Toon posts:

[chello] kabelmodem omwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de kabelmodem + netwerkkaart van een vriend van mij te lenen, gaat om een motorola kabelmodem.
Ik wil kijken of met deze modem mijn verbinding stabieler is..
Ik heb zelf nu een LanCity modem, ouwe a2000 gebied nog.
MAar is het mogelijk om dit gewoon bij mij thuis op de wandcontactdoos aan te sluiten ?
En dat alles dan gewoon pats.. in 1 keer werkt ?

Verwijderd

die kans is wel aanwezig ja...
maar ik zou er niet te veel op rekenen.

Maarre, zo'n LanCity is toch veel relekster als een Terayon/Motorola...
ik zou het wel weten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 12:20:
die kans is wel aanwezig ja...
maar ik zou er niet te veel op rekenen.

Maarre, zo'n LanCity is toch veel relekster als een Terayon/Motorola...
ik zou het wel weten...
Hoe kom je erbij dat die lancity veel beter is..

Verwijderd

nee...die modem hebben ook een mac adress dat mac adress staat bij chello gereistreerd...samen met die van je nic..Je zult dus niet direct internet verbinding krijgen eerst ff 1 1/2 uur bellen met chello om ene ander mac adress door te geven!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 09:54

WarPuppy

Electronic Technology

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 12:21:
[...]

Hoe kom je erbij dat die lancity veel beter is..
Stabieler, kunnen hogere snelheden aan, hebben betere impedantie..

Ik zweer bij me lancity, dat ding is wel enorm lomp, maar heeft een 10x betere verbinding als zon terrayon geval...

Verwijderd

WarPuppy schreef op 26 November 2002 @ 12:23:
[...]

Ik zweer bij me lancity, dat ding is wel enorm lomp, maar heeft een 10x betere verbinding als zon terrayon geval...
Ik heb zo.n terrayon geval en die loopt superstabiel. En voor chello begrip een vrij aardig snelle verbinding. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 12:22:
nee...die modem hebben ook een mac adress dat mac adress staat bij chello gereistreerd...samen met die van je nic..Je zult dus niet direct internet verbinding krijgen eerst ff 1 1/2 uur bellen met chello om ene ander mac adress door te geven!
En dan ook nog 24 uur wachten voordat ze dat gedaan hebben.dat had ik tenminste de vorige keer! O-)

Verwijderd

Topicstarter
Die terayon boeit me verder niet.
Maar als ik zijn kabelmodem + de daarbijhorende NIC leen, is het dan echt niet mogelijk ?
Het enigste wat er iig verandert, is dat de kabelmodem bij mijn huis wordt aangesloten.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 12:26:
[...]

Ik heb zo.n terrayon geval en die loopt superstabiel. En voor chello begrip een vrij aardig snelle verbinding. _/-\o_
Die heb ik ook, en bevalt mee zeer goed, heb weinig storingen of dergelijke

(afkloppen)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Boeie of een modem nou sneller dan 10 mbit kan of niet... downstream is toch maximaal 1,5 mbit dus dat maakt geen zak uit. De stabiliteit hangt van je signaalsterkte af, niet van je modem.

Als je er ff een ander modem tussenhangt: gaat niet werken. Ook niet als je de netwerkkaart OOK verplaatst. Mac van modem en mac van netwerkkaart zijn op de gateway geregistreerd en die gaat de boel niet herkennen.

De handel gaat trouwens zowieso niet werken omdat je Lancitymodem op een compleet ander platform werkt dan de Motorola's.

Forget about it :)

Ik heb trouwens zelf een Terayon gehad en in anderhalf jaar heeft het nog maar 1 keer platgelegen, maar dat was een algemene storing in half Leeuwarden en na een paar uurtjes weer verholpen. Verder altijd een perfecte verbinding.

Hoor trouwens nooit iemand klagen over z'n Lancity...

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 06:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 27 November 2002 @ 06:13:
Boeie of een modem nou sneller dan 10 mbit kan of niet... downstream is toch maximaal 1,5 mbit dus dat maakt geen zak uit. De stabiliteit hangt van je signaalsterkte af, niet van je modem.

Als je er ff een ander modem tussenhangt: gaat niet werken. Ook niet als je de netwerkkaart OOK verplaatst. Mac van modem en mac van netwerkkaart zijn op de gateway geregistreerd en die gaat de boel niet herkennen.

De handel gaat trouwens zowieso niet werken omdat je Lancitymodem op een compleet ander platform werkt dan de Motorola's.

Forget about it :)

Ik heb trouwens zelf een Terayon gehad en in anderhalf jaar heeft het nog maar 1 keer platgelegen, maar dat was een algemene storing in half Leeuwarden en na een paar uurtjes weer verholpen. Verder altijd een perfecte verbinding.

