Toon posts:

[Postfix] poort geblokt ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Postfix op men (Debian) Woody server en mail sturen gaat perfect maar mail ontvangen ... nugabolle. Ik zit op Adsl met een externe modem (en met dynamisch IP) en heb dan ook een DynDNS domeintje aangemaakt etc ...

Postfix draait. Poort 25 staat open (nmap toont ze toch als open) en zelfs men Domein verwijst naar juiste IP. Maar ik kan er niet naar telnetten :? Ik krijg dan connection timeout. Postfix Check geeft geen output en men mail.log staat vol met:

code:
1
Connection timed out (port 25)

Dus dacht op dat moment (en na wet gegoogle) dat poort 25 gewoon door m'n ISP geblokt wordt. Maar zit dan nog met wat vragen ... Ik kan lokaal ook geen mail ontvangen (van local user nr local user dus) maar dat zal wel aan verkeerde configinstellingen liggen dan ?? En als poort 25 geblokt wordt, waarom kan ik dan wel mails sturen ? Blokken ze meestal inkomend verkeer ? En vooral, is er workaround zodat ik toch mailservertje kan opzetten ? >:)

Allevast bedankt

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:17
Inkomend verkeer wordt gedropped, uitgaand mag altijd. Heb je toevallig Planet? Dan moet je in je DNS als eerste bij je MX records mailrelay.planet.nl en vervolgens het ip-adres van jouw server, mailrelay.planet.nl stuurt dan alle mail naar jou door zodat je toch mail van buiten kan ontvangen.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Steije schreef op 26 November 2002 @ 13:14:
Inkomend verkeer wordt gedropped, uitgaand mag altijd. Heb je toevallig Planet? Dan moet je in je DNS als eerste bij je MX records mailrelay.planet.nl en vervolgens het ip-adres van jouw server, mailrelay.planet.nl stuurt dan alle mail naar jou door zodat je toch mail van buiten kan ontvangen.
ho pas op dat is eigenlijk niet netjes

je eerste mx zou je eigen ip moeten zijn tweede mailrelay.planet.nl. poort 25 wordt geblocked dus ziet je domein provider je eigen ip adres niet op die poort en stuurt hem naar mailrelay die ziet wel je eigen ip adres en stuurt hem door naar je ip.

(ik heb toevallig in mijn planet tijd die work around bedacht :P )

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:17
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:27:
[...]

ho pas op dat is eigenlijk niet netjes

je eerste mx zou je eigen ip moeten zijn tweede mailrelay.planet.nl. poort 25 wordt geblocked dus ziet je domein provider je eigen ip adres niet op die poort en stuurt hem naar mailrelay die ziet wel je eigen ip adres en stuurt hem door naar je ip.

(ik heb toevallig in mijn planet tijd die work around bedacht :P )
Oja, het was idd andersom, en het werkt bij mij ook :)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Steije schreef op 26 november 2002 @ 13:14:
Moet je dan ook een geregisteerd domein hebben? Of kan het met een dnsservertje (bind) dat gewoon als adres heeft ****.speed.planet.nl?
ALeens geprobeerd, maar ik kreeg toen sterk de indruk dat ik daarvoor een domein moet registeren....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op DynDNS een domeintje aangemaakt. Maar moet eens nakijken hoe ik daar meerdere MXen ingeef. Alvast bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:33:
[...]

Moet je dan ook een geregisteerd domein hebben? Of kan het met een dnsservertje (bind) dat gewoon als adres heeft ****.speed.planet.nl?
ALeens geprobeerd, maar ik kreeg toen sterk de indruk dat ik daarvoor een domein moet registeren....
op de hoofdrouters van planet wordt poort 25 gewoon gedropt. Als iemand vanaf het planet domein jou webserver over poort 25 wil bereiken is dat geen probleem buiten planet kom je niet binnen over poort 25.

dns records worden gerepliceert over de hele wereld dus dan wordt door iedereen die mail verstuurd naar jou domein geleid volgens de mx records. Echter is planet de eigenaar van de ***.speed.planet.nl domein naam. Er zal dus info in de dns server van planet moeten worden gepompt en dat mag je rustig vergeten... dat doen ze dus niet.

moraal van het verhaal als je een eigen dns wil gebruiken moet je een domein met dns forwarding registreren buiten het planet domein (=andere provider)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:36:
ik heb op DynDNS een domeintje aangemaakt. Maar moet eens nakijken hoe ik daar meerdere MXen ingeef. Alvast bedankt :)
niet daar kan er maar 1 in :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 14:59:
[...]

niet daar kan er maar 1 in :(
Das minder :r Ga ik voorlopig al men mails maar via Skynet (men ISP) laten gaan :(
Pagina: 1