[OC] P4 1.8 aldi pc

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
hey ik heb mijn pc overgeklokt:

P4(W) 1800Mhz to 1928Mhz
GeForce 3 Ti-200 175/400 to 190/435 (Core/Mem)

Mijn 3D Mark results zijn van ongeveer 5500 naar 6500 gegaan
alleen ik vraag me af tot hoe ver ik nog kan overklokken.

Ik had eerst dit gedaan:
P4(W) 1800Mhz to 2057Mhz
Mijn pc deed het goed voor een uur en daarna crashde die, en wou niet meer opstarten, uiteindelijk heb ik de moederbord batterij eruit gehaald voor 30minuten en later weer erin gedaan en opgestart, waarna de pc weer werkte.

P4(W) 1800Mhz to 2057Mhz is dus blijkbaar te veel
en nu run ik al 1 dag stabiel op:
P4(W) 1800Mhz to 1928Mhz

ik vraag mij af hoeveel ik nu verder kan en welke temperatuur goed of slecht is, ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://hennessy.quake.nedware.com/temperature.jpg

Greetz
HENNESSY

Developer

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je ff proberen zelf. Totdat ie stabiel is. Lijkt me verder vrij logisch en had je in de FAQ ook kunnen vinden. :)

Verwijderd

Zijn het stressed of idle temps? En als hij gaat crashen moet je iets terug en die overklok laten staan, tenzij je wilt investeren in beter geheugen ed.

offtopic:
Welkom @ GoT

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:08 ]

Verwijderd

Overclock is wel weinig, maar interessant om te weten hoever de procs gaan in de Aldi pc's

[off-topic]
Iemand vertelde me dat de Intel cpu's die in zulke pc's zitten, "2e keus" zijn. Daardoor klokken ze bijna tot niet over. Klopt dit, of is dit louter zever ?
[/off-topic]

Verwijderd

ik zou eens kijken voor een andere koeler misschien op je p4, 54 is aan de hoge kant.
Mijn broer heeft een p4 1,6 @ 2,4 die 30 graadjes wordt met standaard koeler, maar dat is met wat airflow in de kast, misschien wel een idee voor jou .... ? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:07:

[off-topic]
Iemand vertelde me dat de Intel cpu's die in zulke pc's zitten, "2e keus" zijn. Daardoor klokken ze bijna tot niet over. Klopt dit, of is dit louter zever ?
[/off-topic]
Dat is echt b*llshit. Ze kopen echt van Intel niet hun 'mislukte' exemplaren op ofzo.

offtopic:
Timdeh; ik zat ff je specs van 3D mark 2001 te bekijken, maar je moet toch niet benchen in 800*600 man! Zo is het toch niet meer vergelijkbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 17:09:
[...]

Dat is echt b*llshit. Ze kopen echt van Intel niet hun 'mislukte' exemplaren op ofzo.
[off-topic]
Id, da vermoedde ik ook.

[off-topic]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 03:26

JeroenT

hoi!

Het is een williamette<- typo :P daarom is die OC niet zo groot , dacht dat dat nogal duidelijk was?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 26-11-2002 17:27 ]

Verwijderd

Die gf3 ti200 zou toch echt richting de 240/520 moeten kunnen hoor!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mjah, kan je niet iets van een stap er tussen vinden? 1928 of 2057 is wel een heel verschil....

ff iets over je temps, zijn die stabiel?? Ik heb ook net hardware sensors monitor geinstalleerd en ik heb een Northwood 2,0@2,34 lopen nu, die wordt de ene seconde 45 graden en 2 sec later 70,5 :? Is btw ook een Aldi pc, kan op 2,4 stabiel lopen @ std voltage. Ik kan me voltage omhoog gooien door wire trick, proc trekt het wel denk, geheugen ook als ik 1 van de twee reepjes eruit haal :) Ik denk dat je rond 1950 ofzo wel ze max heb, maybe 2,0ghz :)

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:33:
Die gf3 ti200 zou toch echt richting de 240/520 moeten kunnen hoor!
ik had een paar maanden geleden al een keer iets in die richting geprobeerd en toen kreeg ik groene lijnen enzo op mijn beeld, dus daarom ben ik nu op de aanbevolen 10% extra (ongeveer 190/435) gebleven :)

de temperatuur in mijn eerste post was 'idle'
wat ik nu vaag vind is, wanneer ik een spel speel geeft Hardware sensors monitor dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://hennessy.quake.nedware.com/temperature2.jpg

Dat is nou vaag of niet? mainboard en cpu allebei 2 graden omlaag :S

bug in programma? of de sensors werken niet ofzo? :?

