Steeds dezelfde MS discussie's.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Het valt mij eens temeer op dat draden als deze steeds weer uitlopen op dezelfde discussie. Mag je nou wel of niet zelf weten wat je met je apparaat doet en mag de maker ervan dit tegengaan? (mede middels strengere beveiliging op het apparaat zelf)
In weze gaat de nieuwspost hier niet eens over gezien het gaat over het al dan niet toegang ontzeggen van online services. Mijn stelling in dit geval is dan ook:
Mensen die in deze draad beginnen over of je je x-box mag modden of niet zijn off-topic bezig.
Ik vind namelijk dat de discussie in weze moet zijn: 'mag Microsoft de toegang tot online services ontzeggen na het modden van de x-box?'.

Wie is het hier mee eens?

En dan heb je natuurlijk nog posts als deze, die volgens mij enkel de headline en niet het nieuwsbericht hebben gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Randal Peelen op 26-11-2002 12:50 . Reden: spaties ]

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

Uit het nieuwsitem:
Mensen die hun Xbox gemod hebben om illegale games of geïmporteerde spellen te spelen, lopen grote kans geen toegang te krijgen tot het Live! netwerk
Imo heb je dus helemaal gelijk Jimp.

Piepeltjes die reageren met:
Dus in feite blijft de Xbox eigendom van de fabrikant. Microsoft bepaalt wat jij wel en niet mag doen met de Xbox.
doen dus niets anders dan populaire off-topic anti-MS kreten slaken.

alsof we die opmerkingen nog niet genoeg gehoord hebben :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is in wezen niets anders dan je ook bij PC-spellen ziet. Als je geen key hebt gekocht, kun je niet online spelen. Daar maakt nooit iemand stennis over, maar als het van Microsoft is, kan het ineens niet door de beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Ook daar gaat het topic niet over. ;)

Het gaat erom dat je de x-box mod.
Dan kan je wel een officieel spel hebben gekocht maar als je x-box gemod is kun je er gebanned worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit is dat er ook weer postings zijn die drijven van de M$-trollen en anti-MS-geblaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft er (indirect) alles mee te maken.

Onderwerp: X wil B tegengaan en dreigt met onomkeerbare maatregelen wanneer Y overgaat tot B.
Vraagstellingen: Mag je B dan? Mag X B wel tegengaan?

Logisch als 1+1=2 dat die discussies opbloeien. Nogal flauw om dat naar beneden te modden.

Persoonlijk zou ik zeggen: koop geen Xbox; koop geen Palladium; gebruik geen illegale stuff als in software/muziek als je de beperkingen niet wenst. Ben je van 't gezeik af, heb je meer vrijheid en zo mogelijk ook kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Ik zal niet met je in discussie gaan over het onderwerp inhoudelijk gezien de draad daar een gepastere plek voor is.

Wat ik toch alsnog vind is dat er wel degelijk een link te leggen is tussen beide gebeurtenissen (het modden van de x-box en het bannen van users die dit doen), maar dat het topic in weze gaat over het bannen van de users en niet het modden van de x-box. Dat men het er dan over heeft dat je de x-box wel/niet mag modden vind ik toch wel aardig off-topic worden. Het ging over het bannen als (logisch?) gevolg. Nogmaals, er is een link te leggen maar het heeft niets met het topic te maken en is (en dat is voor mij een nog grotere reden) ook al vele honderden malen besproken.

Feit is dat het er in deze specefieke kwestie op neer komt dat meningen verschillen. Er is geen goed of fout te benoemen over het modden van de x-box, de een vind het gepast, de ander niet. En daarom vind ik het alleen maar vervuiling van een draad, een draad waar het niet eens thuishoort (als zijnde het topic). Daarboven op is het de discussie niet waard gezien meningen blijven staan.

Gaat men ook nog de hele discussie over dat je spelletjes wel moet kopen en dat Microsoft niet moet zeuren herhalen, in combinatie met open deuren als: "het is toch niet te stoppen" dan vind ik dat het off-topic niveau toch wel bereikt is. Ga dat soort dingen op het forum bespreken denk ik dan.

edit:
Het dingt zojuist tot me door dat bovenstaande post eigenlijk veel te veel mening-opleggend overkomt. Dit is niet mijn bedoeling geweest tijdens het typen omdat ik in dit topic juist om jullie menging vraag, ik heb er dus maar even "ik vind" van gemaakt want zoals het er eerst stond was het niet mijn bedoeling ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Randal Peelen op 26-11-2002 23:43 . Reden: is = ik vind :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

vooruit, -1 dubbelpost by * botoo

Het probleem met dergelijke draadjes dat er zo onbenullig veel populistisch geblaat word dat elke vorm van communicatieve discussie vrijwel onmogelijk is :|
ja ik weet het, 't is wat dubbelop . . .

[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 26-11-2002 23:18 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1