Toon posts:

FIFA 2003 en GF 4 MX440

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
Abit KT7A v1.3 (KT133A) met laatste 4in1 dirvers
Duron 1 Ghz met 256 MB SDRAM
Asus V9180 Magic GForce4 MX440-8X, 64Mb (op 4x met Detonator 40.72)
Windows XP pro + SP1

Alle spellen draaien normaal.
Alleen FIFA 2003 wil niet zo lukken alles gaat goed todat de spelers het veld oplopen, dan loopt ie vast of gaat terug naar windows.
Wat kan ik doen om toch FIFA 2003 te kunnen spelen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? Andere drivers? Ander OS?
Je mag zelf ook wel wat doen hoor ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende drivers geprobeerd (Asus en Nvidia) en DirectX opnieuw geinstalleerd. En natuurlijk verschillende resoluties. Soms een blauw scherm, soms naar windows en soms stilstaand beeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 15:06 ]

Verwijderd

Volgens Microsoft is er een verband tussen AGP-problemen Windows XP, AMD-processoren en diverse videokaarten. Er is een workaround die hier wordt beschreven.

Misschien werkt het O-)

Verwijderd

Dan weet ik dat ook weer.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
In windows XP kreeg ik af en toe blauwe schermen maar die flitste zo snel voorbij dat ik niet kon lezen wat er stond.

Ik heb net even op een andere harde schijf windows 98 geinstalleerd. Via 4-in-1, Direct X 8.1 en Detonators 40.72 geinstalleerd..........

Spel gestart en hoppaaa blauw scherm op het moment dat de spelers het vled oplopen. Deze keer kon ik het wel lezen op het eerste scherm stond iets met 0028:c004b7dd in VxD VFAT (01)+00009805 en daarna vlogen er nog een paar voorbij met andere meldingen. Wat betekent dit?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Om in XP een blauw scherm te krijgen moet er iets goed fout zitten... aangezien hij op een andere HD met 98 het zelfde doet kunnen we gelijk uitsluiten dat het probleem bij de HD of het OS zou liggen... Zelf sluit ik deffect geheugen/video kaart ook uit, aangezien andere spellen het wel doen...

Heb je de nieuwste bios voor je moederplank en/of je grafische kaart geinstaleert, aangezien andere spellen het wel doen kan er een conflict zijn met fifa 2003 <--> bios grafische kaart/moederbord...

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 26 november 2002 @ 23:16:
Heb je de nieuwste bios voor je moederplank en/of je grafische kaart geinstaleert, aangezien andere spellen het wel doen kan er een conflict zijn met fifa 2003 <--> bios grafische kaart/moederbord...
Nieuwste bios voor mono vanmorgen gehaald. Voor de grafische kaart is nog geen nieuwe bios beschikbaar.

Ik heb al vaker problemen gehad met spellen uit de fifa serie (al was dat met een andere videokaart). Ik zou alleen willen weten waar het aan ligt.

Verwijderd

De volgende post staat in het NFSHP2-topic. Misschien heb je er wat aan:

Er gloort hoop.... :)

Na het lezen van vele posts en FAQ's, ben ik eens gaan rondvragen.
Mijn voorlopige conclusie is dat de oorzaak van het probleem zit in de VIA AGP-driver.
Met name de ondersteuning van 8X AGP in combinatie met niet 8X AGP compatibele kaarten lijkt mij een bottleneck. Dit laatste concludeer ik uit de melding van mijn (40.72) nVidia-driver, die doodleuk meldt dat mijn kaart (GF4 MX440) 8X AGP ondersteunt! :?

De proef op de som:

Na verwijdering van ALLE drivers die met de VGA-kaart te maken hebben (VIA 4-in-1 en VGA-drivers) heb ik ALLEEN de met mijn kaart meegeleverde VGA-driver geinstalleerd.
En ziedaar: NFSHP2 draaide ZONDER crashes. :7

Voorlopige conclusie:

De nieuwste AGP-driver van VIA gooit roet in het eten. :r

Advies: (8>

Begin met het verwijderen van de VGA-driver, daarna de VIA 4-in-1 driver.
Installeer vanaf de meegeleverde CD de VIA 4-in1 driver en daarna de AGP-driver.
Test of dit stabiel draait.

