[WC] Hoe dik is plastic

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik ben in autocad mijn waterbak voor onder mijn HQ08 aan het tekenen. Maar nu loop ik even tegen een probleem aan, namelijk welk materiaal is het beste / mooiste om te gebruiken en wat is de normale dikte ervan!

Dit in verband met de diktes van de wanden en het hele werkje, ik wilde vanavond de tekening een deel af hebben. Dus als iemand het zo mocht weten.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

8 tot 10mm is wel aan te raden

iStockphoto

• BSeB
10 mm
dat is 1 cm!!!!!!!!!!

Ik dnek dat 8mm genoeg is, hij is namelijk best wel stevig. Maareh is dat gewoon overal te krijgen en wat si de naam van het materiaal.

• BSeB
zijn er overigens ook vierkante profielen te krijgen in dat materiaal. (Dus doorzichtig plastic)

Verwijderd

Ik zou voor de 5 mm gaan. Lijkt mij dik/stevig genoeg. 10 mm is wel heel dik.
BSeB schreef op 26 November 2002 @ 16:53:
10 mm
dat is 1 cm!!!!!!!!!!

Ik dnek dat 8mm genoeg is, hij is namelijk best wel stevig. Maareh is dat gewoon overal te krijgen en wat si de naam van het materiaal.
Plexi of lexaan heet het. Je kan het overal halen; formido, gamma, hubo enz.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:04 ]

• BSeB
Hebben jullie niet de naam van die kunststof, zodat ik kan zoeken op die naam dan kan ik zien welke maten er beschikbaar zijn zodat ik mijn keuze kan maken, 5 mm lijkt mij weinig voor de lange termijn en is vervelend met betrekking tot het boren en schroeven omdat dit snel scheurt breekt, neem dat liever iets dikker.

• BSeB
Idd ja, het was plexiglas, dat was wat ik bedoelde. Kan nu alleen geen site vinden waar die materiale gedisplayed staan :( kan ik nog niet verder, kut zooi :( :( :( :( :(

[ Voor 56% gewijzigd door BSeB op 26-11-2002 17:06 ]

Verwijderd

BSeB schreef op 26 november 2002 @ 17:04:
Hebben jullie niet de naam van die kunststof, zodat ik kan zoeken op die naam dan kan ik zien welke maten er beschikbaar zijn zodat ik mijn keuze kan maken, 5 mm lijkt mij weinig voor de lange termijn en is vervelend met betrekking tot het boren en schroeven omdat dit snel scheurt breekt, neem dat liever iets dikker.
Je vraagt ons eerst hoe dik ons het beste lijkt, dan geef ik je mijn visie en dan heb je al besloten dat je 8 mm neemt. Wat kom je hier dan nog vragen?? :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Lexaan/polycarbonaat is het beste, dat is het spul wat als kogelwerend glas gebruikt wordt. Gewoon plexiglas (acrylglas) is een stuk minder sterk en krasvast.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BSeB
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 17:05:
[...]

Je vraagt ons eerst hoe dik ons het beste lijkt, dan geef ik je mijn visie en dan heb je al besloten dat je 8 mm neemt. Wat kom je hier dan nog vragen?? :?
Noppes een post boven jouw stond dat 8 tot 10 mm en toen ben ik gaan denken en met betrekking tot schroeven zou het dan niet echt slim zijn om dunner te nemen (mits 8 mm er is). Weet nu idd ook weer hoe het heet. 8) thnx

Ik hoef mijn kast niet kogelwerend te maken, tenzij.....

Nee mijn zusje heeft geen proppenschieter

[ Voor 10% gewijzigd door BSeB op 26-11-2002 17:08 ]

Verwijderd

zie ik het verkeerd of is dat een beetje lomp, kogelwerend van 10 mm? is gewoon plexiglas van een mm of 5 niet ruim voldoende voor wat lijkt een reservoir?

• BSeB
Tja nou weet ik het niet meer, is het niet weinig om in 5 mm een schroefje te doen? Verder is 5 mm wel weinig op mijn liniaal!

