Toon posts:

Hoe geef je een domein aan in hosts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden kreeg ik hier de tip om het 'hosts' bestand van XP aan te passen zodat ik een domein aan een IP kon koppellen. Dat werkt als een trein, MAAR:
Ik kom dan op de index.html van de webserver uit, terwijl ik eigenlijk naar de verschillende visrtuele sites wil. Weet iemand hoe een dns server dat meestuurt en of dat ook mogelijk zou zijn om handmatig te doen? Ik wil namelijk een aantal sites op die webserver testen voordat het domeinnaam er daadwerkelijk aan gekoppeld wordt.
Alvast bedankt. _/-\o_

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Als je gebruik maakt van een hosts bestand, dan gebruik je geen DNS-server.
Dit heeft ook niets te maken met het doel wat jij voor ogen hebt.

Misschien heb ik wel een oplossing, maar wat voor een webserver gebruik je ?

Like this yall...

Verwijderd

Als je een virtuele site aanmaakt kun je een host header intikken samen met de port.
Dit doe je in de wizard.
Achteraf kun je de eigenschappen opvragen van die virtuele site, klik op advanced in de "Web Site" tabblad en edit de eerste in de lijst bv. Vul daar je hostheader in... dus ikke.website.com bijv.
in je host file zet je ook ikke.website.com samen met je ipadres van de webserver.

That's it....dit kun je ook met een DNS server doen natuurlijk.
Je dns server vertaalt het naampie naar een ipadres. maakt een connectie met die webserver en geeft je naampie door. De webserver kijkt in zijn virtuele websites mappie en ziet daar die hostheader tussen staan en stuurt die site door.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
mrFreeZe,
Het is een linux server, Apache, draait op een Sun Cobalt. Ik ben benieuwd naar je oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 12:08 ]