Zo nee, de-installeer dan de AGP-driver en test opnieuw. Helpt dit, dan kun je oudere AGP-drivers proberen, waarbij je steeds 1 release hoger probeert, net zolang tot de zaak weer crasht. ga dan 1 release terug. Vervolgens kun je steeds nieuwere VGA-drivers proberen.

Zo ja, probeer dan stap voor stap nieuwere 4-in-1 en nieuwere VGA-drivers. (niet tegelijk uiteraard, want dan weet je niet door welke de boel eventueel crasht!).
Mocht 1 van beide typen drivers de boel laten crashen, ga dan 1 release terug.
Van het andere type kun je dan nog nieuwere versies blijven proberen. (uiteraard weer tot de boel crasht, en dan 1 release terug.)

Ik ga zelf bovenstaande procedure volgen en zal berichten wat mijn bevindingen zijn. B)

Noot: Onlangs heb ik een systeem gebouwd met ASUS A7V8X BSR BIOS v.1008 VIA 4-in1 4.43/Hercules Radeon 9700 PRO met ATI Catalyst 2.4/512 MB Corsair PC3200 CL2/Athlon XP 2200. :9~ Alles stabiel..... 8)

Yours truly _/-\o_

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Kan je voeding het aan?? Toen ik een geforce 2 had kon ik geen fifa en NHL spelen.
Had toen nog een 230 watt voeding. Toen een keer van iemand een 300 watt geleend en kon ik die spelen wel zonder vastlopers spelen. Zo probeer ook een andere voeding.

Nothing more to say...

Verwijderd

Topicstarter
NHL is geen probleem en ik heb een 300 watt voeding. Ik dat verhaal van "tisnixtwordtnix" maar eens proberen, klinkt veelbelovend.

Verwijderd

Heb je wel de orginele versie? :|

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 11:08:
Heb je wel de orginele versie? :|
Yep, zelfs de demo geprobeerd.
Ik word het toch wel een beetje zat. iemand nog suggesties voor bios-instellingen?

Verwijderd

Beste Koensel,

Oplossing gevonden:

De boosdoener is de VIA VGA driver v. 4.30. :(

Wanneer je de VIA 4in1 4.38 installeert en daarna de 4in1 4.43 ZONDER de VGA-driver moet het probleem over zijn. :+

Aanvulling: na het installeren van de 4in1 drivers moet je nog even naar je IDE-controller en een driver-upddate doen. XP vindt de VIA-driver vanzelf.
Vervolgens installleer je de VIA USB-fillterdriver en tenslotte de VGA-driver (40.72 of wat je wil).

Aanvullende tips: gebruik de volgende instellingen in je BIOS:
DRAM Interleaving ON
DRAM-speed: NORMAL
AGP Aperture: 2x je VGA-memory

Mijn systeempje kon (locked) ineens naar een FSB van 155 (hoger liet het BIOS niet toe).
3D werd echter niet stabiel.
Niet OCed haal ik nu ca 5240 3D marks. Dat is een stijging van ca. 300.

Greetz

Verwijderd

ik heb een probleem, de installatie van fifa 2003 gaat goed, en als hij geinstalleerd is en ik wil het spel spelen komt er een foutmelding: plaats cd 2 en druk op ok!
het rare is dat ik cd2 er dan in heb zitten!
wie kan mij helpen? _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 20:31:
ik heb een probleem, de installatie van fifa 2003 gaat goed, en als hij geinstalleerd is en ik wil het spel spelen komt er een foutmelding: plaats cd 2 en druk op ok!
het rare is dat ik cd2 er dan in heb zitten!
wie kan mij helpen? _/-\o_
Dat is typisch een geval van een illegale versie.?! :|
Crack downloaden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 09:01:
[...]

Dat is typisch een geval van een illegale versie.?! :|
Crack downloaden?
Niet zo''n slimme suggestie apehaar...

Koop de originele maar

Verwijderd

Ja ik denk dat ik dat dan ook toch maar ga doen, maar dan nog even een maandje w88 dan is hij wat goedkoper... >:)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 18:18
Yep, zelfs de demo geprobeerd.
Ik word het toch wel een beetje zat. iemand nog suggesties voor bios-instellingen?
Blauwe schermen is sowieso niet goed.

Ik adviseer je om je OS opnieuw te installeren......

(ps bij mij draait 2003 op Win2000 probleemloos met een hercules 8500 LE 64Mb)

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Met dank aan de laatste aanwijzingen van "tisnixtwordtnix".
Thanks
Pagina: 1