Partitie vergroten onder Redhat 7.3

Pagina: 1
Acties:

• RobbieNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 13:43
Mijn Server draait onder Redhat 7.3, en nu wil ik graag mijn /var partitie vergroten. Ik heb een andere (/home) partitie verkleind en de vrije ruimte wil ik bij de /var partitie toevoegen. Als ik met "Parted" mijn /var partitie wil vergroten (hda6) zet hij dat hij bezig is. drive is busy. Is er een manier om die partities stil te leggen ofzo. zodat ik hem wel kan vergroten?

RobbieNL

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

umounten en dan parted gebruiken, dus waarschijnlijk zul je dat vanaf een cd willen doen ;)
En hier staat er vast wel eentje tussen die dat prima kan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RobbieNL
ik ga het ff proberen, dus via een bootable distributie. want inderdaad unmounten kan ook niet "Drive busy :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Of je gebruikt de bootdisk van parted. Da's nog makkelijker en sneller, want kleiner.

Verwijderd

Of boot linux met lilo in emergency mode. Zodoende wordt er niets gemount (behalve je /) en kan je ook parted in theorie normaal gebruiken...

Met lilo:

boot: linux emergency

• RobbieNL
ok, ik probeer ff de bootdisk, want ik heb Grub als loader. maakt misschien niet zo veel uit?? weet ik zo niet. ik gebruik Redhat nog niet zo lang. had hiervoor mandrake. maar dan moet het met Parted bootdisk wel lukken
Pagina: 1