PCMCIA Adapter doet het niet goed onder windows 98

Pagina: 1
Acties:

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Op 2 pc's heb ik geprobeerd om een Edimax PCMCIA Adapter en bijbehoren PCMCIA Wireless LAN kaartje te installeren. Met windows 2000 werkt het perfect, maar met windows 98 is het een RAMP, want hij herkent de kaartjes niet!
Het leek mij te komen door het standaard-progje in windows voor PCMCIA kaarten en dat ik dan de driver ervan een soort dubbel installeer, maar na van alles gebrobeerd te hebben ben ik er nog niet uit. Heeft er misschien iemand ideeen?

Verwijderd

Wat zie je in Apparaatbeheer staan bij overige apparaten?

Ook niks uitgeschakeld in het BIOS?

En omdat dit een Windows probleem is, hoort dit topic beter in Windows Operated Systems. Ik heb al een move aangevraagd, dus topic zal zo wel verplaatst worden :)

• mazzzterrr
Sorry khad het kunnen weten van het verkeerde forum. Het lijkt mij niet echt iets in de BIOS, want bij de andere pc's heb ik er geen last van. Ik heb al wel geprobeerd om de instellingen te resetten, maar had ook geen effect.
Zelf dacht ik dus de software van windows die roet in het eten gooit of een foutje in het stuurprogramma, maar dat zou ik wel een blunder vinden.

Verwijderd

mazzzterrr schreef op 26 November 2002 @ 20:07:
Sorry khad het kunnen weten van het verkeerde forum. Het lijkt mij niet echt iets in de BIOS, want bij de andere pc's heb ik er geen last van. Ik heb al wel geprobeerd om de instellingen te resetten, maar had ook geen effect.
Zelf dacht ik dus de software van windows die roet in het eten gooit of een foutje in het stuurprogramma, maar dat zou ik wel een blunder vinden.
Maar wat zie je nou staan in Apparaatbeheer bij overige apparaten?

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
Probeer bij apparaatbeheer "PCMCIA-kaart services" eens te verwijderen(als het kaartje er in zit) dan kaartje eruit, ff wachten dan weer erin, als het goed is vindtie hem dan wel... ik heb namelijk een soortgelijk probleem (zie mijn topic(ff zoeken ;)))
Alleen ik heb een Asus Spacelink WL-100 PCMCIA kaartje, schijnt een (tamelijk onbekend) probleem te zijn met z.g.n. cardbus(of PCMCIA v2.1) kaartjes in windows 98. Laat me ff horen of het werkt met deze workaround en dan zoeken we e.v.t. samen wel naar een degelijkere oplossing!

• mazzzterrr
Het is waarschijnlijk toch een driver-probleem, want ik heb nu andere drivers geprobeerd en dan herkent hij hem en geeft hij geen fouten, maar ik krijg geen IP van mijn DHCP dus helemaal goed is het nog niet dus ik probeer nog even verder...

• Papparaat
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Aangezien de titel al de lading dekt, wil ik hier niet direct een nieuw draadje voor openen.... O-)

Heeft iemand dit probleem inmiddels opgelost? :?

Ik zit nl. met precies hetzelfde euvel, met hetzelfde wireless kaartje (Asus WL-100). Aangezien ik het een beetje suf vind om bij elke boot eerst de 'PCMCIA card services' te verwijderen om ze vervolgens weer toe te laten voegen, zou ik dit probleem graag oplossen.... :'(

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
Groeten, Eric.

[ Voor 28% gewijzigd door Papparaat op 19-09-2003 13:14 . Reden: Iemand anders nog tips? ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-05 00:37
[schop]

Ik zit hier met hetzelfde probleem.
De boven genoemde work arround, werkt niet voor mij.
Als ik nl. "PCMCIA-kaart-service" uit Apparaatbeheer verwijder, het kaartje eruit haal en daarna er weer in doe, komt ie heel fijn weer met z'n "PCMCIA-kaart-service".
Het lijkt alsof ie deze driver dus eerder vind als de driver van Edimax.
Misschien gaat dit wel werken als ik de driver van "PCMCIA-kaart-service" gewoon weg pleur.
Maar hoe heet dat ding in 98???
Weet iemand dat?
Of heeft iemand een andere oplossing?

[/schop]
Pagina: 1