Toon posts:

PoV Ti4200 Pro, ehm.. wat heb ik nou eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze HCC een "Point of View GeForce4 Ti4200 Pro" gekocht (bij X-Ray systems), maar ik vraag me nu eigenlijk af wat hier de exacte specs van zijn (zoals bijv. of er nou 3.3ns ram in zit of niet). Ik kan dit type namelijk noch op de Point of Vision homepage, noch met google terugvinden.

Er zit in ieder geval 128MB Ram op, en het is geen AGP 8X "variant" van een ander model want ik kan me nog herinneren dat op de prijslijst van deze Pro ook een aparte 8X variant stond (ik heb dus het niet-8X type). Het het mem geclockt staat kan ik waarschijnlijk wel achterhalen door ff een overclock progje te runnen en te kijken hoe de huidige instellingen zijn?

Volgens de verkoper zat hier 3.3ns ram op, maar dat wil ik dus graag zelf ff kunnen checken, en verder wil ik ook wel weten welke TV encoder er precies op zit. Het is in ieder geval geen 4200SE of 4200XP.

Kent iemand deze kaart?

Verwijderd

Kijk ff met powerstrip.

Verwijderd

anders moet je eens kijken wat er op de geheugenchips van die kaart staat... een of ander lang nummer vast. Geloof dat de laatste 2 cijfers vaak de snelheid zijn (-33 = 3.3ns, -40 = 4ns) en anders dat nummer even in google inrammen en kijken wat er uitkomt. Zelfde voor de 'tv encoder'... kijk eens of je nuttige info op de chips kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik zal die specs op de ram chips nog eens goed lezen.

Ik heb al op de kaart gezocht naar iets wat lijkt op een TV encoder, maar ik zag nergens iets van connextant of philips staan (wat volgens mij doorgaans toch wel de gebruikte merken zijn voor gf4 tv-encoders).

Ik kan inderdaad alle nummers die ik vind op de diverse chips wel eens door google halen.

Ik vind het wel een beetje vaag dat dit model zelfs op de PoV site niet genoemd wordt. Voor zover ik kan zien presteert de kaart uitstekend dus genaaid voel ik me (nog:)) niet, maar ik zou toch wel willen weten wat ik nou precies heb.

Verwijderd

hoe duur was de kaart dan? volgens mij is het een xptje
(heb ik ook, maaar loopt nog niet goed :()

Verwijderd

Topicstarter
€175,-
Was wel op zondagmiddag, kweet niet of het nou een extra cheape laatste-middag-aanbieding was t.o.v. de rest van de beurs.

Verwijderd

Hoe weet je zeker dat het geen XP versie is dan?

Verwijderd

Dit is de 4200P versie, ik heb hem ook nl

<edit>
Werkt ie trouwens bij jouw op agp4x, bij mij niet nl maar ik ben er nog niet helemaal achter of dit aan mijn mobo ligt of aan de kaart

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 21:15 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Van een bep chipje zitten er 8 op kijk ff of je daar (meestal aan het einde van een rij) iets met 33 kan ontdekken...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

die ti4200 met 3,3ns geheugen van pov was toch zowiezo een SE als ie 64mb had en XP als ie 128 mb had... ik denk dat je toch de xp hebt hoor.

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 18:08:
€175,-
Was wel op zondagmiddag, kweet niet of het nou een extra cheape laatste-middag-aanbieding was t.o.v. de rest van de beurs.
Ah!

dan is het de "Point of view, Nvidia Geforce IV, TI-4200,PRO, 128MB DDR, AGP, TV-OUT, DVI, 300/500Mhz"

Heb hier namelijk nog een prijslijstje liggen van X-ray van de HCC.. heb ik per ongeluk mee naar huis genomen...

De SE versie van €162 is idd de 64MB. Er is ook nog een 8X AGP versie met 128MB en een Turbo II, die is sneller geklokt (310/660) voor €219 (die heb ik gekocht...:D)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, helaas.. ik zie wat samsung chipjes zitten die eindigen op "TC40". Dat zal dus wel 4.0 ns zijn :/
Naja goed, ik zie dat zo ongeveer alle Ti4200 kaarten met 128Mb 3.3ns zo'n €50 duurder zijn (of zelfs nog meer), dus dat kan dan ook wel kloppen.