Verwijderd

oh, je wilt op de kopse kant schroeven erin jagen, ja dan zou ik wel 8 of 10 nemen (kijk ook eens hoeveel 10mm is op je lineaal ;)) persoonlijk zou ik voor lijmen gaan, met chloroform kan je plexiglas vloeibaar maken en het aan elkaar laten vloeien. bovendien is schroeven alleen niet bepaald waterdicht, dat was dacht ik wel de bedoeling.

ohja, in 5mm kan je wel schroeven, moet je wel kleine schroefjes nemen, ik heb 3mm schroeven aan de kopse kant door plexiglas geschroeft. wel een ongelofelijk precies werkje.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:17 ]

Verwijderd

en het is voor onder zijn HQ08, komt heel veel druk op te staan strax :)
dus 5 mm is risky!

• BSeB
Ja ik wilde combi van lijmen en schroeven doen maar idd, als je plexi vloeibaar maakt dan is het uiteindleijk weer bijna even sterk als het oorspronkelijke

In dat geval zou 5 mm voldoende zijn, is 5 mm een gangbare maat en zo ja wat zijn de kosten ervan (mocht jke dit weten anders bel ik morgen wel effe naar bouwmarkt)

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Lexan (polycarbonaat) is net zo min krasvast als acrylaat (Beide zijn ook nog bekend onder veel verschillende andere (merk)namen), alleen een heel stuk onbreekbaarder.
Acrylaat zou je, als het dun genoeg is, kunnen breken, lexan bijna niet.
Ik kan me niet voorstellen dat je veel meer dan 5mm wil gebruiken. Ga anders ff naar de Gamma en kijk wat ze hebben, dan voel je meteen hoe stevig het is. Bovendien kan je dan meteen kijken welke impact het op je budget gaat hebben. :)

edit:
Was het trouwens niet erg verstandig om je water reservoir zo hoog mogelijk in je kast te bouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door Vaudtje op 26-11-2002 17:21 . Reden: vraagje toegevoegd ]

In deeze zin staan drie fauten

• BSeB
Btw er komen uitstulpingen aan zodat er wieltje onder geplaatst worden, dus moet erug stevig zijn, wordt wle ondersteudn maar pc's zijn helaas niet gewichtloos.

Mijn kast is vol, en een bak erbovenop is ook niet handig, komt btw een 1200 liter pomp in die is dus wle krachtig genoeg

[ Voor 30% gewijzigd door BSeB op 26-11-2002 17:24 ]

Verwijderd

hmm, als je hele computer kast erop moet zou ik idd wel 8 of 10mm nemen, die zijn net zoals 5mm standaard, geen idee hoe duur het is.

• BSeB
Dan neem ik 8 mm want 1 cm is wle erg bruut

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:04

Epsilon

De dd 3 clone van imhotep is 5mm dik

de originele DD3 is 8mm

edit, ik dacht dat je het over de top had :)

[ Voor 28% gewijzigd door Epsilon op 26-11-2002 18:11 ]

• BSeB
Hahahahahahaa :D

Btw er staat hier dat die 1200 liter pomp 120 mm hoog is, is dit dan inclusief aansluitstuk, of is zo'n eheim pomp met het bovenstuk aan de bovenplaat vast te schroeven ik hoop dat jullie me nu snappen. Ik dacht btw aan een hoogte van 12 cm voor mijn bak zou dit genoeg zijn zodat mijn pomp er precies in kan?????

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:04

Epsilon

BSeB schreef op 26 November 2002 @ 18:19:
Hahahahahahaa :D

Btw er staat hier dat die 1200 liter pomp 120 mm hoog is, is dit dan inclusief aansluitstuk, of is zo'n eheim pomp met het bovenstuk aan de bovenplaat vast te schroeven ik hoop dat jullie me nu snappen. Ik dacht btw aan een hoogte van 12 cm voor mijn bak zou dit genoeg zijn zodat mijn pomp er precies in kan?????
wat dacht je van plat op zn kant leggen ? Scheelt wat hoogte (je zal zien dat als je hem rechtopzet net je kast niet meer onder je burea kan :P)

• BSeB
Kan hij nu ook niet, ik heb een normaal bureau en dan past hij er al niet onder (met de speciale steuntjes) bij mijn bak komen daar nog wieltjes bij ook :D

Verwijderd

volgens mij maakt de dikte van het plexiglas niet zo veel uit in prijs. Toen ik plexiglas voor mijn venster ging halen was 5 mm plexiglas 1 euro per vierkant meter duurder dan 4 mm dik plexiglas. (volgens mij 24 en 25 euro per m2 incl zagen). Als je de onderdelen in elkaar wil schroeven zou ik idd voor 8 of 10 mm gaan. Mij eigen reservoir heb ik van 5 mm plexiglas gemaakt, maar daar staat geen hele case op.

