Toon posts:

programma voor microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programmaatje dat je de microfoon het volume kan laten regelen, als een mp3tje bijvoorbeeld te hard of te zacht wordt afgespeeld dat het volume wordt bijgeregeld.

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic zit hier waarschijnlijk verkeerd.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 15:33:
Deze topic zit hier waarschijnlijk verkeerd.
:? : Audio, Video & HiFi Forum je zit goed :)

P.s.: Er staat als het goed is bij je klok een speakertje, anders ff bij je configuratiescherm kijken Wat voor Windows :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk ieder musiek bewerkings proggie..
soundforge of weet ik et welke :)

of bedoel je dat niet?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP prof en oke in het configuratie scherm staat inderdaad dat speakertje.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Illegal_Alien schreef op 26 november 2002 @ 15:35:

P.s.: Er staat als het goed is bij je klok een speakertje, anders ff bij je configuratiescherm kijken Wat voor Windows :?
Ik neem maar aan dat een dynamische regeling wordt bedoeld, zodat alle MP3's onder het spelen automatisch worden afgeregeld, zonder dat je je druk hoeft te maken over het volume :? . En nee, ken ik zo niet, maar ik houd me aanbevolen.

I like it red, with 150 bhp..

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 15:22:
Is er een programmaatje dat je de microfoon het volume kan laten regelen, als een mp3tje bijvoorbeeld te hard of te zacht wordt afgespeeld dat het volume wordt bijgeregeld.
Hoe wil je met de microfoon het volume van mp3tjes bepalen? door erin te praten hoe hard het moet wezen ofzo? :?

Of bedoel je dat je het geluid van een microfoon harder/zachter wil hebben, zodat het geluidsniveau redelijk gelijk blijft, net zoals dat bij muziek kan? :?

Dat eerste stelt mij voor een raadsel, bij het tweede zou ik of een compressor plugin voor een geluidseditor eens bekijken en er artikelen over lezen (bijvoorbeeld op computermusic.co.uk), behalve als je het realtime wilt doen, dan moet je een hardwarecompressor kopen (beste oplossing).

Human Bobby

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh... dan moet je misschein zoeken naar talk-over functie denk ik
meestal gaat ie dan 10 a 20dB minder zodat je stem erboven uit komt.. zit vaak op dj mengpaneeltjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dat de microfoon aanstaat (niet over de speakers) en dat de microfoon het volume bijregelt naar gelang het volume dat hij ontvangt (van bijv mp3tjes) zodat hij het volume een beetje op 1 niveau kan houden.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat noemen ze nou levelen of normalizen...
En daar heb je je microfoon niet voor nodig.

Ik kan je niet direct aan links enzo helpen, maar ik dacht dat er voor winamp een plugin bestond die tijdens het afspelen voor je leveld...

Anders bestaan er vast wel programma's (die zonder gebruik te maken van de microfoon, want da's een ruk oplossing) die aan de hand van de output van de geluidskaart het uitgangsnivo kunnen levelen... maar ja, je moet nog even doorzoeken dus...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er iemand een link heeft naar zo'n afzonderlijk programmaatje, ben momenteel wel aan het zoeken maar nog niets gevonden.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk dat je geluidskaart aangezien het om 'precessing' gaat een redelijke nodig hebt.
gewoon een met een wat lagere latency dan de sb's (alhowel je daarvoor drivers kunt gebruiken

is het voor een optreden bijvoorbeeld? of echt voor opnames? of voor jezelf.. om mee te stoeien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het zelf gebruiken voor m'n mp3's, klote alleen dat ik nog geen zelfstandig programmaatje heb kunnen vinden wat het volume realtime kan levelen (afregelen).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk dat je idd een limiter moet gebruiken of je mic gewoon goed afstellen ;)

Pagina: 1