Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL]Draadjes verlengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 15:39

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen twee blauwe CCFL's in m'n kast, maar de inverter zit op een nogal zichtbare plek, omdat de kabels vanaf de CCFL's nogal kort zijn. Deze wil ik dus graag verlengen, m.b.v. kroonsteentjes (solderen ben ik echt superslecht in) maar wil, voordat ik draadjes doorknip, ff weten of dezen zonder meer verlengd kunnen worden met standaard electr. draad. Dus gewoon die dunne goedkope meuk die je overal kan kopen.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het gewoon kan hoor, zou iig niet weten waarom niet

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Nee kan NIET, de CCFL gaat niet/minder/half erdoor branden!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Fout.... mij werktie nog perfect! op volle lichtsterkte!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Dan hebbie mazzel maybe, ik heb verhalen gelezen van half branden ccfls enzo.
Hangt er uiteraar ook vanaf hoeveel je ze verlengd.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Ik denk niet echt dat het problemen opleverd...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

gebruik in vredesnaam GEEN dunne goedkope meuk maar stevige draad. er komt aardig wat spanning op te staan dus 't moet goed geisoleerd zijn!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

verschil tussen voor of na de invertor. voor invertor kun je er wel 100 m leggen...(overdreven??, iig lang zat maken), na invertor komt er een grens, zal niet veel langer mogen en moet speciaal draad zijn...dacht ik.....ik heb het nog niet geprobeerd en w8 het antwoord af van iemand die het cker weet..zou nml wel mooi zijn

T60P Widescreen

Verwijderd

Ikke heb t gewoon NA de invertor verlengt met 2 aderig Huis en tuin drrad van de Karwei (jaja zo heet t egt) en heb geen last van licht/strrom verlies :P

Verwijderd

zolang je je draadjes niet bij elkaar bind is er niks aan de hand doe je dat wel dan brand je ccfl zwakker (heb er ervaring ermee)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:07
Staat nogal wat spanning over die draadjes (700 tot 800 volt), als je ze verlengt met gewone simpele huis-tuin-en-keuken draadjes gaat dit bijna altijd voor problemen zorgen :)

Grmbl.. kan even niet op de naam komen, maar er is speciaal draad waarmee je het wel gewoon kan verlengen, zoek anders even in de 'help m'n CCFL doet het maar half' topics ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
samengavat, het is mogelijk maar het is afwachten of je ccfl het daarna nog net zo goed doet :)
Bij mij iig wel

Verwijderd

ik zou gewoon van dat 2 aderige dubbel geisoleerde draad (zoals van een schemerlamp) nemen en twee kabeltjes maken : je gebruikt dus maar een draadje van het snoer (lichtnet > 300 volt in de pieken dus isolatie is wel voldoende). zorg wel dat de isolatie zo dik mogelijk is wat de spanning is nogal hoog en de frequentie ook dus als de isolatie te dun is zitten de draadjes te dicht bij elkaar of de case en gaat er stroom lopen door de isolatie (condensator effect) en aangezien zo'n invertor niet veel vermogen kan leveren gaat je ccfl minder branden. de lengte van je draadjes maakt niet direct uit de lengte waarover ze naast elkaar /de case liggen WEL

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Al vaker gevraagd... Hou in de gaten dat de resultaten niet altijd even goed zijn, en dat je ontzettend moet oppassen met die hoogspanning.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.