Toon posts:

[MDT Hen Enschede] Het toelatings examen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om in augustus te gaan beginnen met de opleiding
Multimedia Design en Technology aan de hogeschool enschede..

Het toelatingsexamen bezorgt me alleen een beetje zoiets van oeps
als ik daar maar doorheen kom..

Iemand ervaringen met de toelatingsexamens van de MDT Enschede ?

Dit is de link naar de toelating van dit jaar "site down post ik later".

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik begrijp niet echt wat de opleiding inhoudt en wat er van je verwacht wordt, maar ik zou eerst eens proberen in contact te komen met studenten die daar al zitten. Niet in de trant van; zij weten wel wat goedgekeurd wordt dus laat ik dat doen, maar vraag ze gewoon eens waar zij nou echt profijt van hebben gehad, aan voorbereiding voor de opleiding.

Moet je een bepaalde opdracht naar eigen inzicht uitwerken? Maak dan een hoop voorschetsen, ook dingen die je helemaal niet liggen of eigenlijk helemaal niet in je opkwamen. Het kan zo maar zijn dat ze er iets tussen vinden zitten wat er in hun ogen ontzettend uitspringt.

Moet je gewoon een werkmap of serie eerder gemaakt werk inleveren, zorg dan voor variatie, en vooral veel werk. Liever twintig nét even andere dingen, dan 1 werkstuk inleveren en erbij zeggen 'ja de andere 'tig heb ik thuis gelaten, ze leken toch allemaal op elkaar...' ;)

Enfin, veel geluk met je toelating, je bent er wel vroeg bij, maar het is ook wel handig om nu al te beginnen met voor te bereiden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik heb vorig jaar de toelatingsopdracht gehad, vond hem te moeilijk en doe nu MDT in Leeuwarden (zonder toelating)

:)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Waarschijnlijk is die opleiding er ook om een bepaald niveau te bereiken voor de opleiding. Vaak gaat het er niet om of je wel/niet alles haalt, maar of je iets hebt waarmee je jezelf onderscheid van de rest en of je inzicht hebt, de rest kan je later best leren.

Snap alleen wel wat de die toelatingsopdrachten wel eens een reflectie kunnen zijn van de kant die de opleiding opgaat, dus als je het echt niet ziet zitten heeft het nut eens aan iemand van die school of een coordinator oid te vragen en je goed te laten informeren. Als het alleen de moeilijkheidsgraad is moet je gewoon je best doen, als je het kan dan merken ze het echt wel op.

Niks verbied je om verschillende toelatingen te doen uiteraard.
Genoeg tips, aan het werk >:)
Dark Blue schreef op 26 November 2002 @ 17:04:
Moet je een bepaalde opdracht naar eigen inzicht uitwerken? Maak dan een hoop voorschetsen, ook dingen die je helemaal niet liggen of eigenlijk helemaal niet in je opkwamen. Het kan zo maar zijn dat ze er iets tussen vinden zitten wat er in hun ogen ontzettend uitspringt.

Moet je gewoon een werkmap of serie eerder gemaakt werk inleveren, zorg dan voor variatie, en vooral veel werk. Liever twintig nét even andere dingen, dan 1 werkstuk inleveren en erbij zeggen 'ja de andere 'tig heb ik thuis gelaten, ze leken toch allemaal op elkaar...' ;)
Vaak gaat het bij zulke opleidingen inderdaad om het proces dat je doormaakt en hoe je dat doormaakt en welke beslissingen je maakt etc, het uiteindelijke resultaat is nog van minder belang
Enfin, veel geluk met je toelating, je bent er wel vroeg bij, maar het is ook wel handig om nu al te beginnen met voor te bereiden.
Vroeg valt wel mee, meestal heb je meerdere toelatingsrondes, dit zou dan de 2e van de 3 wezen bijvoorbeeld. Als het dan niet lukt heb je nog een alternatief.

* Justice praatte hier even vanuit zijn ervaring als toegelatene op de HKU faculteit kunst media technologie; pin me er dus niet op vast :P

[ Voor 47% gewijzigd door Justice op 26-11-2002 17:19 ]

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, dankje..
Ik ben naar de open dag gegaan en daar gesproken met verschillende
leerlingen en dat beviel me heel goed.. Alle dingen die ik graag doe en waar
ik wel mee verder wil krijg je daar.

Ik ga gewoon eraan beginnen en zie wel of ik toegelaten wordt.
Op de opendag zeiden ze dat je gewoon orgineel moet zijn en dan ben je
binnen, zo van het is heel makkelijk.

Maar als ik dan de opdracht lees pff. :)

[ongeveer de opdracht mode]
Ontwerp een product, studie, methode waarmee mensen beter
kunnen leren leren waarbij de natuur centraal staat.

Lever dit alles schriftelijk in op a4 formaat. Inzendingen die hieraan
niet voldoen worden niet beoordeeld.
[/]

Ik ga gewoon is beginnen..

Bedankt

Verwijderd

Een creative opleiding, vraagt om een creative geest, veel succes

Verwijderd

ben net 2e jaars in die studie :)
Pagina: 1