Ik heb een Promise Ultra133 TX2 kaartje weten te bemachtigen, waarin ik mijn harde schijf wil hangen. Alleen is de bijgeleverde flatcable erg kort. Ik wil mijn harddisk (Western Digital WD800JB, 8MB) aansluiten als master apparaat op de primaire IDE van het kaartje. Is het mogelijk dat de harde schijf op de "slave" aansluiting van de flatcable wordt geplaatst? Of levert dit problemen op?
Bij mijn weten heeft een flatcable (IDE cable) geen master of slave aansluiting. Of bedoel je met de slave aansluiting het einde van de kabel?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
een IDE kabel heeft voor zover ik weet geen slave aansluiting, het hangt er maar net vanaf hoe je je apparaten configureert. Waar ze zitten op de kabel maakt niet uit, is mijn ervaring
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Het is aan te raden om bij het gebruik van slechts 1 harddisk op de kabel, de harddisk op de laatste connector te plaatsen. Dit is gunstiger ivm de evt reflecties van het signaal op de kabel...
Als het goed is staat er dus "master" bij het uiteinde van de kabel en "slave" bij de middenste connector...
Als het goed is staat er dus "master" bij het uiteinde van de kabel en "slave" bij de middenste connector...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
OK.GarBaGe schreef op 26 november 2002 @ 17:52:
Het is aan te raden om bij het gebruik van slechts 1 harddisk op de kabel, de harddisk op de laatste connector te plaatsen. Dit is gunstiger ivm de evt reflecties van het signaal op de kabel...
[ Voor 4% gewijzigd door TweakersOnly op 27-11-2002 06:07 ]