Soorten geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• AartNicolai
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2023
Hoi allen,

Even een kort vraagje omtrent een vreemd probleem wat ik ondervind.
Ik een Athlon 1000 met een 512 MB. geheugen van 3 verschillende merken, 2 x 128 en 1 x 256 dus. Zo nu en dan loopt m'n pc plotsklaps volledig vast, geen input meer mogelijk dus rebooten. Kan het kloppen dat het gebruik van verschillende merken geheugen de veroorzaker is van dit probleem..? Ik heb namelijk een vers image terugezet van Windows en overbodige apparatuur uitgezet..
Zo ja, dan weet ik waar ik aan toe ben.. Iemand een idee..?

Grt,

Aart

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Je bent toe aan nieuw geheugen, 1 van de reepjes is kapot. Een manier om erachter te komen is 1 eruit halen en proberen wanneer de computer stabiel loopt
Manier 2 is Si-Soft Sandra downloaden en geheugen testen.

Ceci n'est pas une signature!

• AartNicolai
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik zeg bedankt..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

AartNicolai, ik zou zeggen test het geheugen eerst eens met memtest.

een linkje kan je wel in de [PMG] faq vinden. programma is toch een stuk beter dan testen met sisoft (als je het al testen kan noemen).

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kan voorzover ik weet NIET komen door verschillende merken. Een DDR DIMM is een DDR DIMM. Het kan wel zijn dat er eentje rot is en dat kan op zich de oorzaak van de crashes zijn. Maar er kunnen nog veel meer oorzaken zijn: warmte, conflicten, rotte software etc etc.

I reject your reality, and substitute my own.

• vehpol
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

damster schreef op 26 november 2002 @ 16:14:
een linkje kan je wel in de [PMG] faq vinden. programma is toch een stuk beter dan testen met sisoft (als je het al testen kan noemen).
Met Memtest heb ik geen ervaring, dus daarom SiSoft... bij mij was het daarmee duidelijk, maar memtest is idd wel een betere mogelijkheid waarschijnlijk, is er iets meer op toegespitst. www.google.nl kan ook altijd wel uitkomt bieden voor links natuurlijk.

Edit: Link even opgezocht: http://hcidesign.com/memtest/download.html

[ Voor 7% gewijzigd door vehpol op 26-11-2002 16:30 ]

Ceci n'est pas une signature!

• brouwerpower
  • Laatst online: 22:07
Meestal zit er een jaar of 3 garantie op geheugen. Als het kapot is kan je het met een beetje mazzel dus nog wel terugbregnen

Verwijderd

met 3 reepjes in 3 bankjes heb je ook vaak problemen hoor, het kan zo zijn dat je 3e bankje brak is, test het eens en post it.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AartNicolai schreef op 26 november 2002 @ 16:03:
Kan het kloppen dat het gebruik van verschillende merken geheugen de veroorzaker is van dit probleem..?
Heb je überhaupt wel eerst geprobeerd om een beetje te Tweaken, testen, uitsluiten, etc..? Het is niet echt de bedoeling om bij het minste geringste probleem gelijk een topic te openen op GoT. Wees creatief, check de FAQ waarmee je je geheugen kan testen, test de reepjes één voor één, in paren/combinaties, probeer wat te spelen met de geheugensettings in de BIOS, etc..etc..

Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.