Toon posts:

Bootproblemen XP in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met windows XP achter een Win 2k SBS server.

Duurt eeuwig lang voordat het systeem inlogt. (minimaal 10 minuten)
Login scripts lopen niet. (Kix)
PC wordt wel in het domein gezien door de andere pc's.
PC ziet andere ook in het domein

Er gaat dus iets fout bij de aanmelding

Onder win 2000 werkt deze machine wel.
Netwerk instellingen zijn al gecontroleerd en staan volgens mij goed.

Heeft iemand enig idee?

• Dopestar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

Dopestar

Not Dope, Not A star

Volgens mij komt dit doordat windows XP niet goed met de policy bestanden om kan gaan van windows 2000 server. We hebben het probleem hier op de zaak ook gehad. En volgens verschillende sites kwam dit dus door de policy verschillen. We hebben toen de systemen maar gewoon weer op 2000 gezet omdat we de policy bestanden van XP (nog) niet op de server wilden plaatsen.

Not Dope, Not A star

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zoeits begon ik ook al te vermoeden, maar wat ik zo raar vindt, is dat dit wel werkt met een windows NT4 server

• Dopestar

Dopestar

Not Dope, Not A star

Dat zou kunnen dat hebben wij niet geprobeerd. Maar werken de Policy's onder windows 2000 niet heel erg anders dan onder NT?

Daar werd toch ook een ander instel programma gebruikt om de policy's in te stellen.

Not Dope, Not A star

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Dopestar schreef op 26 November 2002 @ 21:23:
Dat zou kunnen dat hebben wij niet geprobeerd. Maar werken de Policy's onder windows 2000 niet heel erg anders dan onder NT?

Daar werd toch ook een ander instel programma gebruikt om de policy's in te stellen.
onder nt draai je met poledit.exe onder w2k/xp natuurlijk niet daar gebruik je gewoon active directory voor... (group policy's)

denk niet dat je prob met xp te maken heeft, kheb al genoeg servers met XP (pro natuurlijk) uitgerolt bij menig bedrijf was nooit geen probleem

denk eerder dat je probleem in DNS zit..

A wise man's life is based around fuck you

• Dopestar

Dopestar

Not Dope, Not A star

zwelgje schreef op 26 November 2002 @ 21:26:
[...]

onder nt draai je met poledit.exe onder w2k/xp natuurlijk niet daar gebruik je gewoon active directory voor... (group policy's)

denk niet dat je prob met xp te maken heeft, kheb al genoeg servers met XP (pro natuurlijk) uitgerolt bij menig bedrijf was nooit geen probleem

denk eerder dat je probleem in DNS zit..
XP Werkstation met Windows 2000 server gaf bij ons dus wel een probleem en dat kwam door de policy's. De oplossing was dus om de XP policy's op de server te zetten.

Wij hebben eerst ook aan de DNS gedacht maar door alles handmatig op te geven(IP,DNS, enz) was het probleem nog niet opgelost.

Even gezocht op het internet. Volgende gevonden.(Sorry niet vertaald)

Hier te vinden

Das dus het zelfde probleem volgens mij. En hier staat dus dat je de policy moet veranderen en daar wat van moet instellen.

In dit Microsoft KB artikel staat hoe je de XP policy onder windows 2000 server moet installeren.

KB artikel

Volgens mij was er ook nog een kb artikel met deze storing maar dat weet ik niet zeker meer(Kan hem nu ook niet terug vinden)

[ Voor 1% gewijzigd door Dopestar op 26-11-2002 21:44 . Reden: Spelfoutje ]

Not Dope, Not A star

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden, mijn DNS server gooide contineu de dns host header van de pc eruit.
Nieuw DNS record aan laten maken en alles draaid nu naar behoren.

W2000 server werkt wel degelijk met poledit
Update via netwerk ingeschakeld en mijn kixstart script loopt ook weer

Bedankt allemaal voor de moeite
Pagina: 1