Anonieme beller achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16460

Topicstarter
Misschien een beetje een rare vraag maar een vriend van me kwam met het volgende:

Zijn zus word al enkele maanden lastig gevallen door een of andere eikel die een paar keer per dag belt, niks zegt en weer ophangt. Hij (of zij natuurlijk) belt steeds anoniem. Ze durft niet naar kpn omdat (naar hun zeggen) de kpn de beller slechts een waarschuwing afgeeft en ze daarom bang is dat die persoon haar iets aan zal doen.

Nu heeft ie van iemand gehoord dat je deze bellers via internet kan opsporen? of achterhalen? is dit waar? En zo ja hoe zou dat dan kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58582

Anonieme bellers zijn niet te achterhalen, er bestaan wel sites waar je bekende telefoonnummers kan achterhalen:

http://zoekopnummer.ath.cx/
http://www.ikhebje.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

je kan alleen bellers via internet opsporen als ze niet anoniem bellen
en in het telefoonboek vermeld staan.

als ze er van af wilt zal ze toch echt kpn moeten bellen.
met data en tijdstippen van dat ze gebeld wordt.
even een kwestie van een paar dagen bijhouden.

en of de beller gewaarschuwd wordt? dat weet ik niet.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 26-11-2002 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

Ik denk dat ze niet echt bang hoeft te zijn. Die anonieme beller kickt er warschijnlijk op dat zij elke keer weer opneemt. Als ik haar was, zou ik een nummermelder nemen en gewoon niet opnemen bij anonieme bellers. Die ene persoon zal gelijk geen lol meer beleven aan het bellen, als toch niemand meer opneemt. Tenzij ze echt reden heeft om aan te nemen dat iemand haar iets wil aandoen natuurlijk, maar dat valt niet uit je verhaal op te maken.

Natuurlijk is het toch wel fijn om te weten wie die stalker nou is, en dat moet toch echt via KPN. (zie damsters bericht)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26327 op 26-11-2002 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tja wat is de grens van irritatie / frustratie en stalken?
da's dus ook 't probleem; naar de wouten of naar de kpn

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, ze woont midden in de stad en word naaste privé ook nog eens mobiel gebeld. En hoe moet je mensen die echt doodsangsten uitstaan wijsmaken dat het echt veilig is om naar de kpn te gaan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

Pogostokje

* twiet *

En hoe moet je mensen die echt doodsangsten uitstaan wijsmaken dat het echt veilig is om naar de kpn te gaan
Tsja, dat is een ander probleem.
Feit is dat er niet mogelijk is om nummers op te sporen als ze onderdrukt zijn zonder hulp van KPN. En dat doen ze alleen aan de hand van een opdracht van justitie/politie. En die reageren alleen bij daadwerkelijke dreigementen, niet als iemand weer ophangt. Het is tenslotte niet verboden om iemand te bellen.

Als die dame in kwestie geen banden heeft met de onderwereld of ongure types, is het waarschijnlijk gewoon een grap en helpt het het beste om alles te negeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 26-11-2002 18:20 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Als eerste laat haar elke keer dat ze gebeld wordt het tijdstip en de datum opschrijven in een notitie boekje, als je dit van een maand heb ga naar Primafoon en laat een Telefonische overlast formalier in vullen, doe gelijk ook aan gifte bij politie. Koop een luchthoorn in een fop-winkel en elke keer als de stalker belt laat je hem afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 17:06

Martijn02

/* No Comment */

Da's toch de enige manier om het te laten ophouden, of gewoon niet meer opnemen als er anoniemm gebeld wordt... Mischien zijn er wel telefoons te koop (of nummermelders) die bellers die anoniem bellen helemaal niet doorlaten? dat de telefoon niet eens gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44972

Wat dacht je ervan om naar de politie te gaan ?....Stalken is toch bij de wet verboden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Koop een luchthoorn in een fop-winkel en elke keer als de stalker belt laat je hem afgaan.
En dan, je eigen oren opblazen? :)
Die gast zit niet tegenover je, die zit aan de andere kant van een heleboel electronica en ergens onderweg gaat het hele effect van zo'n luchthoorn verloren en zal het niet meer worden dan een gewoon tuutertje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

Is haar mobiele nummer openbaar? Zo niet, dan zou het dus wel eens kunnen gaan om iemand die ze kent. Als die beller al maanden alleen maar belt, en niet eens iets durft te zeggen, hoeft ze volgens mij niet echt bang te zijn, en zal diegene door KPN/Politie flink afschrikken. Misschien zit er wel echt een steekje los, maar ook dan, zou het niet verkeerd zijn dat hij bekend wordt. In elk geval lijkt het me voor die zus van die vriend geen leven, als ze dagelijks in angst zit. Woont ze trouwens alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11-2023
of koop een 68i kan je gewoon instellen dat alleen mensen uit je telefoon boek mogen
bellen!. de rest kan je naar de voice mail sturen.. zet je daar een vrolijke text op!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Wat dacht je ervan om naar de politie te gaan ?....Stalken is toch bij de wet verboden ?
Wijs die wet dan maar aan.
Bij telefonie is dat heel lastig. Zolang diegene niks zegt kan je niks beginnen. Dan weet je immers niet eens of het wel elke keer dezelfde is. Misschien staat haar nummer wel op een lijst met datalijnen of weet-ikveel en belt er een computer, router, of ander apparaat haar op.
Als diegene wel wat zegt maar geen dreigementen uit kan je nog steeds weining. Je hebt namelijk een telefoon en bellen is niet bij wet verboden. Je zou het dan op overlast kunnen gooien, maar daar bereik je niks mee.
Als diegene dreigt met fysiek geweld enzo, dan kan je er WEL wat mee. Dan moet je naar de politie gaan om aangifte te doen en kan KPN een ding op je lijn zetten waarbij je zelf moet aangeven wanneer je wordt lastiggevallen. Jij krijgt het resultaat niet te zien, maar als blijkt dat alle keren dat jij aangaf dat je lastig werd gevallen het bellende nummer hetzelfde is, dan wordt dat aan het politie rapport toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14234

Het is in nederland echt super moeilijk om iets te doen aan 'stalkers' .. Pas als je serieus bedreigd word valt er iets te ondernemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woont ze trouwens alleen?
Ja, dat is misschien nog wel het ergste... Er zit niks anders op dan maar gewoon naar kpn te gaan. Het zijn geen criminelen :p dus misschien is het alleen maar een grap. Die luchthoorn is misschien een idee :)
Pagina: 1