MSI K7T266 Pro2-RU boot af en toe niet

Pagina: 1
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 20:54
Tijdens het opstarten blijft hij wel eens hangen in initialisatie proces van de drives.

Op het moment dat de boot procedure voor bij is en W2K zou moeten worden
opgestart blijft er alleen een zwart scherm staan (hier zou normaal gesproken
een zwart scherm moeten komen met een witte balk die vol loopt)

Tijdens het afsluiten in W2K of een reboot stoppen de HDD's met spinnen maar de PC schakelt niet uit. De diagnose leds blijven allemaal groen.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd om het probleem te verhelpen:

W2K opnieuw geinstalleerd dit had geen effect en hij wil ook tijdens het opstarten van de installatie wel een vastlopen op Inspecting Hardware.

Na herinstallatie opgestart met een alleen een HDD een VGA kaart ook dan blijft het probleem bestaan.

Bios update, ook hier geen effect.

Bios op default settings gezet en daarna alleen de CPU speed aangepast zodat deze op de juiste snelheid loopt ook hier mee geen effect.

Tevens als ik de CPU al wil overklokken lukt dit niet omdat het systeem dan onstabiel word (dit terwijl de koeling voldoende is d.m.v. waterkoeling)
Ik heb de volgende hardware:

Koolance Midi tower.
MSI K7T266 pro2-RU
AMD XP-1800 (unlocked door eynstein)
Dane Elec 512 DDR266 PC2100
Asus V8440
Hercules Game Theater XP
2 Intel 100 Mb NIC
LG DVD
Plextor 121040 brander
Promise Ulta 66 PCI IDE kaart
1 Maxtor 60 GB 7200
1 Maxtor 80 GB 7200
1 Seagate 20 GB 7200
Enermax EG465P-VE

Ik snap er echt niks meer van. :? Iemand een idee

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
Om problemen met de CPU(snelheid) (bijna) uit te kunnen sluiten, zou je een kunnen kijken wat er gebeurt als je hem behoorlijk lager klokt op bijvoorbeeld 1500+. Je hebt het over dat als je hem opvoert hij onstabiel wordt, is dit ook al als je hem maar een paar megahertz hoger zet?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Tijntje
budi schreef op 26 november 2002 @ 21:34:
Om problemen met de CPU(snelheid) (bijna) uit te kunnen sluiten, zou je een kunnen kijken wat er gebeurt als je hem behoorlijk lager klokt op bijvoorbeeld 1500+. Je hebt het over dat als je hem opvoert hij onstabiel wordt, is dit ook al als je hem maar een paar megahertz hoger zet?
Ik ben er ondertussen achter als ik mijn bios op default zet en spread spectrum op 0,25% en FSB op 100 dan heb ik er geen last van.

• Tijntje
Is er echt niemand met een idee?

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Wat voor bios versie heb je? Heb je hem al geupdate?
Ik kan zelf ook bij mijn moederbord niet overklokken omdat mijn schijven dan raar gaan doen. Het enige wat je kunt doen is namelijk de fsb omhooggooien en dan gaan je pci en agp bussnelheden ook omhoog. Dit is bij sommige schijven het probleem die houden de bus niet bij en krijgen dan lees en schrijffouten.

• Tijntje
Bios update, ook hier geen effect.
Heb ik al geprobeerd heeft ook geen nut. Verder kan ik de FSB of de multiplier niet omhoog doen. Terwijl de XP unlocked is.

Die support van Eynstein vertelde mij dat de DDR in de laaste mem bank moet is dat zo?

[ Voor 30% gewijzigd door Tijntje op 27-11-2002 22:03 ]

Pagina: 1