Toon posts:

LX440 en een Deschutes 350

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik heb me suf lopen zoeken op tweakers maar kan het antwoord niet vinden. Ik heb een "oud" PII 440LX moederbord met een 233 processor. Nou heb ik een 350 Mhz Deschutes processor gekregen van iemand die hem overhad. Zal er enige snelheidswinst te behalen zijn als ik die deschutes plaats ? Hij vind hem wel maar ziet hem als een deschutes 233. Ik weet dat de bus op m'n moederbord een bandbreedte heeft van 66Mhz en de mulipelier kan ik niet instellen in mijn Amibios.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Je zult waarschijnlijk op die 66 MHz bus blijven zitten. Tenzij je die kan overclocken, je proc zal er wel tegen kunnen.

Als dat niet kan, heeft deze 'upgrade' weinig zin.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 16:39:
Vraagje, ik heb me suf lopen zoeken op tweakers maar kan het antwoord niet vinden. Ik heb een "oud" PII 440LX moederbord met een 233 processor. Nou heb ik een 350 Mhz Deschutes processor gekregen van iemand die hem overhad. Zal er enige snelheidswinst te behalen zijn als ik die deschutes plaats ? Hij vind hem wel maar ziet hem als een deschutes 233. Ik weet dat de bus op m'n moederbord een bandbreedte heeft van 66Mhz en de mulipelier kan ik niet instellen in mijn Amibios.
350 = 100Mhz fsb

350/100=3,5

3,5 * 66 = 233

Tenzij je de FSB kunt OCen dus niet zo nuttig ;). Unlocken gaat niet (kon bij eerdere P2's wel... bij deze niet meer).

LX borden schijnen wel vaak zat op 75 of zelfs 83 Mhz te kunnen werken. Als je pci/agp spul dat trek kun je dat doen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben bang dat ik die bus niet kan overclocken.... Dat hij uberhaupt opstarte was voor mij al een verbazingwekkend

Verwijderd

Topicstarter
Ik werp hem d'r nogwel eens een keer in en draai een benchmark programma'tje. Eerst ff de koelvin d'r bevestigen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beetje inkopper dit (en ook best wel veel over te vinden). Zie post W3ird_N3rd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.