Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Proc in doorzichtige kubus?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 12:53

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik heb nog een dooie proc liggen hier en het leek me wel leuk om die in een doorzichtige kubus oid te zetten, nu is mijn vraag wat voor materiaal kan ik daar voor gebruiken en heeft iemand mischien tips om de proc een beetje in het midden te laten hangen zonder draadje e.d.?

en waar kan ik het et beste in gieten om de buitenkant een beetje glad te houden?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

meestal doen ze zoiets met een transparant diagonaal plaatje ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 15:22 ]

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:22:
meestal doen ze zoiets met een transparant diagonaal plaatje ...
zou het dan lukken om het dusdanig te bewerken dat je het helemaal niet meer ziet?

Verwijderd

hmmm...... een paar plexiglas plaatjes, en daarin vastlijmen met secondelijm, meestal wel mooi

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan de processor in plexiglas zetten, door middel van plexi-plaatjes zou je deze op zijn plaats kunnen houden. Een tweede optie is gieten, je kun bepaalde soorten kunststoffen vloeibaar maken zodat je het kunt gieten. Daatnaa hoef je alleen de randen maar te polijsten en klaar is klara. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

denk dat het makkelijkst is om ergens van een of ander speelgoedje de doorschijnende kubus te vullen met transparante epoxy, dik genoeg om je cpu er tussen te leggne in het midden, zodat hij niet naar de bodem zakt, en vervolgens op de cpu de rest van de epoxy te gieten tot het kubusje vol is en dan laten hard worden.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Wat voor epoxy is transparant en waar haal je dat voor hoeveel euro? Heb er ook wat van nodig, maar dan ergens anders voor...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als de proc. schuint naar beneden hangt lijkt volgens mij het mooiste dan om aan de achterkant een soort stokje van plexiglas te maken die de proc. vast houdt. Succes iig ermee, je post toch wel pics. he als hij af is ;)

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik zal zeker pics posten als het allemaal een beetje lukt...

iemand enig idee waar ik van die epoxy kan krijgen?

• SambalBij
  • Laatst online: 30-11 18:54

SambalBij

We're all MAD here

Bij iedere bouwmarkt hebben ze dat denk ik wel... Iets van giethars ofzo heet dat

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Zet hem gewoon in je kast weg net zoals ik... (ouwe cyrix, met ernaast een opengewerkte Maxtor 3.2 GB)

Afbeeldingslocatie: http://www.sukkels.com/divimages/IMG_0202.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 15:52 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:52:
Zet hem gewoon in je kast weg net zoals ik... (ouwe cyrix, met ernaast een opengewerkte Maxtor 3.2 GB)

[afbeelding]
Da's geen processor, da's een wannabe >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 26 november 2002 @ 16:07:
[...]
Da's geen processor, da's een wannabe >:)
Ding staat niet voor niets in mijn kast B)

Verwijderd

je kan ook een lege kubus maken en dan in het midden een pootje omhoog (buisje) en dan een klein scheef schotje waar de cpu op ligt.. :)
beetje onduidelijk maar maybe snap je het..

Sorry voor de onduidelijkheid

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 10:43
uhm, kweet niet of het mooi is, maar je hebt van die basisschool lijm en als je dat ergens in giet dan wordt het na een tijdje ook hard en doorzichtig. In combinatie met de hiervoorgenoemde opties om de proc in het midden te krijgen moet dat lukken, test eerst ff of hoe mooi die lijm opdroogt. Door er wat blauwe inkt doorheen te mengen en een ledje erin te verwerken hebbie meteen een cool effect!

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
ik heb inderdaad ook wel zitten denken aan siliconen kit maar weet niet of dat wel echt transparant is... volgens mij is dat troebel of niet?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:03
Chieliot schreef op 26 november 2002 @ 16:16:
uhm, kweet niet of het mooi is, maar je hebt van die basisschool lijm en als je dat ergens in giet dan wordt het na een tijdje ook hard en doorzichtig. In combinatie met de hiervoorgenoemde opties om de proc in het midden te krijgen moet dat lukken, test eerst ff of hoe mooi die lijm opdroogt. Door er wat blauwe inkt doorheen te mengen en een ledje erin te verwerken hebbie meteen een cool effect!
meestal gaan daar ook luchtbelletjes in zitten :/

Arrows are made to fly, so are aeros.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

D-RiSe schreef op 26 November 2002 @ 16:23:
ik heb inderdaad ook wel zitten denken aan siliconen kit maar weet niet of dat wel echt transparant is... volgens mij is dat troebel of niet?
tis niet echt troebel.. wordt meer wazig naarmate het verder indroogt..

beste manier lijkt mij ook epoxy of giethars

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 10:43
ScrewDriver2k1 schreef op 26 november 2002 @ 16:24:
[...]

meestal gaan daar ook luchtbelletjes in zitten :/
Als je het goed schenkt dan valt dat wel mee volgens mij, rustig langs de zijkant opvullen en hopen :+

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

jup; van die epoxy of giethars, in de Gamma moeten ze dat wel hebben, gewoon vragen aan iemand van die arbeiders daar.

en indeed, als je die CPU recht zet dmv een doorschijnend stokje ofzo, dan oogt dat zeker en vast knap !

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
OKay dan... ik zal in het weekend eens even prutsen....

• Xavier
  • Niet online
Maak er dan ook meteen een blauw ledje in >:)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

talin

ES-MA

zoiets heb ik ook al eens gemaakt , es ff kijken of ik nog foto's online kan vinden .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Makkelijk
  • Laatst online: 10:42
Xavier schreef op 27 November 2002 @ 09:46:
Maak er dan ook meteen een blauw ledje in >:)
en waar moet je dan mooi de batterij en de draadjes wegwerken?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
denk niet dat ik er ledjes in ga frummelen... 't moet alleen maar wat op me bureau rondhangen... waar het me vooral om gaat is het experimenteren met giethars / epoxy

Pagina: 1