Ik heb alleen nog maar een parallelle kabel, en ik heb even niet het geld om netwerkkaart en pcmcia netwerkkaart voor laptop aan te schaffen. Dus wil ik graag in Windows via m'n parallelle kabel bestanden uitwisselen. Kabel werkt in Parac, da's een oud dos-progje uit 1991. Wat voor prog voor Win95 zou ik hier evt. voor kunnen gebruiken?
Parac misschien?? Als het in dos draait draait het vast ook onder windhoos. En als parac geen lange namen pakt zou ik de bestanden gewoon inpakken met bijv. winzip.
Norton commander ondersteunt ook seriele en parallelle links alleen voor parallel heb je daar volgens mij een andere kabel voor nodig dan een parac-kabel.
Norton commander ondersteunt ook seriele en parallelle links alleen voor parallel heb je daar volgens mij een andere kabel voor nodig dan een parac-kabel.
Verwijderd
Ja dat kan enigszins met behulp van laplink 2000. Daar kun je een parallele kabel voor kopen. Je kunt er niet echt een protocol netwerk mee aanleggen (tcp/ip of netbui ofzo)
Vroeger had ik met m'n twee commodore amiga's een netwerk via de parallele poort met een programmaatje genaamd PARNET. Maar ja, je bedoelt vast een normale PC, niet?
Rob
Vroeger had ik met m'n twee commodore amiga's een netwerk via de parallele poort met een programmaatje genaamd PARNET. Maar ja, je bedoelt vast een normale PC, niet?
Rob
t kan wel enig sinds met direct-kabel-verbinding van windhoos.
Bedankt voor de reacties.
Parac zet m'n bestandsnamen om naar 8.3 en dat wil ik niet.
Ik hoef ook geen echt netwerk met de parallelle kabel te hebben, gewoon als tussenoplossing totdat ik geld heb voor netwerkkaartjes voor pc en laptop. Ik heb gewoon Win95, en Amiga ken ik eigenlijk alleen van horen zeggen, da's errug oud geloof ik, zal wel niet compatibel zijn ofwel? Directe kabelverbinding werkt niet, terwijl ik alles goed heb ingesteld, delen van schijven, alle benodigde protocollen... Daar heb ik geen zin meer in. Zal Laplink es even opzoeken, probeer ik dat even. I'll be back.
Parac zet m'n bestandsnamen om naar 8.3 en dat wil ik niet.
Ik hoef ook geen echt netwerk met de parallelle kabel te hebben, gewoon als tussenoplossing totdat ik geld heb voor netwerkkaartjes voor pc en laptop. Ik heb gewoon Win95, en Amiga ken ik eigenlijk alleen van horen zeggen, da's errug oud geloof ik, zal wel niet compatibel zijn ofwel? Directe kabelverbinding werkt niet, terwijl ik alles goed heb ingesteld, delen van schijven, alle benodigde protocollen... Daar heb ik geen zin meer in. Zal Laplink es even opzoeken, probeer ik dat even. I'll be back.
Ik heb nu bij de Vobis een parallelle nullmodem kabel gekocht van het merk Boeder, werkt perfect onder Directe Kabelverbinding, ik heb het gebruikt onder Win ME naar Win95.
Kost by the way ƒ9.95
Kost by the way ƒ9.95
Verwijderd
Bagger traag!Op donderdag 21 december 2000 20:57 schreef tolga het volgende:
Hoe snel is zo'n verbinding eigenlijk ????
Je kunt beter een paar tientjes meer uitgeven en een netwerkej aanleggen
==========================================Op donderdag 21 december 2000 21:32 schreef nelske het volgende:
[..]
Bagger traag!
Je kunt beter een paar tientjes meer uitgeven en een netwerkej aanleggen
Wel 10 a 12 keer zo snel als 56k modemverbinding!!!!!!
Met vriendelijke groet, Edward.
Verwijderd
Ja bagger traag dus! Voor een netwerk dan he!Op dinsdag 26 december 2000 17:04 schreef TruckingOtto het volgende:
[..]
==========================================
Wel 10 a 12 keer zo snel als 56k modemverbinding!!!!!!
Met vriendelijke groet, Edward.
Moet je maar eens proberen wat cd'tjes over het netwerk te kopieren! Heb ik 1 maal gedaan en geloof me dat wil je echt niet.
Als je het serieus als netwerk wil gebruiken kan ik het alleen maar afraden. Gewoon 4 tientjes meer betalen en je hebt al 2 NIC's met een cross-kabeltje ertussen.
No way, hij moet namelijk 1 PCMCIA kaartje hebben en die heb je mooit niet voor 4 tientjes!Op dinsdag 26 december 2000 17:12 schreef nelske het volgende:
[..]
Ja bagger traag dus! Voor een netwerk dan he!
Moet je maar eens proberen wat cd'tjes over het netwerk te kopieren! Heb ik 1 maal gedaan en geloof me dat wil je echt niet.
Als je het serieus als netwerk wil gebruiken kan ik het alleen maar afraden. Gewoon 4 tientjes meer betalen en je hebt al 2 NIC's met een cross-kabeltje ertussen.
Verwijderd
Als ik hier een verbinding open zet tussen een WinME en een Win2000 PC is de verbindingssnelheid volgens Win2000 4 Mbit/s... (= 0,5 MegaByte/s), maar volgens mij klopt dat niet helemaal. Maar het is geschikt om bestanden van minder dan 20 MB over te zetten.
Het is trouwens geen foutloze communicatie... Vooral Zip en Install bestanden willen wel is niet voor de 100% over gaan...
Het is trouwens geen foutloze communicatie... Vooral Zip en Install bestanden willen wel is niet voor de 100% over gaan...
Verwijderd
Huh, is dit topic nou veranderd of was er een tijdje geleden eenzelfde soort topic?Op dinsdag 26 december 2000 17:14 schreef Exterazzo het volgende:
[..]
No way, hij moet namelijk 1 PCMCIA kaartje hebben en die heb je mooit niet voor 4 tientjes!
Ik moet zeggen dat ik dat van dat PCMCIA-kaartje dus niet gelezen heb! Sorry.
En die kaartjes zijn niet zo goekoop (dan mag je mijn bedragje maal 10 doen:'()
Pagina: 1