Hoor trouwens nooit iemand klagen over z'n Lancity...
Die HUB waar die Lan City gebruikt van maakt , heeft iig in de drukke uren altijd packetloss.. een vriend van me 4 kilometer verderop zit ook op diezelfde HUB en heeft ook packetloss.
Snelheid is iig wel ok.
Ik heb 's avonds al standaard 4 a 5 % packetloss, vind ik teveel..
Andere maat van me heeft een motorola en heeft 0 % packetloss, zit ook op een hele andere HUB.
Als ik nu die modem laat vervangen, dan moet dit wel helpen lijkt me.
OF lijkt het maar zo dat er bij mij geen verbinding bestaat met minder dan 5 % packetloss.. met chello.

Verwijderd

je kunt het proberen maar ik heb slechte ervaeing met kabel via stopcontact
:'( :'( :'(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Die packetloss heb je bij elk willekeurig adres? Ook als je bijvoorbeeld tweakers.net pingt?

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 27 november 2002 @ 08:17:
Die packetloss heb je bij elk willekeurig adres? Ook als je bijvoorbeeld tweakers.net pingt?
Ik heb naar me eigen gateway al packetloss..
Maar alleen in de drukke uren..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 08:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
O ja ff vergeten te vermelden, er is al een upc monteur geweest.
DIe heeft aan het kastje buiten wat verandert, iets stond laag ingesteld naar de wijkversterking geloof ik.
Volgens hem was het probleem zo opgelost, heel aannemelijk natuurlijk aangezien dat meestal wel de oplossing is.
Kijk ik zit niet met bergen packetloss hier..
Maar toch 5 tot max 10 % ..imho teveel.
Ik heb chello gister nog ff aan de lijn gehad, volgens die medewerker is tot 5 % wel acceptabel.
Beetje lastige situatie.. maar misschien dat een ander modem mij wel gaat helpen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 08:35:
O ja ff vergeten te vermelden, er is al een upc monteur geweest.
DIe heeft aan het kastje buiten wat verandert, iets stond laag ingesteld naar de wijkversterking geloof ik.
Volgens hem was het probleem zo opgelost, heel aannemelijk natuurlijk aangezien dat meestal wel de oplossing is.
Kijk ik zit niet met bergen packetloss hier..
Maar toch 5 tot max 10 % ..imho teveel.
Ik heb chello gister nog ff aan de lijn gehad, volgens die medewerker is tot 5 % wel acceptabel.
Beetje lastige situatie.. maar misschien dat een ander modem mij wel gaat helpen..
hoe controleer je hoeveel packetloss je hebt ?

MicNic heeft ook chello ........

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja... acceptabel misschien, maar niet normaal. Je zult er bij het internetten ook weinig last van hebben maar naar de gateway toe hoor je natuurlijk geen 5% packetloss te hebben. Als het alleen in de drukke uren zo is, zitten er misschien teveel mensen op dezelfde hub.

Heeft die monteur ook de signaalsterkte in je woning nagemeten?

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:14
Ik heb hetzelfde. Packetloss naar me gateway, ik dacht er ook aan om een ander modem aan te vragen. Zwaar irritant alleen dat dat nummer van chello nu zo duur is om te bellen

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 27 november 2002 @ 08:44:
Tja... acceptabel misschien, maar niet normaal. Je zult er bij het internetten ook weinig last van hebben maar naar de gateway toe hoor je natuurlijk geen 5% packetloss te hebben. Als het alleen in de drukke uren zo is, zitten er misschien teveel mensen op dezelfde hub.

Heeft die monteur ook de signaalsterkte in je woning nagemeten?
Nee, maar de signaalsterkte in me woning zit wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag maar de verbinding loopt toch eerst langs de gateway en daarna gaat het pas verder via de HUB.
Dus als ik naar de gateway ping, dan heeft de HUB er nog niks mee te maken.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 08:43:
[...]

hoe controleer je hoeveel packetloss je hebt ?

MicNic heeft ook chello ........
b.v.
ping www.tweakers.net -t

dan een keer CTRL-C en kijken bij packet lost.

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 12:17:
Ik ben van plan de kabelmodem + netwerkkaart van een vriend van mij te lenen, gaat om een motorola kabelmodem.
Ik wil kijken of met deze modem mijn verbinding stabieler is..
Ik heb zelf nu een LanCity modem, ouwe a2000 gebied nog.
MAar is het mogelijk om dit gewoon bij mij thuis op de wandcontactdoos aan te sluiten ?
En dat alles dan gewoon pats.. in 1 keer werkt ?
Ik woon in Zutphen, hier hebben we ook Lancity modems. Een vriend van me heeft sinds kort een sneller modem (omdat er nog oude abbo's waren met 128/128 die niet gemigreerd werden). Dit werkt gewoon, heeft niet eens een andere NIC in gebruik.

Dus probeer het zou ik zeggen :)

[edit]
Moet wel zeggen dat dit dus niet op legale manier is gedaan..

[ Voor 6% gewijzigd door Puntslash op 27-11-2002 09:00 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 08:55:
misschien een domme vraag maar de verbinding loopt toch eerst langs de gateway en daarna gaat het pas verder via de HUB.
Dus als ik naar de gateway ping, dan heeft de HUB er nog niks mee te maken.
Ehm.. nouja bij Chello noemen we de gateway vaak de hub :) Er is eigenlijk helemaal geen hub natuurlijk :P Misschien bedoel je dat ding in het kastje in de straat waar je op zit aangesloten, dat heet een 'tap' maar die kun je uiteraard niet pingen, daar zit alles op aangesloten (tv, chello, priority en dtv).

