[USB2.0] usb kaart werkt te traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een usb2.0 kaart http://www.trust.com/products/default.htm?artnr=13083 in m'n pc gezet en m'n usb2.0 HD (freecom FHD-1, produkt info is offline) eraan gehangen maar hij werkt maar op usb 1.0/1.1 snelheid.

Ik heb uiteraard al de nieuwste drivers geinstalleerd en als je de drivers met windows update wilt installeren kan dit niet want die optie staat er niet bij.
Ik heb windows XP net vers geinstalleerd.
Er zit btw een VIA chip op die kaart (op de meeste zit een NEC dacht ik).

Iemand enig idee hoe dit komt?

bvd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt niet een interrupt / sharing probleem?

geen zin zonder onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Allardie

AT..

heeft windows xp al ondersteuning voor usb 2.0 al dan? ik dacht ergens gehoord te hebben dat het er nog niet in zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apenstaartje schreef op 26 November 2002 @ 19:30:
Je hebt niet een interrupt / sharing probleem?
Het irq waar die op zit is wel met meerdere geshared jah maar er zijn geen conflicten, maar dat mag geen probleem zijn, hij zegt zelfs wanneer je de HD erin plugt:

HI-SPEED USB DEVICE PLUGGED INTO NON HI-SPEED USB HUB.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allardie schreef op 26 November 2002 @ 19:32:
heeft windows xp al ondersteuning voor usb 2.0 al dan? ik dacht ergens gehoord te hebben dat het er nog niet in zat ?
voor win2000 moet je speciale drivers downloaden volgens mij, maar ik dacht dat het in XP wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie

Allardie

AT..

zie hier:

http://www.microsoft.com/belux/nl/WindowsXP/sp1/faq.asp

service pack 1 dus geinstalleerd? standaard zit het er niet in volgens google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allardie schreef op 26 november 2002 @ 19:36:
zie hier:

http://www.microsoft.com/belux/nl/WindowsXP/sp1/faq.asp

service pack 1 dus geinstalleerd? standaard zit het er niet in volgens google.
nee, nog niet geinstalleerd nee, zou dat helpen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie

Allardie

AT..

tja als ik zo'n beetje rondzoek ondersteunt xp het nog niet standaar. Service Pack 1 wel. T zou dus kunnen, ik weet het niet zeker. Heb zelf wel service pack geen maar nog geen usb 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allardie schreef op 26 November 2002 @ 19:38:
tja als ik zo'n beetje rondzoek ondersteunt xp het nog niet standaar. Service Pack 1 wel. T zou dus kunnen, ik weet het niet zeker. Heb zelf wel service pack geen maar nog geen usb 2.0.
Heb 'm nog niet gedownload, maar hij zou het gewoon moeten doen eigenlijk, want bij een maat van me werkt ie ook op winXP zonder SP1 (wel een andere USB kaart, maar het principe blijft hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k, heb sp1 geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet snel, iemand nog een id'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Update bezoeken kan wel eens helpen. Of usbman.com, of orangemicro.com voor algemene usb2.0 drivers.

jouw hub is dus in usb1.1 modus op het moment. Aangezien de meeste usb2.0 controllers van NEC zijn kun je kijken of er een NEC hub in device manager staat.

de waarschuwing kan uiteraard ook betrekking hebben op de 'root hubs', oftewel je usbpoorten op de kaart/moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 08:43:
Windows Update bezoeken kan wel eens helpen. Of usbman.com, of orangemicro.com voor algemene usb2.0 drivers.

jouw hub is dus in usb1.1 modus op het moment. Aangezien de meeste usb2.0 controllers van NEC zijn kun je kijken of er een NEC hub in device manager staat.

de waarschuwing kan uiteraard ook betrekking hebben op de 'root hubs', oftewel je usbpoorten op de kaart/moederbord.
windows update dat helpt niet, usbman.com verwijst naar windows update, en drivers van orangemicro.com zijn volgens mij voor usb kaarten met een NEC chip maar die van mij heeft een VIA chip, dus nu weet ik het echt ff niet meer...
en het irritante is dat als in device manager zit en op die usb kaart klikt en update driver doet dat er geen 'windows update' als optie bijstaat, waarom eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ha, probleem opgelost! (gedeeltelijk tenminste)

ik heb 'm nu op de interne usb poort aangesloten en nu doet ie het wel goed! :)
ik zag dus dat die ene een 'eigen' driver ofzow had, usb 2.0 root heb device

en die andere 4 zitten op usb root hub....

snap niet waarom ie niet voor die andere ook de goeie drivers wil installeren, maar hij werkt nu tenminste..

laters
Pagina: 1