[WinXP] Automatische Reboot na Startscherm

Pagina: 1
Acties:

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Ik zat vannacht nog even te internetten op mijn laptop (laptop via school gekocht, al twee keer moeten laten ghosten omdat ze dachten dat het aan software lag dat ie zo sloom was, bleek uiteindelijk dat er suiker in mn laptop zat :S Is dus al gebeurd bij de leverancier, maargoed dat is weer een ander verhaal.)

Opeens loopt m'n XP vast, ik denk, okee kan gebeuren toch ;) Dus ik overnieuw opstarten (Control-Alt-Delete en toen Afsluiten wilde op 1 of andere manier nog),

dus de laptop start overnieuw op, blijftie maar ratelen en ratelen tijdens het zwarte scherm met Windows XP en dat laadbalkje.. Na een 10 minuten ofzo, ging hij weer rebooten, dit bleef zo door gaan.

Per toeval heb ik Windows 2000 op de C partitie staan voor school, dus ik bootte daarin en dat lukte gelukkig wel. Dus ik chkdsk gedraaid, werden op een of andere manier hoop fouten uitgehaald en dus dacht ik dat het nu wel zou werken.

Ik rebooten, krijg weer Windows XP laadscherm, lijkt allemaal goed te gaan, laadscherm gaat pleite en wat doet mijn laptop? Juist, rebooten |:(

Dus ik nog een keer naar 2000 toe, nog een keer chkdsk geladen enzo, werden weer fouten uitgehaald... Daarna ik nog defragmentatie gedaan maar dat helpt ook niet (had ik wel verwacht).

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Probleem: Ik heb geen Windows XP cdrom, heb deze laptop via school gekocht, wat ik al zei normaal als er een probleem is Ghosten ze en is het 'zo' weer gebeurd.
Ik heb eigenlijk weinig zin om weer naar systeembeheer te gaan en hem voor de 3e keer te laten ghosten, ben ik um weer een dag kwijt enzo...

Iemand tips? Ik zie nu trouwens dat er nog wat beschadigde clusters worden vervangen... misschien boot hij nu wel na deze CHKDSK maar ik geloof het niet echt meer na de 3e keer.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom blijf je dan geen Win2k draaien, die doet het wel goed, en ik zou er btw gewoon een schone versie van Win XP opinstalleren, kan je via school kopen (slimme rom)

misschien is die image wel brak :?

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Ik zou zeggen een nieuwe harde schijf... als de fouten die CHKDSK vindt bad clusters zijn...

Used to be Down Under... Foto gallery

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
AMD_er schreef op 26 November 2002 @ 15:54:
Waarom blijf je dan geen Win2k draaien, die doet het wel goed, en ik zou er btw gewoon een schone versie van Win XP opinstalleren, kan je via school kopen (slimme rom)

misschien is die image wel brak :?
Omdat ik op Win2k niks 'mag' installeren omdat het voor school is, die image zou brak kunnen zijn inderdaad, maarja dat ding heeft nu zomaar opeens beschadigde clusters...