NewsZilla traag?

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Meer mensen last van dat NewsZilla traag is? Moet soms wel 5-10 seconden wachten voor hij de body ophaalt :?

Op de statuspage van XS4All kan ik hierover iig niets vinden.

Ik doe het weliswaar vanaf mijn @Home-aansluiting, maar daar ligt het niet aan, want ik kan gewoon downloaden met normale snelheid (plusminus 550-600 kB/sec, loopt op dit moment), dus de verbinding is wel OK, ook geen grote lag ofzo...

Soms kom ik er zelfs niet eens op, dan blijft hij maar om authenticatie zeveren, terwijl ik mijn newsclient echt auto-authorisation laat verrichten. Newsclient is overigens Outlook Express 6.

Vroeg me af of meer mensen er last van hebben...

Virussen? Scan ze hier!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
volle snelheid hiero, heb fast-adsl.
heb wel eens iets gelezen dat xs4all plannen had/heeft om het voor niet-abonnees de snelheid en toegankelijkheid te gaan beperken. Kan dat stukje alleen niet meer vinden.

• wildhagen
  • Niet online
larsemenneke schreef op 26 november 2002 @ 18:42:
volle snelheid hiero, heb fast-adsl.
heb wel eens iets gelezen dat xs4all plannen had/heeft om het voor niet-abonnees de snelheid en toegankelijkheid te gaan beperken. Kan dat stukje alleen niet meer vinden.
Ja, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik heb gewoon nog een XS4All-account, dat ik dus juist aanhoud vanwege Newszilla en de prima mailserver van hun.

Virussen? Scan ze hier!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
wildhagen schreef op 26 November 2002 @ 18:44:
[...]

Ja, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik heb gewoon nog een XS4All-account, dat ik dus juist aanhoud vanwege Newszilla en de prima mailserver van hun.

Als je geen Xs4all IP hebt, zien ze het ook niet als een Xs4all verbinding, of je nu een account hebt of niet.

En ja, het is dus een andere situatie dan dat je het xs4all account gebruikt. Zo knijpen ze bijvoorbeed net even iets harder af als je niet met Xs4all online bent...

• wildhagen
  • Niet online
Cutebritney schreef op 26 november 2002 @ 18:47:

[...]

Als je geen Xs4all IP hebt, zien ze het ook niet als een Xs4all verbinding, of je nu een account hebt of niet.

En ja, het is dus een andere situatie dan dat je het xs4all account gebruikt. Zo knijpen ze bijvoorbeed net even iets harder af als je niet met Xs4all online bent...
Hmm, dan zal ik dit even doorspelen naar hun helpdesk, dat ik van dit soort onzin niet gediend heb, ik betaal gewoon het volle pond aan hun, dan heb ik ook recht op datgene waar ik voor betaal.

Alleen vreemd dat ze dit dan niet in hun FAQ opgenomen hebben? :?

Nou ja, ik stuur nu iig even een mail waarom dit zo is.

Virussen? Scan ze hier!

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
Als je inlogt op de server met je eigen account gegevens dan heb je geen restricties. Je kunt volgens mij niet eens met newzilla connecten anonymous(Als je niet op xs4all ingebeld bent)

[ Voor 12% gewijzigd door pleuris op 26-11-2002 18:51 ]

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
newszilla werkt hier op dit moment op volle snelheid (rond de 90 kb/s), heb fast adsl dus ...

• wildhagen
  • Niet online
Yep, ik merk idd dat de snelheid weer zoals normaal is. Zal wel een hikje ofzo daar geweest zijn.

Ik wacht iig het antwoord op mijn mail naar de helpdesk over die vreemde voorwaarden af. Ben er iig zeer zeker niet blij mee.

Virussen? Scan ze hier!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
wildhagen schreef op 26 November 2002 @ 19:14:
Yep, ik merk idd dat de snelheid weer zoals normaal is. Zal wel een hikje ofzo daar geweest zijn.

Ik wacht iig het antwoord op mijn mail naar de helpdesk over die vreemde voorwaarden af. Ben er iig zeer zeker niet blij mee.
Mjah, vreemd is het niet, lokaal verkeer zal een ISP een zorg zijn, kost ze nix (behalve wat netwerkbelasting dan).

Verkeer naar andere providers kost ze pleuro's dus wat dat betreft vind ik 't geen gekke zet.

Wat niet wil zeggen dat ik het ook prima zou vinden, ik gebruik ook een newszilla account via chello, gewoon voor de perfecte feed, maar onlogisch is het niet

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Nationaal verkeer (=AMS-IX) kost ze ook bijna niks.

• wildhagen
  • Niet online
Daarnaast download ik NOOIT binaries, maar alleen plain-text messages, dan hebben we het over kB's, niet meer dan dat....

Virussen? Scan ze hier!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Als je alleen maar text berichten download en geen binaries dan kun je misschien beter news.xs4all.nl gebruiken ipv newszilla?
newszilla is specifiek de binary server, news de tekst server.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• wildhagen
  • Niet online
_nethack schreef op 26 november 2002 @ 19:56:
Als je alleen maar text berichten download en geen binaries dan kun je misschien beter news.xs4all.nl gebruiken ipv newszilla?
newszilla is specifiek de binary server, news de tekst server.
Klopt, dat deed ik eerst ook, maar ik merkte dat news.xs4all.nl toch een aantal oudere messages niet had, en newszilla wel, vandaar dat ik overgestapt ben.

