[redhat] soms geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15
Ik heb op mijn pc RedHat 8.0 geinstalleerd.
Alleen er is een probleempje met programma's als XMMS en de cd-player.
Als ik in XMMS namelijk een file open dan gebeurt er helemaal niets en als ik op play probeer te drukken dan krijg ik weer een schermpje waar ik een file moet selecteren.

De geluidskaart werkt wel omdat de geluiden van aMSN bijvoorbeeld wel hoorbaar zijn. Dus ik dacht dat het misschien aan de plugins van XMMS zou kunnen liggen. Maar nadat ik alle plugins uitgeprobeerd had lukte het nog steeds niet :(

SiS7012 PCI Audio Accelerator zit er on-board op mijn ECS Elitegroup mobo.

Wie weet hoe ik mijn mp3 aan de gang krijg :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 22:31
Tux schreef op 26 november 2002 @ 14:13:
Ik heb op mijn pc RedHat 8.0 geinstalleerd.
Alleen er is een probleempje met programma's als XMMS en de cd-player.
Als ik in XMMS namelijk een file open dan gebeurt er helemaal niets en als ik op play probeer te drukken dan krijg ik weer een schermpje waar ik een file moet selecteren.

De geluidskaart werkt wel omdat de geluiden van aMSN bijvoorbeeld wel hoorbaar zijn. Dus ik dacht dat het misschien aan de plugins van XMMS zou kunnen liggen. Maar nadat ik alle plugins uitgeprobeerd had lukte het nog steeds niet :(

SiS7012 PCI Audio Accelerator zit er on-board op mijn ECS Elitegroup mobo.

Wie weet hoe ik mijn mp3 aan de gang krijg :?
Mp3 werken standaard niet want dat hebben ze uit gezet, waar voor weet ik niet, maar standaard werkt het niet, meer op de site van xmms.

Verwijderd

Je moet de libmpg123.so library ( plugin dus ) hebben, die wordt standaard door RedHat niet meegeleverd bij 8.0, ik geloof wegens copywrite problemen oid. Zoals StephanL zegt zal die wel te vinden zijn op www.xmms.org.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15
Bedankt :)

[ Voor 247% gewijzigd door Tux op 26-11-2002 14:36 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Dit was inderdaad wel terug te vinden. Dat RedHat 8.0 geen mp3 out of the box ondersteunt is vaker aan de orde geweest en algemeen bekend.
Deze kan wel dicht :)

Dit topic is gesloten.