Toon posts:

Samsung 959NF & Philips 109P40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken heb ik de volgende monitors overgehouden om voor grafisch gebruik te kopen: de Samsung 959NF & de Philips 109P40.

Zover ik kan zien onderscheid de Samsung zich met een highlight functie en de Philips met een auto-calibratie functie.

Voor de rest zijn de monitors bijna identiek. Bij de Philips wordt er geklaagd dat de tekstperformance "zeer slecht" is. Ik kan dit niet zo goed begrijpen voor een monitor van die prijs. (sommige zeggen weer dat hij perfect scherp is met letters maar dat hou je denk ik altijd).

Nu heb ik niet de gelegenheid om de twee monitors in actie te zien. En er zijn nauwelijks tests via google te vinden (er staat er wel een bij hardware.info alleen daar schiet je ook niets mee op.)

Dus mensen die me op weg kunnen helpen die beide monitoren in actie hebben gezien ; GRAAG ! (gewoon tips voor welke te nemen zijn ook welkom, graag wel onderbouwd en niet van mijne is de beste)

Verwijderd

Ik weet niet of dit TFT of CRT is maar ik weet dat de philips in CRT met LightFrame 2 zeer slecht is met tekst (trillerig/wazig) Wij hebben er namelijk een stuk of 200 op school.....

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Ik heb hier een Philips 109P20, die qua specs gelijk is aan de 109P40. Deze hebben geen lightframe, Brilliance monitoren hebben dat niet.

In vergelijking met de andere monitor die ik gebruik in dual opstelling, een Iiyama vision master pro 451 vind ik de scherpte en de kleurenweergave beter.

Autocalibratie gebruik ik niet, daar heb ik een calibratieprogramma voor zodat ik de twee verschillende monitoren zo gelijk mogelijk kan afstellen. Ik heb het natuurlijk wel eens geprobeerd en het lijkt te werken maar ik kan het alleen aanraden als het je enige monitor is of als je twee gelijke monitoren hebt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26

RvV

Toen ik de Samsung 959NF een half jaar geleden kocht hoorde je er eigelijk niet veel over. Het was daarom eigenlijk meer een gokje om deze te nemen en niet met de grote groep mee te lopen. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Hij geeft heel scherp en zuiver beeld op mijn resolutie van 1280x1024 met 100hz. Dat highlight heb ik trouwens nog nooit gebruikt.
Ik weet dus helaas niet hoe een philips is...

Y'24

Verwijderd

ik zal voor de philips gaan. Of CTX PR960F is eigenlijk mijn favoriet

Verwijderd

Topicstarter
Thx for the reply's. Kheb de Samsung bestelt bij DIGIWORLD.. dat had ik denk ik beter niet kunnen doen. Als het erg lang gaat duren, hoe lang geld die order dan van DIGIWORLD. Want dan kan ik gewoon bij een ander bestellen. Als ze 2 maanden later met die monitor voor de stoep staat hoef ik die natuurlijk niet te hebben.

Verwijderd

Samsung heeft leveringsproblemen Dus bij elke winkel keten gaat het wel enkele weken duren! Je kan beter de Philips bestellen of zoals ik al aangaf de CTX PR960F
Pagina: 1