En dat "4200P" klopt ook trouwens, staat op een sticker aan de zijkant van de doos.
dan is het de "Point of view, Nvidia Geforce IV, TI-4200,PRO, 128MB DDR, AGP, TV-OUT, DVI, 300/500Mhz"
Right, dat was em ja! De mijne is trouwens standaard op 250/500 geklokt, dat gaat ff omhoog dus :)

De TV encoder is blijkbaar een Conextant CX25871, dat stond gewoon bij die Ti4200 tab onder advanced display settings. Die is geloof ik wel vrij okee, op de site van tvtool wordt deze als #1 aangeraden en ik geloof dat deze encoder ook in de X-Box wordt gebruikt.

Scollon, de mijne loopt op AGP 4x ja, ik heb een Asus A7M266 mobo met TB1200 (133 FSB, 266 DDR). Ik zag je andere topic over je probleem, erg vaag! Hij doet het hier prima met zowel oude detonators (30.82) als de nieuwste (40.72 WHQL).

Waar ik wel gruwelijk van baal is dat eeuwige kutprobleem met die refresh rates... ik krijg vooralsnog geen hogere refresh rates dan 75 Hz voor elkaar. Bij display settings kan ik gewoon 100Hz kiezen, maar als ik dan naar mijn monitor (iiyama 22") kijk lijkt het beslist geen 100Hz, en als ik op de OSD van de monitor kijk blijkt het inderdaad slechts 75 te zijn. Ook als ik slechts 800x600 of 1024x768 probeer. Heb iiyama al gemaild, en ook al diverse refresh fix tools geprobeerd, maar ik krijg dit niet gefixt :( :(

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 00:51:
.....
[...]
Right, dat was em ja! De mijne is trouwens standaard op 250/500 geklokt, dat gaat ff omhoog dus :)

De TV encoder is blijkbaar een Conextant CX25871, dat stond gewoon bij die Ti4200 tab onder advanced display settings.
......
Waar ik wel gruwelijk van baal is dat eeuwige kutprobleem met die refresh rates... ik krijg vooralsnog geen hogere refresh rates dan 75 Hz voor elkaar. Bij display settings kan ik gewoon 100Hz kiezen, maar als ik dan naar mijn monitor (iiyama 22") kijk lijkt het beslist geen 100Hz, en als ik op de OSD van de monitor kijk blijkt het inderdaad slechts 75 te zijn. Ook als ik slechts 800x600 of 1024x768 probeer. Heb iiyama al gemaild, en ook al diverse refresh fix tools geprobeerd, maar ik krijg dit niet gefixt :( :(
die van mij draait nu 310/750... :D Op die van mij zit een philips decoder...

als je een oplossing hebt die inderdaad zinvol werkt voor de refreshrates, zou je die dan hier kunnen posten?? heb ik ook.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door liosnel op 27-11-2002 13:30 . Reden: voortschrijdend inzicht... ]

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik heb op hcc een pine 4200 gekocht , ik had ook dat gekloot met die refresh rates , ik had gewoon powerstrip daarvoor gebruikt , display settings en dan kan je daar het refreshrate locken

hallo

Verwijderd

Met de laatste Nvidia drivers klopt bij mij de ref. rate dus wel, heb hem alleen op 1024x768 geforceerd. En ja, mijn monitor geeft aan dat ie op 85Hz staat.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/refrate.JPG

Verwijderd

Gewoon kijken hoever je em kan klokken als ie voor de 310/ 650 stopt is het geen XP

Verwijderd

Topicstarter
Zou het soms kunnen dat dit probleem alleen met iiyama monitors optreedt? Ik heb wel es iets gehoord/gelezen over een DDC (of DCC?) signaal wat bij iiyama monitors niet uitgezet kan worden, behalve dan door pinnetjes in je aansluiting te gaan slopen. Kan het soms zijn dat de nieuwste nvidia drivers dat signaal niet langer negeren (zoals 30.82 enzo wel deden), en nu dus weigeren m'n monitor hoger dan 75Hz te zetten?

Overigens, wat bedoelen jullie precies met refresh rate locken? Slaat dat puur op windows zelf? Want ik heb al diverse tooltjes geprobeerd (nvrefersh, refresh force, etc), en het is geen probleem om windows in elke resolutie 100Hz te laten nemen. Althans, volgens de display settings - de monitor gaat gewoon eigenwijs toch in 75Hz zitten.
Pagina: 1