Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vraagje over flat cables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn twee HDD's op mijn mobo aansluiten (RAID). Het probleem (als je het een probleem mag noemen) is dat de afstand tussen mijn RAID aansluitingen op het bordje en mijn HDD's erg klein is, zo'n cm of 10. Ik gebruik rounded cables en het staat enorm lelijk met die lange cables in de bodem van mijn gemodde case. Dus de vraag is, kan ik mijn rounded cables afknippen en alleen het stukje mobo-slave gebruiken?

Kan natuurlijk wel gewoonweg gaan knippen maar als iemand toevallig al ervaringen hiermee heeft, of misschien een andere manier om aan kortere cables te komen?

tnx

--- Lets Hope Women Suck ---

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet kan dat. Zorg wel dat de uiteinden geen contact met elkaar maken, lijkt me logisch.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:28

Snow_King

Konijn is stoer!

Het moet kunnen, ik heb tussen mijn Audigy en mijn Hoontech bay een IDE kabel zitten, ik heb gewoon het lange stuk er af gehaald en de adere zo geknipt dat ze elkaar _niet_ raken, dit toen afgedekt met tape, en het werkt nog steeds.

Gaat het hier om een ATA100 kabel? Zo'n 80 aderige kabel? of een 40 aderige?

Ik denk trouwens dat het met beide kabels moet kunnen, maar zorg er voor dat de aderen elkaar _NIET_ raken!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Afknippen moet kunnen, maar zorg ervoor dat je geen sluiting maakt. Omdat het een rounded cable is lijkt me dat wel lastig. Veel suc6 ermee!

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ga het maar eens proberen, heb toch spare cables van Epox gekregen...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 13:07:
Ga het maar eens proberen, heb toch spare cables van Epox gekregen...
heeel fijn spare kabels, maar je IDE controller kan ook zo doorfikken.... oppassen dus...

Je hebt geen spare IDE controller denk ik of wel? B) 8)7

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Ik heb het ook gedaan bij 2 kabels, de ene werkt nog perfect, de andere was voor de vuilnisbak.
De eerste had ik met een cutter gesneden, en nu komen de aders tegen elkaar, niks meer met aan te vangen dus.
De tweede met een schaar afgeknipt, werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, wel iets om over na te denken. Maare als ik de cable nu achter de slave connector afknip en de dan vrijliggende draden met tape afplak, moet het dan goed gaan??
#

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:14:
mmm, wel iets om over na te denken. Maare als ik de cable nu achter de slave connector afknip en de dan vrijliggende draden met tape afplak, moet het dan goed gaan??
#
ja, je moet de aders ongeveer 5 cm laten uitsteken van de connector, zodat je ze mooi kan afdekken, je kan ze ook nog allemaal een stukje van elkaar los halen om zeker te weten dan er geen sluiting is.

code:
1
2
3
4
5
Conn 1      Conn2
||=======||=
||=======||=
||=======||=
||=======||=

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Niet zo uit laten steken maar dicht bij de connector afknippen. Bij gewone IDE-kabels wordt de flatcable ook gewoon van een rol gehaald en afgeknipt. Als je het uit laat steken is het flexibeler dus kan het makkelijk tegen elkaar komen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Gewoon iets langer laten, connector er door duwen en wat er nog uit steekt afknippen.
Simpel en werkt altijd (als je tenminste opgelet hebt toen je knippen leerde op de kleuterschool).

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
kun je ze niet dubbel tyrippen aan het elkaar, dus dat je het overige deel terug klapt.. ?

