Toon posts:

S-ATA en Linux.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist het mobo van me server vervangen voor een mobo met s-ata support, nu heb ik zojuist ook een s-ata harde schijf besteld, maar ik bedenk me zojuist pas dat ik helemaal niet weet of linux deze wel ondersteund.

Ik draai 2.4.19 kernel maar kon niets vinden over support voro serial-ata in de changelog(s).

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

_nethack

We're all MAD here

En nou wil je serieus beweren dat je met google hebt gezocht en niks hebt gevonden??

Met als zoekstring linux "serial ata" komt google met 13800 websites, en 560 usenet documenten terug, lijkt me stug dat daar geen bruikbare info te vinden is...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat idd niets bruikbaars tussen, en usenet doe ik niet aan.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

_nethack

We're all MAD here

Mjah da's jammer, aangezien op usenet erg veel bruikbare info te vinden is (als je goed zoekt)
Maar okay... Enige extra info is denk ik wel gewenst, zoals bijvoorbeeld welk mainboard er nu in die server zit, en dus info mbt welke chipset er voor die s-ata controller wordt gebruikt.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

welke hdd heb je gekocht en voor hoeveel eigenlijk?

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Als het goed is het gewoon backwards compatibel met paralel-ata.
Tenminste dat is wat ik er over gelezen heb. Heb er helaas nog geen ervaring mee.

Ik lees hier namelijk in de duitse c't:
Serial ATA ist softwareseitig voll kompatibel zum bisherigen Parallel ATA. ....
Auch Low-Level-Tools wie das IBM Feature tool,....,funktionierten im test......
Die feature tool draait op een dr-dos floppy. Ik neem aan dat die geen speciale serial ata drvivers heeft. Dan moet het met linux ook kunnen zou je denken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep werkt gewoon. S-ATA I is volledig backwards compatible, alleen de kabel is anders. Bij S-ATA II komt er nog wat (verplichte) extra funtionaliteit bij die bij S-ATA I niet persee geimplementeer hoeft te worden (bv command queing). Dus de standaard linux IDE drivers zouden geen probleem moeten hebben met je controller.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:37:
welke hdd heb je gekocht en voor hoeveel eigenlijk?
Ik heb een seagate gekocht zo'n 120gig model met 8meg cache, staat wel in de pricewatch, het gaat om een Asus A7V8X.
Pagina: 1