[Gentoo] Galeon2 (galeon-cvs) wil niet..

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik ben al een tijdje aan 't proberen om Galeon2 te compilen op m'n Gentoo bakje, maar het lukt niet echt.

Eerst had ik GNOME 2.1 met Galeon 1.3 erop staan, in combinatie met Mozilla 1.1. Daar kreeg ik alleen geen antialiased fonts mee. Toen ben ik terug gegaan naar GNOME 2.0 (en dus GTK+ 2.0) en nu zie ik Galeon 1.3 nergens meer staan. Daarom wil ik nu Galeon2 hebben :)

Ik krijg, als ik gewoon 'emerge galeon-cvs' doe, een compile error door een 'file not found'. Ik ben er toen achter gekomen dat de dir naar Mozilla niet goed stond en ik kreeg het ook niet voor elkaar om die goed te zetten. Toen heb ik dus symlinks gemaakt van elke dir in /usr/lib/mozilla naar /usr/lib, wat de 'file not found' errors oploste.

Toen kreeg ik echter nog een error, zonder verdere details. Daar kan ik dus niks mee :(

Is er hier iemand die Galeon2 aan de praat heeft met GTK+ 2.0 en Mozilla 1.2b?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Kun je niet gewoon de ebuild aanpassen en hem andere dependencies megeven (zoals gnome 2.1* en mozilla 1.2b (daar is geloof ik een ebuild voor te vinden op forums.gentoo.org)

Ik vind galeon-cvs btw te traag, de aa fonts (op basis van mozilla 1.1) niet super

Ik heb nu maar via het phoenix topic, phoenix gebouwd met de laatste mozilla source snapshot, en heb nu xft2 :) en gtk2 support in mozilla en phoenix, niet alleen zorgt dat voor perfecte AA fonts, maar tis ook veel sneller dan galeon cvs

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• rb338
Hmm tjah ik heb nu ook Xft2 en GTK2 support in Mozilla 1.2, maar kvind 't allemaal zo traag :|
Zal eens ff zoeken naar die Phoenix compile instructies dan, als Galeon2 zo traag is ;)

edit:

Hej, werkt 'emerge phoenix-bin' niet dan?
Hij is 'm nu aan 't downloaden :)

edit2:

Ah, die is dus precompiled :| En zonder Xft/GTK2 :|

[ Voor 37% gewijzigd door rb338 op 26-11-2002 16:49 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Ik heb m gebouwd op deze wijze

http://forums.gentoo.org/...t=20942&highlight=phoenix

Ik raad je echter wel ff aan om de prefix ergens neer te zetten waar hij niet conflicteert met een bestaande mozilla (ik had nog een ebuild van 1.0 nodig voor evolution 1.2)

[ Voor 49% gewijzigd door blouweKip op 26-11-2002 16:58 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• rb338
Ja ik was ook al op de Gentoo forums, had net een link gevonden naar een topic waar staat hoe je Phoenix uit CVS kan compilen, maar nu zegt ie connection refused (dus de forums liggen eruit). Was net sowieso al belachelijk traag :|

• rb338
Okej, het werkt perfect nu :)

Draai nu Phoenix 0.4 uit CVS, gebaseerd op Mozilla 1.3a (de nightly van gister).
Xft en GTK2 enabled, werkt allemaal bijzonder goed en snel :)
Pagina: 1