• BSeB
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 20:11:
volgens mij maakt de dikte van het plexiglas niet zo veel uit in prijs. Toen ik plexiglas voor mijn venster ging halen was 5 mm plexiglas 1 euro per vierkant meter duurder dan 4 mm dik plexiglas. (volgens mij 24 en 25 euro per m2 incl zagen). Als je de onderdelen in elkaar wil schroeven zou ik idd voor 8 of 10 mm gaan. Mij eigen reservoir heb ik van 5 mm plexiglas gemaakt, maar daar staat geen hele case op.
Jij hebt het over zagen, zagen ze alle onderdelen of alleeen de kleine. Maken ze ook de gaten. (Als zij het maken zijn de lengtes tenminste recht)

• BSeB
Is er een plaats waar ik dingen kan uploaden om ze op het forum als plaatje te zetten. Wil mijn Autocad waterbak op GoT zetten heb alleen geen webspace!!!!

Verwijderd

Ze hebben voor mij de stukken op maat gezaagd. voor mijn window had ik b.v. 20x30 cm nodig en voor mijn reservoir een heleboel andere stukken. gewoon ff alle maten op een briefje en zagen maar. Was wel vrij grof gezaagd, dus ik moest nog veel bijwerken. Gaten boren hebben ze niet voor mij gedaan, maar daar heb ik mijn DeWalt voor :)

Verwijderd

http://www.ru58.nl
simpel search op google of had je deze al???

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 21:33
mijn polycarbonaat deksel van 5mm hield het niet op waterblok
zit nu 11mm op en dat houd het wel..
polycarbonaat is sterkste "plexi" wa er is en wat nog redelijk makkelijk te krijgen is
er is sterker maar zoveel geld hebben we neit ;)

• BSeB
Hahahaha, btw thnx voor die link, ik woon in Delft dus Den Haag is voor mij om de hoek. Ik zal als mijn tekening vandaag helemaal af is morgen is gaan bellen wat het kost om de stukken bij hun te laten maken. (Hopelijjk netjes gezaagd).

Weet iemand een plaats van GoT waar ik plaatjes kan uploaden of moet ik dan echt effe eigen account aanmaken!

• BSeB
Weet iemand hier welke gegevens er nog meer op een officiele tekening moeten staan die in autocad gemaakt is, behalve dan de bouwtekening en het stelsel en de schaal :S

Verwijderd

BSeB schreef op 27 November 2002 @ 09:09:
Hahahaha, btw thnx voor die link, ik woon in Delft dus Den Haag is voor mij om de hoek. Ik zal als mijn tekening vandaag helemaal af is morgen is gaan bellen wat het kost om de stukken bij hun te laten maken. (Hopelijjk netjes gezaagd).

Weet iemand een plaats van GoT waar ik plaatjes kan uploaden of moet ik dan echt effe eigen account aanmaken!
www.theforumisdown.com

• BSeB
Hehehehe, wat vinden jullie van dit ontwerp, is wle netjes getekent he. Ik moet nu alleen nog de officiele tekeningopmaak erbij zetten dan kan ik hem naar een bedrijf sturen om te laten berekenen hoeveel het kost om het te LATEN uitzagen, anders laat ik alles in rechte stukken snijden en doe ik zelf alle schuine en ronde zijdes.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ziet er leuk uit, zijn die uitstulpingen om de wieltjes onder te gaan zetten?
offtopic:
De edit knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif is handig :*) als je nog wat extra wil zeggen

In deeze zin staan drie fauten

• BSeB
I know, van de edit, buta die uitstulpingen (rondvormig) zijn idd voor de wieltjes jah. (Wel zo handig als je je pc wil cerplaatsen zonder water te knoeien)
Pagina: 1