Toon posts:

Wat voor ram?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus 'n P75 met 32 Mb ram... En nu heb ik gisteren van een vriend van mij 2x 16Mb SIMM 72 pins gekregen maar ik heb gehoord dat er dus ook nog verschillende soorten simm 72 pins zijn; EDO, FastPage en Fastpage met pariteit. Ik heb nu dus geen idee wat het voor'n soort is. het komt uit de UK en de chippies er op uit ierland het merkteken is een F met boven en onder een streepje. Voor de rest staat er smart op en een paar codes: ESA2UN3241A-60JS-S en PC5362000QC. kan iemand mij vertellen wat voor'n RAM dit is en of 't naats EDO draait?

Thnx,
RoyaLnl

Verwijderd

gewoon proberen, kapot zal het niet gaan :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Precies gewoon proberen...

Verwijderd

Staan er dan geen verwerkingstijden op? Fast Page geheugen is namelijk 70ns en EDO geheugen gaat vanaf 60ns.

Verwijderd

Topicstarter
het draait! btw ze zijn 8mb ipv 16 maar ik heb problemen met bank 5&6 want als ik daar iets in douw (en dat moet wel want anders heb ik nog steeds 32) looptie niet stabiel. Nu heb ik die bankjes ff flink schoon gemaakt want daar heeft al 3 of 4 jaar geen ram in gezeten. nu looptie nog wel onstabiel maar een stuk minder en qua snelheid is't echt geweldig :)