Virussen? Scan ze hier!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
binaries zijn bij mij helemaal foetsie nu

...

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Zelfde hier, ik moest nog maar 1 filetje van mijn bestand god@#$%@#%
Overal purged, body failed etc.

van de xs4all site:
De server binnen de newszilla cluster die de bodies van binary
postings aan newsclients doorgeeft is down gegaan. Hierdoor kunnen
gebruikers van newszilla momenteel geen binaries downloaden (ook wel
bekend als het "rode kruizen probleem").

nou maar hopen dat niet alle bodies foetsie zijn straks, duurt weer zo'n poos voordat het ok is.

[ Voor 57% gewijzigd door pasajo op 26-11-2002 20:49 ]

• wildhagen
  • Niet online
Niet te hopen dat het weer een diskcrash is dan, zoals een paar maanden terug, toen ook ALLES weg was...

Virussen? Scan ze hier!

• schwarzenegger
DinoPK schreef op 26 november 2002 @ 20:45:
Zelfde hier, ik moest nog maar 1 filetje van mijn bestand god@#$%@#%
Overal purged, body failed etc.
Is dit tijdelijk of lopen we nou kans dat alle binaries weg zijn?
Hier staat wat info van xs4all: klik hier

edit: update over de crash kun je hier lezen.

En wildhagen, ik vind het eigenlijk wel terecht dat xs4all de snelheid knijpt als je niet bij hun inbelt of een vaste lijn verbinding hebt. Van mij mogen ze het zelfs blokken als je niet bij hun inbelt.
Je mag dan wel een abo hebben bij hun maar je bent waarschijnlijk een van de weinigen die dit zo doen en daar kunnen ze natuurlijk niet altijd rekening mee houden.

[ Voor 8% gewijzigd door schwarzenegger op 26-11-2002 20:51 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
wildhagen schreef op 26 november 2002 @ 20:49:
Niet te hopen dat het weer een diskcrash is dan, zoals een paar maanden terug, toen ook ALLES weg was...
is dus WEL een diskcrash....

http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=560
De eerder gemelde storing op newszilla kwam door een gecrashde disk
op de server binary2. We hebben de server weer up gekregen met 1 disk
minder. Dat betekent dat een klein deel van de binaries verloren is
gegaan maar het grootste deel nog werkt.
Morgen zal de server even down zijn als we de kapotte disk vervangen.
Als het goed is blijven de dingen die vanaf nu binnenkomen wel
compleet.
Excuses voor het ongemak

• wildhagen
  • Niet online
Ah... ja, ik zie het.
Morgen zal de server even down zijn als we de kapotte disk vervangen.
|:(

Hebben de heren XS4All-ers nog niet gehoord van iets wat men ook wel "hot-swappable disks" noemt? :?
En wildhagen, ik vind het eigenlijk wel terecht dat xs4all de snelheid knijpt als je niet bij hun inbelt of een vaste lijn verbinding hebt. Van mij mogen ze het zelfs blokken als je niet bij hun inbelt.
Je mag dan wel een abo hebben bij hun maar je bent waarschijnlijk een van de weinigen die dit zo doen en daar kunnen ze natuurlijk niet altijd rekening mee houden.
Waarom zou iemand die hetzelfde betaald als iemand anders, die wel inbelt, minder rechten op diverse services hebben? Ze betalen beiden exact hetzelfde.

Virussen? Scan ze hier!

• schwarzenegger
wildhagen schreef op 26 november 2002 @ 20:54:
Waarom zou iemand die hetzelfde betaald als iemand anders, die wel inbelt, minder rechten op diverse services hebben? Ze betalen beiden exact hetzelfde.
omdat je dan bij hun moet inbellen, anders geef ik mijn inloggegevens aan jou en kun jij als je bijvoorbeeld @home hebt gewoon hun diensten gebruiken terwijl je er niet voor betaalt.
Daarom vind ik het niet verkeerd als ze dat zouden doen.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
fuck, was ook in het midden van een binary download.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb ook gewoon een @home account met een xs4all account erbij voor de newsserver en voor het e-mailen....

daar betaal ik toch ook extra voor :?

OK,voor mensen die alleen maar inbellen via xs4all of via ADSL bij xs4all zitten genereren bij de news en mailserver geen data buiten het xs4all netwerk. Maar daar staat tegenover dat wij alleen maar gebruik maken van hun mailserver en newsserver en geen bestanden via hun netwerk downloaden zoals bijvoorbeeld ADSL gebruikers doen.

Wij betalen dus eigenlijk alleen voor het gebruik van de news en mailserver iets wat al langer bestaat.

offtopic:
En volgens mij knijpen ze het op 50Kbyte per thread

[ Voor 10% gewijzigd door Leon op 26-11-2002 23:12 ]

Eeuwige n00b

Pagina: 1