Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 16:26:
als iemand me eens uit kan leggen hoe die v8 precies in elkaar zit, ik kan namelijk de gewoone manifold en de super charger manifold op een blok plaatsen, en ook 2* cabarateurs ? dat leuk me een bug ?
Je moet nadat de cilinderkoppen erop zijn gegaan de supercharger manifold erop zetten. Dat je de stock manifold erop kan zetten is een bug idd.
Daarna zet je die 9.0 (of 4.1 ofzo) PSI charger erop. Daar zet je de high flow twin carburatuer op. En daar zet je weer die scope compressor ofzo zoiets op.
Dit is de meest getunede opstelling en daarmee haal je 890pk. Je kunt ook nog NOS erbij doen. (Kan altijd nog erbij.)
Hier zie je een voorbeeld.
En natuurlijk die rubberen band voor de charger niet vergeten.
Fokkie schreef op 29 November 2002 @ 12:33:
Zou dat niet makkelijker gaan met de auto's die het blok achterin hebben liggen? Aangezien die meer gewicht achterin hebben? Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat je die auto's echt op de achterwielen krijgt, maarja de screenies hebben we gezien..
En op de meeste plaatjes zit de motor toch achterin, maar theoretisch zou je idd achter de motor plaatsen voor zoiets.
Ik denk dat de grip van de banden is gehacked. Dus dat het filetje met de waardes van de grip zijn gewijzigt. Want je slipt of je trekt snel op maar stijgeren lukt echt niet. Ik heb het met de sterkste motor en de grootste banden geprobeerd met AWD maar het lukt never nooit. (ook met 4WD niet)
edit: Het is me al gelukt. Met een Reno, verhoogd, 4WD, 21" banden en V8 op zijn zwaarst getuned (dus 890pk). De auto staat hoger op zijn vering en kan daardoor makkelijker achterover hellen en stijgerd vanzelf al bij volgas achteruit en 3/4 slippende koppeling. Vooruit lukt het alleen bij gebruik van NOS in de 1 en 2e versnelling. Dus het heeft wel degelijk te maken met waar de motor zit want dat is bij de Reno voorin en daarom komt die dus vooruit moeilijker omhoog.
[
Voor 54% gewijzigd door
Lamborghini op 29-11-2002 20:11
. Reden: Stijgeren wel gelukt ]