Problemen met Thomson ADSL USB Modem?

Pagina: 1
Acties:

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Geen vraag, maar een opmerking. Ik had zojuist bij de buren iemand van de helpdesk van de KPN aan de lijn, ivm. een Thomson USB Modem voor ADSL over een analoge lijn. Die van de buren heeft dus voor een 1,5 uur gewerkt, en daarna dus niet meer.
Het verschijnsel dat dan optreedt is het hangen van de pc om de zoveel seconden. De LED's op de modem branden dan in een cyclus van: beide LED's groen --> linker LED rood, rechter uit.

Dit wordt volgens de helpdesk veroorzaakt doordat het modem te veel stroom trekt uit de USB-bus. Dit schijnt ook alleen voor te komen bij moederborden met een VIA-chipset. Deze schijnen te weinig stroom te kunnen leveren. Het modem kan hierdoor beschadigd raken. Mocht dit optreden, kun je het beste de modem inruilen voor een Ethernet-modem met bijbetaling. Mocht je er voor kiezen weer een USB-modem te nemen, en mocht deze weer stuk gaan, ben je duurder uit.

Ik denk, ik zet het hier even neer, misschien bruikbaar voor sommigen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
Je kan natuurlijk ook een USB poort via een PCI slot installeren die NIET van SiS of VIA chipset is gefabriceerd....

Ben je ook van het probleem af.

wijze woorden

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:20
Of een externe USB Hub gebruiken...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Kan ook ja, zijn inderdaad 2 oplossingen, maar goed. Blijft een feit dat dit niet nodig zou hoeven zijn, of dat men het op zijn minst op de sites van de providers en de KPN had kunnen melden.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
Kan ook ja, zijn inderdaad 2 oplossingen, maar goed. Blijft een feit dat dit niet nodig zou hoeven zijn, of dat men het op zijn minst op de sites van de providers en de KPN had kunnen melden.
Lijkt me ook een kleine moeite. Ik wacht nu al 3 weken op mijn USB modem en ik weet niet eens zeker of deze het wel gaat doen...... :(

wijze woorden