Toon posts:

Standaardprinter in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 2 computers, 2 printers en een router. Aan beide pc's is een printer verbonden (met USB uiteraard). Maar nu heb ik een probleem.
Op pc1 stelt de printer van pc2 (printer2) zich continu in als standaardprinter voor pc1, terwijl ik juist printer1 als standaardprinter wil hebben op pc1.
Hoe krijg ik nou op beide pc's wel b eide printers ingesteld maar de direct aangesloten printer als standaardprinter en de andere printer als alternatief?
Overigens lukt het niet om simpelweg met de rechtermuisknop op printer1 te drukken en dan deze printer 'als standaardprinter' in te stellen, want na een reboot is de alternatieve printer weer ingesteld als standaardprinter.
Ik heb ook al geprobeerd om beide printers eerst te verwijderen en dan bij printer2 opgeven om niet als standaardprinter in te stellen en printer1 wel. Maar alsnog stelt printer2 zich dan weer in als standaardprinter...eigenwijs |:(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier een oplossing voor heeft?? :? :/

Verwijderd

Welk OS(en) heb je ?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Heeft misschien iets met de geinstalleerde drivers te maken? Wat voor printer, wat voor software zit erbij? Zoek eens in de opties van die software....

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 20:00
sorry leren lezen...

uninstall alle printers, gooi je netwerkinstellingen weg.
installeer je eigen printer, zet netwerk weer goed, daarna andere printer toevoegen.
of de laatste regel precies andersom

[ Voor 67% gewijzigd door OnTracK op 27-11-2002 21:16 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
XP en Win98 met HP G55 en HP psc2210
Als er geen makkelijkere oplossing is zal ik idd maar moeten proberen wat OnTrack zei..
Pagina: 1