[HTML] <frame src="D:\\XCC72C.tmp">?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op een internet pagina heb ik een frameset met een frame dat als source een document op de lokale schijf heeft. Nu heeft dit vroerger gewerkt, maar ik weet niet meer sinds wanneer het niet werkt. Ik vermoed sinds een bepaalde update van IE.

Maar is dit helemaal niet meer mogelijk? Of moet ik de frameset dan ook op de lokale schijf zetten?

Verwijderd

Hebben ze waarschijnlijk uitgezet vanwege exploit mogelijkheden. about:<b>hallo</b> werkt ook nie meer in de laatste IE versie ;-(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jammer, kan ik mijn toepassing weer gaan aanpassen.

Verwijderd

Werkt het ook niet met:
code:
1
<frame src="file:///d:/XCC72C.tmp">

? :?
Hier werkt dat nl. zo wel :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar dan denk ik dat de eerste variant bij jou ook werkt. Met file:/// ervoor werkt het bij mij ook niet (IE6 SP1).

Heb je dat getest met een frameset op internet of een frameset op je eigen schijf?

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2002 18:02 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk is dit een beveiligingsrisico, aangezien je, als een online frameset pages van de localhost kan gaan lezen, je die ook met javascript weer kunt uitlezen en doorsturen naar een serverside script oid.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mee eens. Ik heb het al opgelost door de frameset ook lokaal te zetten.

Dat zou ook wel eens voor cookies kunnen gelden, die gedragen zich ook raar in een frameset.

[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2002 19:19 ]

Verwijderd

het about: <b>hallo</b> werkt bij mij juist wel en ik heb IE 6.0.26 128bits

Verwijderd

sowieso moet je allang de bold-tag niet meer gebruiken, CSS mensen!!!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

|HunterPro|:
Waarschijnlijk is dit een beveiligingsrisico, aangezien je, als een online frameset pages van de localhost kan gaan lezen, je die ook met javascript weer kunt uitlezen en doorsturen naar een serverside script oid.

Nee hoor, dan krijg je een access denied error. Wanneer een javascript een pagina probeert te benaderen die niet van 't zelfde domein komt, dan krijg je access denied.

Dat zou ook raar zijn, want in dat geval zou je ook gewoon zelf een window kunnen openen, verwijzen naar de local disc, en de gegevens uitlezen met JavaScript ;)

Ik denk dat ze dit dingetje vooral dichtgestopt hebben vanwege alle hoaxes die je vaak op internet ziet, waarbij er een iframe verwijst naar de C:\ van je lokale bak, en dan een of ander melpverhaal erbij over dat je pc niet veilig is.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Volgens mij moet dat met file:///

• Willem
  • Laatst online: 17:21
Lees de draad voordat je ....

zie MrWiggle.NET

[ Voor 35% gewijzigd door Willem op 27-11-2002 13:27 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Olaf van der Spek
  • Niet online
drm schreef op 27 November 2002 @ 13:20:
Dat zou ook raar zijn, want in dat geval zou je ook gewoon zelf een window kunnen openen, verwijzen naar de local disc, en de gegevens uitlezen met JavaScript ;)
Ja, maar dan is de JS vertrouwd en mag het dus.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 12:49:
Of anders <strong>blaat</strong> :)

• drm

drm

f0pc0dert

OlafvdSpek: Ja, maar dan is de JS vertrouwd en mag het dus.

Nee je begrijpt me verkeerd. Als ik op mijn site een scriptje zet wat de bezoekers harde schijf kan lezen, dan is er iets goed mis :) En dat kan dus niet.
PatrickPietens:
Ik vraag me af wat CSS met de HTML specificatie te maken heeft. Als mijn HTML pagina netjes een HTML 4 doctype gebruikt, mag ik b-tags gebruiken, wanneer ze bij mij als poep opkomen, zolang ik me maar aan die specificatie houd.

Kortom, onzinnige en offtopic reply, hou die voortaan voor je, ajb.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

offtopic:
drm, wat PatrickPietens is ten dele waar maar draag helemaal niet bij aan dit topic, vandaar dat ik maar even de 'offtopic' tag om deze reply heen zet.

Het is in principe wel zo dat er t.z.t. (over vele jaren pas :P) geen HTML4.0 en lager meer zal bestaan. want dan zullen we alleen nog maar XHTML hebben welke zorg draagt voor de presentatie van de structuur van een document én daarnaast zullen we dan CSS hebben die zorg gaat dragen voor style van het document.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet eens met je ben, maar het is wel zo dat wij (als webdevver) er wel rekening mee moeten gaan houden dat we t.z.t. toch meer in de richting moeten gaan denken van XHTML met goed gebruik van CSS (en daar weet jij toch ook alles van :))

• drm

drm

f0pc0dert

Woudloper:
offtopic:
drm, wat PatrickPietens is ten dele waar maar draag helemaal niet bij aan dit topic, vandaar dat ik maar even de 'offtopic' tag om deze reply heen zet.

Het is in principe wel zo dat er t.z.t. (over vele jaren pas :P) geen HTML4.0 en lager meer zal bestaan. want dan zullen we alleen nog maar XHTML hebben welke zorg draagt voor de presentatie van de structuur van een document én daarnaast zullen we dan CSS hebben die zorg gaat dragen voor style van het document.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet eens met je ben, maar het is wel zo dat wij (als webdevver) er wel rekening mee moeten gaan houden dat we t.z.t. toch meer in de richting moeten gaan denken van XHTML met goed gebruik van CSS (en daar weet jij toch ook alles van :))

offtopic:
't Lijkt mij eerlijk gezegd heel sterk dat de ondersteuning voor HTML versies van voor 't X(HT)ML tijdperk binnen enkele jaren stopgezet wordt. Maar de tijd zal 't uitwijzen. Iig is er op dit moment nog helemaal niks mis met een goeie HTML 4 pagina, als je je maar netjes aan de specs houdt en een HTML doctype hebt staan. imho :)

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1