Developer

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik zei net al, ik geloof niet zo veel van dat prog...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/2340.jpg

Ik heb een 2 Ghz Northwood met een mp van 16, veeeeet :P Naar mijn weten zit er geen sensor op het mobo om de temp van je cpu uit te lezen. Je mobo temp is ook nog is lager dan je kamertemperatuur, dit kan ook al niet bijna. Kijk nog is of die temperaturen stabiel zijn, ik geloof het niet,voel is aan je koelblok bijvoorbeeld :) [what's your fingers :P]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

ik vind 52 graden wel errug warm voor een p4 1.8

mijn 2.0 @ 2.4 wordt stressed hooguit 43 graden.

ik zou zeggen voordat je verder gaat met overklokken. zorg voor wat airflow in je case.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 26-11-2002 17:49 ]

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
ik weet niet precies wat je met stabiel bedoelt, maar hij is nu al een tijdje 55.5 graden, en soms is die opeens 49 graden voor een paar seconden en dan springt ie weer terug op 55.5 graden

Developer

• J0YR1D3R
  • Niet online
HENNESSY schreef op 26 november 2002 @ 17:56:
ik weet niet precies wat je met stabiel bedoelt, maar hij is nu al een tijdje 55.5 graden, en soms is die opeens 49 graden voor een paar seconden en dan springt ie weer terug op 55.5 graden
Stabiel, niet zoals bij mij, eerst 45 graden en dan 71 ofzo. Dat is bij jou niet echt zo dus, vind het wel apart. Maakt het uit als je hem hoger of lager zet? Je temp zou dan wel een beetje moeten gaan schommelen.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
ik heb 'm teruggeklokt naar 1800 mhz en hardware sensors monitor geeft nog steeds hetzelfde aan, dus idd, volgens mij werkt dat programma niet of er zitten geen sensors op mijn moederbord/cpu
damster schreef op 26 November 2002 @ 17:48:
ik zou zeggen voordat je verder gaat met overklokken. zorg voor wat airflow in je case.
Enige tips hiervoor?

Developer

• J0YR1D3R
  • Niet online
HENNESSY schreef op 26 november 2002 @ 18:09:
ik heb 'm teruggeklokt naar 1800 mhz en hardware sensors monitor geeft nog steeds hetzelfde aan, dus idd, volgens mij werkt dat programma niet of er zitten geen sensors op mijn moederbord/cpu

[...]

Enige tips hiervoor?
Volgens mij is het toch dezelfde kast als die ik heb? Er is als het goed is plaats voor een 80 mm outtake aan de achterkant, heb ik ook, alle warme lucht van je proc wordt zo afgevoerd en dit zorgt voor een vrij grote daling van je case temp. Ik heb het grilletje dat er voor zit nog inzitten, maar ga het er denk ik uithalen, houdt best wel veel tegen namelijk.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
ik heb dit model:
(de foto is niet van mijn kast btw, maar ik heb wel dezelfde kast)

Afbeeldingslocatie: http://hennessy.quake.nedware.com/systeemkast.jpg

Developer

• J0YR1D3R
  • Niet online
HENNESSY schreef op 26 November 2002 @ 19:22:
ik heb dit model:
(de foto is niet van mijn kast btw, maar ik heb wel dezelfde kast)

[afbeelding]
wat doet jouw kast in mijn kamer O-) :D

Aan de achterkant zit een 80 mm bij mij, dat helpt echt wel. Je zou eventueel een blowhole in de zijkant ter hoogte van je VGA kaart kunnen maken, maar ik hou niet zo van zagen in me kast en die 80 mm werkt voor mij al voldoende :)

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
die foto kwam ik tegen tijdens het zoeken naar oudere topics een paar dagen geleden, die heb ik toen opgeslagen voor het geval dat ik ooit mijn kast aan iemand wil laten zien :) toeval dat jij nu diegene bent. hehe

btw. Ik weet niet of jij dit ook hebt, maar soms na een tijdje hoor ik opeens een extra geluid in mijn pc, net alsof er een extra ventilator aangaat ofzo. Weet jij misschien wat dit is?

Developer

Verwijderd

Ik zou zeggen: lees de FAQ eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.