[powermax] Vind fout op HDD, repareren?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik hoor klikende geluiden uit 1 van mijn hdd komen, powermax ff downloaden en laten testen. Nu heeft powermax een fout gevonden, het geeft niet aan wat voor soort fout, maar geeft wel de optie om te repareren. Ik moet dan YES intypen en hij gaat het repareren. Zal ik dit doen? Of markeerd hij dan de "bad blocks" en zal volgende keer daar geen data meer schrijven of controleren? Of kan ik beter niet repareren en garantie claimen? Ik wil uiteraard een goed hdd hebben.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's geheel aan jou. Ik zou het gewoon terugsturen naar de winkel of naar Maxtor, want ik wil uiteraard ook een goed hdd hebben :)

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Altijd direct terug brengen. Het is anders gewoon uitstel van executie.

Je kan natuurlijk ook het risico nemen en zo lang mogelijk wachten en vlak voor het vervallen van de garantie de schijf terug brengen. Vaak is de desbetreffende schijf niet meer te leveren en krijg je een betere schijf (lees groter/nieuwer) mee, soms met een kleine bijbetaling. Heb ik namelijk ook een keer gedaan :p

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Oke, ik heb geregeld dat ik de Maxtor kan ruilen. Ik heb gekozen voor een Western digital 120GB 8mb cache. Met bijbetaling uiteraard. De kapotte hdd staat vol met data, dus zal ff gecloned moeten worden.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs