Toon posts:

[.exe] Program too big to fit in memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb net een programmaatje gedownload dat een zichzelf uitpakkend .exe bestandje is.

Zodra ik echter dubbelklik verschijnt er een DOS-box en verdwijnt deze weer. Ik heb het al vaker gehad ook met andere bestanden. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Als ik het probeer op te starten in de command box krijg ik pas de echte foutmelding te zien. Deze is: Program too big to fit in memory

Het bestandje zelf is 45 Mb

Specs: P4 2,0 Ghz, 256Mb, W2k

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het is waarschijnlijk een heel oud dos-programmaatje... als je FAT32 draait, zou je het in true-dos kunnen proberen, of anders in Win95 compatibility modus ofzo ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ook nieuwe programmaatjes hebben dit probleem al gegeven.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rename 'm eens naar .zip ofzo... Komt wel eens voor dat een verkeerd genoemd bestand als exe deze foutmelding geeft.

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 14:31:
Als ik het probeer op te starten in de command box krijg ik pas de echte foutmelding te zien. Deze is: Program too big to fit in memory
Heb ik laatst ook gehad, ik heb het toen opnieuw gedownload en toen werkte het wel het bestand was dus corrupt misschien is dit bij jou ook wel het probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door bazzs2001 op 26-11-2002 14:43 ]

groeten

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 15:39

MrDry

Desperados!

bazzs2001 schreef op 26 november 2002 @ 14:42:
[...]

Heb ik laatst ook gehad, ik heb het toen opnieuw gedownload en toen werkte het wel het bestand was dus corrupt misschien is dit bij jou ook wel het probleem.
Vaak is dit inderdaad het geval

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat zou balen zijn...

Ik heb alles al geprobeerd te hernoemen. .Zip, .Ace, .Iso etc...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=Program too big to fit in memory] -> http://www.computerhope.com/issues/ch000397.htm

Maar waarschijnlijker is volgens mij om opnieuw downloaden als het alleen bij gedownloade bestanden van > 10 MB is. Doe het eens zonder download accelerator.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die google searches had ik natuurlijk ook al gedaan. Alleen ze geven geen concrete oplossingen. Ik gebruik geen accelerator. Programma was binnengehaald via Kazaa.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Wel eens aan de mogelijkheid ged8 dat het gewoon een fake is?

Verwijderd

Topicstarter
Het programmaatje is eigenlijk te onbekend om een fake te zijn. Niemand die daar naar zoekt. Het gaat om GPS coordinaten.

Verwijderd

vanuit Winrar op repair klikken? Of proberen op een oude DOS-(of Win95=zelfde maar dan mooier)bak.
Had ook eens zoiets met een oud programma in XP
Pagina: 1