met name de ontdekking van het bestaan van de Adobe Graphics Server voor mij het meest waardevol is geweest en het ‘adjust paardenpiemel’ gehalte was deze middag in mijn ogen, mede door de presentatie van Peter Villevoye dan ook bijzonder laag.

Wil ik nog even kwijt dat ik de combi met InterNed Services wel wat raar vond, in mijn ogen nemen designers binnen een bedrijf geen beslissingen m.b.t. hosting of acces providers, maar goed, de koffie smaakte er niet minder om. :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies wat we allemaal al verwacht hadden een klassieke promate middag :D

onder et mom van gezellig samen zijn en bij praten wordt er een dikke luch en borrel tegen aangegooid en aan het eind van de middag krijg je een tas met reclame en cdees mee naar huis en je wordt binnen een week gebelt of je intresse hebt in de software.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 21:26:
onder et mom van gezellig samen zijn en bij praten wordt er een dikke luch en borrel tegen aangegooid en aan het eind van de middag krijg je een tas met reclame en cdees mee naar huis en je wordt binnen een week gebelt of je intresse hebt in de software.....
Weet ik tenminste zeker dat 1 iemand niet mijn inspanning heeft gelezen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op 15 december 2002 @ 22:16:
[...]

jawel heb et helemaal gelezen.... :D hoezo neit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

DeFeCt schreef op 15 december 2002 @ 22:16:
[...]

da's precies wat ik ook dacht :/

DeFeCt bewijst het tegendeel van 30 replies lang gediscusieer over seminars en dan ijskoud zeggen dat het toch zo was..terwijl ie d'r misschien niet eens bij was :/

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op 15 December 2002 @ 19:21:
Hierna werd het (voor mij) erg interessant met een korte presentatie van Adobe Graphics Server 2.0, een product dat net gelanceerd was in Europa en waar Ton ook nog niet al te veel van wist bleek. De mogelijkheden lijken mij in ieder geval oneindig. Afbeeldingen serveren op elk wensbaar formaat, Metadata toevoegen doormiddel van XML en de mogelijkheid om je eigen interface er tegenaan te scripten. Meer info is te vinden op http://www.adobe.com/products/server/graphics/main.html.

Als ik het zo even vluchtig lees is dit een soort uit z'n krachten gegroeide GDlib? Of doe ik het pakket daarmee te kort?
Goed stuk verder trouwens, thanks voor je verslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz schreef op 15 December 2002 @ 22:30:
[...]

da's precies wat ik ook dacht :/

DeFeCt bewijst het tegendeel van 30 replies lang gediscusieer over seminars en dan ijskoud zeggen dat het toch zo was..terwijl ie d'r misschien niet eens bij was :/
ik wil niet vervelend doen, maar als ik het verhaal opnieuw lees houd ik nog steeds de indruk dat het vooral een kijk ons eens mooie software maken verhaaltje was..... daarna zetten ze een vage freelancer in die vervolgens een paar standaard samples in elkaar schuift, en aan het einde van de dag krijg je de duurdere pakketten te zien die het geheel mooi af zouden maken...

precies hetzelfde als promate, kan er nix anders van maken...... hoewel ik er natuurlijk niet zelf bij ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

mabit schreef op 15 December 2002 @ 21:26:
Er was geen dikke lunch, een blikje cola noem ik geen borrel en ik kreeg ook geen tas met reklame en cd's mee, daar ging het mij om.
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 17:49:
[...]
ik wil niet vervelend doen, maar als ik het verhaal opnieuw lees houd ik nog steeds de indruk dat het vooral een kijk ons eens mooie software maken verhaaltje was..... daarna zetten ze een vage freelancer in die vervolgens een paar standaard samples in elkaar schuift, en aan het einde van de dag krijg je de duurdere pakketten te zien die het geheel mooi af zouden maken...

precies hetzelfde als promate, kan er nix anders van maken...... hoewel ik er natuurlijk niet zelf bij ben geweest.
Ten eerste was er geen Patricia dus dat maakte al veel goed, ten tweede was het zeker geen vage freelancer en meldde hij best zinnige dingen en ten derde, die duurdere pakketten maken indd het geheel mooi af.

* DeFeCt is benieuwd naar ivy's ervaring.. zag een paar suites maar wist niet welke de juiste was :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed het begrip vage freelancer is misschien wat overtrokken, maar al die mensen die avn buiten komen, vertellen ook niet helemaal een objectief verhaal hoewel het wel zo moet lijken... de lunch en de borrel vielen mee dus en geen cd's... ooow dan lijkt et er toch niet zo bar veel op al ik had gedacht, maar dat kon ik in 1e instantie er niet uit af leiden...
Pagina: 1