Toon posts:

HP brander met Fout Stroomkalibreringsgebied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schoonfamilie heeft een HP CD Writer Plus (IDE-CD R/RW 4x4x32)

Als ik een cd wil branden geeft hij bij Adaptec de volgende fout aan:

T0100: 1/0 fout (03/73/03) - CD - fout - fout stroomkalibreringsgbied

Bij Nero is de fout iets anders omschreven volgens schoonpa, maar heeft het ook te maken met stroomkalibreringsgebied fout.

Wie weet hoe dit kan en wat er aan te doen is??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 13:56 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

FYI, in nero is het Power Calibration Area...

* TheLunatic kotst op stomme Nederlandse vertalingen !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Power calibration Area: een deel van de cd-r wat gebruikt word om de beschrijfbaarheid van de cd-r te testen.

Deze fout word veroorzaakt door:
-een slechte/incompatible/volle cd-r
-een te zwakke of kapotte laser.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunnen dat je een cd van 700 mb probeert te branden terwijl de brander alleen maar 650 mb ondersteunt?

Dan ligt het aan de laser denk ik, want hij pakt geen enkele cd.
Hier is dus niks aan te doen, als het een kapotte laser is en bij een zwakke laser doe je er ook niet zoveel aan?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:16 ]

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dit is waarschijnlijk een Philips. Welke firmware heb je erin steken (Nero: kies recorder)? Mogelijks helpt een upgrade. Andere plaatjes kunnen ook helpen. Als dat niet helpt: laserkop proper maken (niet met alcohol of en CD maar met het handje en een heel proper zacht doekje of een fotocamera lens cleaner). Als dat allemaal niet helpt is ie waarschijnlijk spijtig genoeg overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Philips, nee, tis een HP oftwel een Hewlett Packard.

Heb geen idee wat voor Firmware ik erin heb zitten. Maar in Nero kan ik er zo achterkomen door Kies Recorder te doen?? Kzal eens mijn plaatjes meenemen en zien of dat werkt. En de lens was al een keer schoongemaakt. Maar ik zal wel even overleggen met schoonpa

Nog meer opties of tips of andere opmerkingen zijn van harte welkom

• Angels2
Denk je nu echt dat HP die zelf maakt? HP koopt bij Philips, Sony, Mitsumi... Ben benieuwd naar 't plaatje of de Nero logfile.

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje??? Je bedoelt de cd?? En er zit Adaptec op, maar kan Nero er wel opzetten.
Kzal van het weekend even kijken. Alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Vermoedelijk einde verhaal brander... Laser wordt steeds zwakker, totdat ie neit meer genoeg kracht heeft om cd te fikken... en dat punt is zo'n beetje bereikt...

offtopic:
Zo gingen mn 3610 en mn 2 vorige yamaha branders ook naar hun einde.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is niet tot nauwelijks mee gebrand.

• Angels2
En wat is nu de firmware? Adaptec geeft die ook aan in de drive properties of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet geweest, kom er van het weekend pas weer en dan zal ik meteen kijken.

Maar Angels2 wat is precies Firmware?

• Angels2
De firmware is de software die in je brander zit en die het hele zaakje doet draaien. Zonder windows (linux, osX,...) werkt je PC ook niet en is het een dood stuk hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het. Thnx.
Pagina: 1