[Viewsonic p90f]Piep in monitor OOK als ie uitstaat!

Pagina: 1
Acties:

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 10:00
Zeer vreemd probleem. Met de search ben ik al verschillende piepende monitoren tegengekomen, maar hierbij ging het altijd over monitoren die AAN stonden. Bij mij is het dus ook als ie UIT staat..

Als ik mijn pc en monitor uitzet dan produceert mijn Viewsonic p90f nog steeds een zeer hoog en irritant piepgeluid. Hij hangt dan nog wel aan het stopcontact. Als ik dan stekker uit het stopcontact gaat het piepen nog zo'n 3 seconden door en dan hoor je een luide klik en dan stopt t piepen...iemand een idee?

Verwijderd

Heb je hem echt uit staan of is het stand-by (dat het lampje nog brandt). Het kan zijn dat de voeding van de monitor niet op de netspanning geschakeld is, maar op de 12volt (wat meestal uit de trafo komt). Als dat niet zo is en je trekt de stekker eruit, dan gaat het piepen nog even door. Die tik die je hoort is de volledige uitschakeling (****beveiliging tegen te lage spannig of zo****) Dat is gewoon een relais wat omslaat. Opzich is dit geen probleem maar wel irri.

• ChefChocolateball
Hij staat echt uit (lampje is uit)

Maar je zegt dus dat t geen kwaad kan? Ok, maar t blijft errug irri.. :(

Verwijderd

Zover ik weet kan het geen kwaad. Ik had zelf ook een HEEL oude harcules monitor die zelfs als ie helemaal uitstaat heel errug zoemde.....die was gewoon niet geschakeld op de 220 maar op de 12 volt....en dan kon de trafo zijn spanning niet kwijt en begon te zoemen...tegenwoordig gaat het met allemaal andere onderdelen en deze zoemen haast niet maar die piepen op een heel hoge freqentie.......Je hoort het ook wel eens bij een tv...

• ChefChocolateball
Ok bedankt iig! Je hebt toevallig er geen oplossing voor? Behalve aan een stekkerblok hangen met zo'n aan/uit knop :)

Verwijderd

pfff......neej niet zo 1 2 3 je zou met die voeding kunnen gaan klote maar ben ik zelf nie zo kapot van

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Ik heb dat gepiep wanneer mijn monitor WARM wordt..., maar het is winter dus gebeurt het niet zo vaak, maar 's zomers.....
Waterkoeling anyone? :+

Verwijderd

Jeah sure!....ik zie het al voor me...een beeldbuis met waterkoeling.....gnagnagna.........het moet wel lukken....ik heb ooit een Mac SE gezien (waar de moitor ingebouwd zit) die helemaal uit (plexi)glas bestond en die helemaal gevuld was met een niet geleidende transparante stof, net water...LOL!
Pagina: 1