Fan voeding in of uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:28
Hoi Allen,

We hebben hier een discssie op mijn werk. Mijn collega zegt dat standaard de voeding naar buiten blaast. Ik weet 99 tot 100% dat een voeding lucht aanzuigt. Let wel dit is naar buiten de kast. Kan iemand een van ons hiermee uit de droom helpen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De voedingsfan blaast lucht naar buiten...
Hij zuigt lucht uit je kast en voeding, en blaast het je kast uit.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Naar binnen = Overdruk = meer warmte

Dus het moet wel naar buiten zijn... en anders zouden voedingen met 2 fans ook geen zin hebben!

Ceci n'est pas une signature!

• ge-flopt
Het vreemde is dat we hier getest hebben (met verschillende compaq's) en dat ze voornamelijk lucht aanzogen. Natuurlijk gaf mijn collega aan dat het komt omdat het compaq is. Ik kan mezelf herinneren dat ik een tijdje geleden een berg stof uit een voding gepeuterd heb.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
hij kan lucht aan zuigen vanuit je kast, maar een voeding blaast de lucht aan de achterkant van je kast er idd altijd uit...
anders zou er namelijk warme lucht in je kast komen, en die wil je toch weg hebben?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Standaard zuigt een voeding koude lucht aan om de voeding te koelen.....zo is het tenminste bij onze PC's

(en wij hebben ook alleen compaq's)

[ Voor 19% gewijzigd door MrDry op 26-11-2002 14:36 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• ixl85
die compacs hebben misschien geen ruimte voor casefans of luchtgaten, en misschien moeten ze zo wel aan lucht komen die MINDER warm is dan die bij de cpu rond hangt

• ge-flopt
Als ik het dus volg is het gewoon een beetje in het midden: De ene leverancier vind de intake van een voeding belangrijk en de andwere leverancier de outtake.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Blijkbaar...als je zelf een pc in elkaar "klooit" dan laat je voeding meestal zuigen (dus lucht afvoeren naar buiten) want warme lucht stijgt op en je voeding zit meestal bovenin je kast.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 22:46

Canis Lupus

Vosbot

ge-flopt schreef op 26 november 2002 @ 14:28:
• Mijn collega zegt dat standaard de voeding naar buiten blaast.
• Ik weet 99 tot 100% dat een voeding lucht aanzuigt. Let wel dit is naar buiten de kast.
Naar buiten blazen == lucht aanzuigen naar buiten de kast :*)

Een voeding blaast de warme lucht die hij zelf opwekt naar buiten toe, anders zou je PC alleen maar warmer worden....

OK dan, 90% van de voedingen doet dat...

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 26-11-2002 14:44 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• ge-flopt
Canis Lupus schreef op 26 november 2002 @ 14:43:
[...]

Naar buiten blazen == lucht aanzuigen naar buiten de kast :*)

Een voeding blaast de warme lucht die hij zelf opwekt naar buiten toe, anders zou je PC alleen maar warmer worden....
Moet je eens kijken in de voedingen van pc's die al een tijdje aanstaan (minimaal een paar maanden) daar zit een berg stof in. daarui concludeer ik dus dat hij ook wel intake en niet alleen outtake

Verwijderd

Dit is dan wel een erg domme discussie want je zegt dus beiden hetzelfde:
Als je een fan van de ene kant bekijkt zuigt deze en van de andere blaast deze.

Zolang de warme lucht de kast maar uit gaat.

We hebben hier een discssie op mijn werk. Mijn collega zegt dat standaard de voeding naar buiten blaast. Ik weet 99 tot 100% dat een voeding lucht aanzuigt. Let wel dit is naar buiten de kast. Kan iemand een van ons hiermee uit de droom helpen.

• ixl85
ge-flopt schreef op 26 November 2002 @ 14:45:
[...]

Moet je eens kijken in de voedingen van pc's die al een tijdje aanstaan (minimaal een paar maanden) daar zit een berg stof in. daarui concludeer ik dus dat hij ook wel intake en niet alleen outtake
of het een, of het ander...
heb jij wel eens een auto achter en tegelijk vooruit zien rijden?
dat komt gewoon omdat er stof in je kast komt te liggen.

want: doordta de voeding lucht naar BUITEN blaast, moet er weer nieuwe lucht in de kast (airflow, als je dat niet zou hebben zou je kast vacuum zijn, en zou hij inelkaar deuken door de druk :+ ) en die flow neemt stof mee...
die gaat weer naar de outtake, en blijft daar hangen!
simple as that

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 22:46

Canis Lupus

Vosbot

ge-flopt schreef op 26 november 2002 @ 14:45:
Zie mijn edit... |:(

Bovendien heb ik het idee dat je niet helemaal weet waar je het over hebt, of anders kan je je vraag niet goed formuleren.

Ergens inzuigen --> ergens uitblazen en vice versa. Oftwel:
• De voeding zuigt lucht uit je PC naar de buitenlucht [90%]
óf
• De voeding zuigt lucht uit de buitenlucht in je PC [10%]

Het zakt een beetje af naar HK niveau ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 26-11-2002 15:01 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• ge-flopt
Ik weet even genoeg. Laten we hiermee stoppen voordat het idd zakt tot HK!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ehj niks tegen HK!

HK knokploeg , we hebben een vijand! :)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• ge-flopt
Keesr schreef op 26 November 2002 @ 15:58:
Ehj niks tegen HK!

HK knokploeg , we hebben een vijand! :)
Geen vijand, ik bezoek HK ook regelmatig, maar gewoon tegen een verhoging naar het HK niveau!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

voedingen kunnen dus zuigen en blazen

de meeste constructies die ik ken hebben een uitblaast maar dat zijn dus van die hoge towers

nou zijn er ook van die pc met special luchtgangen etc (heb ik er ook een van Fujisu-siemens) die weer gelijk langs je processor blaast.
Hp heeft daar ook een handje van

op school hadden we in het verleden voedeingen die bliezen .. dat was kut tijdens computeren

Het inzuigen zie ik dus voornamelijk als er lucht gangen zijn aangebracht

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 27-11-2002 20:06 ]

Iperf

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

atx standaard: voeding blaast lucht vanuit de voeding (en door de gaatjes in de behuizing van de voeding) ook vanuit de kast naar buiten.

dat er stof in je voeding zit: je comp.kast is niet stofdicht en er moet natuurlijk wel lucht kunnen komen in je kast (anders zou ie hem vacuum zuigen) dus stof in de voeding komt uit de lucht die eerst de kast inkomt en vanuit de kast de voeding ik wordt gezogen. :)
Pagina: 1