Verwijderd

Topicstarter
Aan iedereen die geholpen heeft, bedankt. Ik heb hem net getest en prima, in een keer goed. Dus nogmaals bedankt voor de input. En nu op naar het volgende probleem.....zucht

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

ja, kan. want als er geen apparaat aan de andere zijde zit, maakt die ook nergens contact mee

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

--- Lets Hope Women Suck ---
pardon??

je kunt et gewoon afknippen en zorg dat het niet onderling kortsluit. dat is je grootste probleem.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik heb ze zelf met een scherp hobby mes afgesneden vlak langs de ide connector, gaat super, wel ff opletten daar er niet draad einden blijven hangen die met elkaar contact maken zodat je kortsluiting krijgt,

wat betreft het opblazen van ide controlers, lijkt me niet, die dingen zijn meestal wel afgesloten met een weerstand netwerkje, dus die kunnen wel ffies tegen kortsluiting

blabla

Verwijderd

ehm, zoals je ziet is dit mijn eerste post... O-)

Ik heb toch een probleem met een afgeknipte ronde IDE-kabel wat ik voor mijn diskettestation gebruik.
Heb het stuk gebruikt wat van mijn slave naar mijn master liep, want dat was het kortste stukje ;) Dat loopt nu van mijn mobo naar het disk-station

bij "Deze computer" zegt hij nu wel dat er een diskettestation is, maar kan hem niet lezen\formatteren\schrijven. ;(

Ik heb het met een schaar afgeknipt, en mooi afgeplakt, weet zeker dat er daar geen kortsluiting is.
:X
Heb in mijn apparaatbeheer staan:
*Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
*Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
*VIA-Busmaster PCI IDE-controller

Bij die laatste kan ik nog wat instellen:
*Standaard
*Beide IDE-kanalen
*Alleen Primair kanaal
*Alleen Secundair kanaal
*Geen

Ken iemand mij helpen??

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41
ja, je hebt het foute stuk afgeknipt |:(

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

DKasemier schreef op 28 November 2002 @ 18:05:
ja, je hebt het foute stuk afgeknipt |:(
idd, hij ziet hem nu als ata33. Kwestie van een pinverbindinkie verwijderen en hij ziet hem weer als ata133. Succes >:)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beun_de_Haas schreef op 28 November 2002 @ 18:12:
[...]

idd, hij ziet hem nu als ata33. Kwestie van een pinverbindinkie verwijderen en hij ziet hem weer als ata133. Succes >:)
Als ie hem als ata33 ziet zou ie toch gewoon moeten kunnen lezen en alles, alleen wat langzamer?

En waarom de >:) ?

Verwijderd

Het verbinden van 2 pinnen is geen enkel probleem hoor...als ik maar weet welke...

En nogwat, het stuk van het moederbord naar de slave,(da's dus een connector met een lang end aan draatjes zonder connector) daar kan ik nog een connector op aansluiten, werkt het dan nog?!?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

dat met die sluiting val wel mee als je gewoon direct langs de connector afsnijdt met een stanleymes dan gaat dat toppie.

weet iemand nog een leuke signature?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

Martijn02

/* No Comment */

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 17:44:
ehm, zoals je ziet is dit mijn eerste post... O-)

Ik heb toch een probleem met een afgeknipte ronde IDE-kabel wat ik voor mijn diskettestation gebruik.
Heb het stuk gebruikt wat van mijn slave naar mijn master liep, want dat was het kortste stukje ;) Dat loopt nu van mijn mobo naar het disk-station

Kean iemand mij helpen??
Wat voor diskettestation heb jij? Ik weet niet, maar aan de mijne zit geen IDE aansluiting, die past er zelfs niet eens in. Je kan wel een gerounde kabel gebruiken, maar dan moet je toch even zorgen dat je de goeie stekkers hebt, en dat je hem op je floppy-controller op het moederbord prikt. (let ook even op de draai in de kabel van de floppydisk want anders ziet hij hem als b:\ ipv a:\)

Oh en je kan je kabels inderdaad gewoon afknippen, wat ik gedaan heb is met mijn floppy kabel, stekker open maken en er af halen, kabel afknippen, op het goede punt inkepingkjes scheuren (had ik natuurlijk doorgescheurd voor het afknippen) en dan de connector er weer op zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Martijn02 op 28-11-2002 19:33 ]

Pagina: 1