Problemen met single sided geheugen @ KT266?

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Ik heb op de HCC een reepje 256mb DDR gekocht om toe te voegen aan mijn reeds betaande reep van 256mb @ m'n MSI K7T266 Pro Raid. Nu is m'n "oude" geheugen double-sided en mijn nieuwe single-sided... geen probleem toch zou ik zeggen?

Ik dus erbij in gooien --> werkt niet (piep, piep, piep! :()
Okay, andere geheugenbank proberen --> werkt ook niet
Hmmmm, dan eens alleen die singlesided proberen --> werkt ook niet (alle 3 banken geprobeerd)

Dus, ik doe m'n oude geheugen er weer in, en alles werkt gewoon.

Geheugen kapot? Zou ik ook zeggen. Ik dus vandaag naar de winkel om deze om te ruilen, was geen probleem (goede service @ xenon webstore), dus ik blij het nieuwe (ook singlesided) geheugen erin stoppen, zelfde cycle doorlopen, maar geen succes :(

Kan het dus zo zijn dat de KT266 geen singlesided geheugen ondersteund :?
Of heb ik gewoon superveel pech en is dit reepje ook kapot?

[ Voor 3% gewijzigd door Inferno op 26-11-2002 13:13 . Reden: typo ]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
In de online manual staat btw dat single en doublesided ondersteund worden.

Niemand hier ooit eerder problemen mee gehad?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ al bekeken hoeveel/welk geheugen op je mobo kan..?

Edit: de VIA KT266 slikt vrijwel alles wat geheugen betreft.. Wazig probleem dus.. Ruil het reepje eens in voor een goed merk.

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 26-11-2002 14:32 ]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
D'r zitten 8 chips op het reepje, dus 256 / 8 = 32 mb per chip (=256Mbit density, right?)

Bij de max density staat 64Mbit / 128Mbit / 256Mbit / 512Mbit en in totaal max 3GB geheugen. Lijkt me dus beide geen probleem.

edit: hmmm, mja, maybe het beste idee ja... maar toch, ik wil niet OC'en oid, dus leek me niet nodig (als het maar werkt). D'r zit nu wel Samsung geheugen in, maar dat lijkt me toch geen prob om mee samen te werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Inferno op 26-11-2002 14:42 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij welke shop heb je het gekocht? En zat het nog nieuw in de verpakking? 't Kan natuurlijk een DOA zijn.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overigens, hoe weet je eigenlijk dat het ook daadwerkelijk om een 256MB reepje gaat? Het zou ook best kunnen dat je 'zomaar' een 128MB exemplaar hebt gekregen.. Lees anders de chipjes uit en gooi de codes door google (of post ze hier) :)

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Nee, het is 100% zeker 256mb, ik heb het bij Xenon gekocht, op het 1e reepje zat al een sticker, op deze ook (in de winkel opgehaald, dus lijkt me wel goed :))

Maar dan nog... 128mb zou ook moeten werken.
Pagina: 1