Hoi,
Sorry voor de beginnersvraag, maar ik kon het antwoord niet vinden in de faq of search, en Antec tech support duurt wel erg lang...
Ik sta op het punt om een Asus mobo met Q-Fan en een Antec TruePower PSU te halen. Beiden hebben opties om de snelheid van de fans automatisch of handmatig aan te passen aan systeembelasting en temp. (lekker stil
). Mijn vraag is nu wat voor fans ik daar bij moet halen. Moet ik fans halen met standaard hoge rpm (zeg 3000), zodat ze in ieder geval snel genoeg kunnen indien nodig? Of kan ik net zo goed fans halen met standaard lage rpm (zeg 1500)? Kunnen die laatsten wel sneller dan 1500rpm draaien indien nodig?
Zijn verder 2 fans, 1 voor onder en 1 PSU, genoeg voor een niet overgeklokte PC? Of beter 4?
EDIT: De CPU heeft zijn eigen koeling: Zalman 6500B Al-Cu
Oh, en het worden trouwens Papst fans, dus merkadvies is niet nodig!
Bedankt!
Sorry voor de beginnersvraag, maar ik kon het antwoord niet vinden in de faq of search, en Antec tech support duurt wel erg lang...
Ik sta op het punt om een Asus mobo met Q-Fan en een Antec TruePower PSU te halen. Beiden hebben opties om de snelheid van de fans automatisch of handmatig aan te passen aan systeembelasting en temp. (lekker stil
Zijn verder 2 fans, 1 voor onder en 1 PSU, genoeg voor een niet overgeklokte PC? Of beter 4?
EDIT: De CPU heeft zijn eigen koeling: Zalman 6500B Al-Cu
Oh, en het worden trouwens Papst fans, dus merkadvies is niet nodig!
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:01 ]