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 09:00 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

xxplosiefje schreef op 27 november 2002 @ 08:59:
[...]

Ik woon in Zutphen, hier hebben we ook Lancity modems. Een vriend van me heeft sinds kort een sneller modem (omdat er nog oude abbo's waren met 128/128 die niet gemigreerd werden). Dit werkt gewoon, heeft niet eens een andere NIC in gebruik.

Dus probeer het zou ik zeggen :)

[edit]
Moet wel zeggen dat dit dus niet op legale manier is gedaan..
Ehm ja maar de monteur heeft waarschijnlijk wel het mac-adres van de modem in het systeem laten gooien.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 27 november 2002 @ 08:59:
[...]
Ehm.. nouja bij Chello noemen we de gateway vaak de hub :) Er is eigenlijk helemaal geen hub natuurlijk :P Misschien bedoel je dat ding in het kastje in de straat waar je op zit aangesloten, dat heet een 'tap' maar die kun je uiteraard niet pingen, daar zit alles op aangesloten (tv, chello, priority en dtv).
Ok, maar de wijkHUB bedoel ik dan.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja ik kan niet beoordelen of daar teveel mensen op zitten aangesloten... Dat is iets voor de technische dienst denk ik, of misschien de installatiedienst.

Staat je netwerkkaart op 10/half trouwens? Misschien helpt dat wat...

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 09:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 27 November 2002 @ 09:05:
Tja ik kan niet beoordelen of daar teveel mensen op zitten aangesloten... Dat is iets voor de technische dienst denk ik, of misschien de installatiedienst.

Maar als ik naar me gateway ping.. waar gaat de verbinding eerst langs dan ?

HUB > Gateway

of

Gateway > HUB

Als ik ping -s ipgateway doe, dan krijg ik het ip van de HUB te zien.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 27 November 2002 @ 09:05:

Maar als ik naar me gateway ping.. waar gaat de verbinding eerst langs dan ?

HUB > Gateway

of

Gateway > HUB

Als ik ping -s ipgateway doe, dan krijg ik het ip van de HUB te zien.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Uhm... het gaat iets dieper... via minstens 5 laagjes eigenlijk :) Ik zou het even voor je moeten nazoeken maar het is ongeveer:

Dinges 1
|
Dinges 2
|
Wijkcentrum
|
Groepsversterker (nog grotere kast ergens)
|
Eindversterker (grote kast ergens)
|
Multitap (kastje in de straat)
|
Woning

Boven die Dinges 1 zit nog iets anders en daarna gaat het signaal naar een router (een gateway dus) voor zover ik weet. Pin me er niet op vast, ik werk ook 'maar' op de helpdesk, ik ben geen TD'er.

[ Voor 96% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 09:28 ]

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:16
WarPuppy schreef op 26 november 2002 @ 12:23:
[...]

Wat jij wil..
maar ik heb de specs en de resultaten gezien en ik pak een terayon any day of the week...

I want to live forever, so far.. so good.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:16
GerbenW schreef op 27 november 2002 @ 09:21:
Uhm... het gaat iets dieper... via minstens 5 laagjes eigenlijk :) Ik zou het even voor je moeten nazoeken maar het is ongeveer:

Dinges 1
|
Dinges 2
|
Wijkcentrum
|
Groepsversterker (nog grotere kast ergens)
|
Eindversterker (grote kast ergens)
|
Multitap (kastje in de straat)
|
Woning

Boven die Dinges 1 zit nog iets anders en daarna gaat het signaal naar een router (een gateway dus) voor zover ik weet. Pin me er niet op vast, ik werk ook 'maar' op de helpdesk, ik ben geen TD'er.
Ha die Gerwen :)

andersom is misschien makkelijker..

woning > Multitap > eindversterker > groepsversterker > wijkcentrum >> Teralink >> Teragate >> UPC Brain netwerk (routers en zooi) >> Amsterdam Internet Access (IAX) >> WWW

> = coax kabel
>> = fibre optics

De eindversterker en multitap zitten in dezelfde kast.
Het wijkcentrum heet ook wel Node of wijkversterker.
De combinatie Teralink/Teragate heet een Hub/of LC (Lokaal Centrum).

Ten tweede verwacht ik niet, dan het probleem in de modem zit, maar gewoon in de beschikbare capaciteit. Ook verwacht ik niet dat de modem uberhaupt online zal komen, omdat ik niet weet of er in het gebied van de topic starter wel een eurodocsis netwerk ligt..

I want to live forever, so far.. so good.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ow hangen de TL en TG daar meteen achter? :? Okeej :) Warbringer, krijgen jullie ook SDD-werk erbij? Wij krijgen weer wat traininkjes om SDD-werk erbij te kunnen doen... IHD en SDD is in theorie al samengesmolten tot SDD 1e lijns en SDD 2e lijns.

[ Voor 65% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 17:14 ]

Pagina: 1