pentium 4 cooler

Pagina: 1
Acties:

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ik wou gister mijn nieuw gekochte pentium 4 processor(box ver.) installeren, nou zat er een soort van zwarte folie op de onderkant van de cooler, ik dacht dat het zo'n plak/sticker was, die je los moest trekken.(zoals bij die P3 coolers) dat heb ik dus gedaan (ging heel makkelijk), maar het was een soort van aliminium folie met zwart spul er op.(geleidend spul neem ik aan)
ik weet niet of dit de bedoeling was..?. misschien had ik hetmoeten laten zitten , maar als ik het nu er terug op zou doen, dan is het helemaal gekreukt.(en dat kan misschien de processor beschadigen/of niet goed geleiden)
of kan ik het gewoon weglaten en de cooler gewoon zo op de processor doen?
of is dat spul echt nodig?. in dat geval zou ik wat van die pasta/gel (die vaak bij die losse coolers zit) er op kunne doen.?

wat is jullie visie hier op?

He who drop shit in toilet, have shitty time

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat was dus de koelpasta, nu het zo beschadigd is kun je het er beter helemaal afhalen en nieuwe koelpasta aanbrengen. Zat er geen boekje bij die koeler dan? Want daar staat het altijd wel in. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

op de site van intel staat uitdrukkelijk als je de boxed versie hebt dat zwarte spul NIET van je koelblok te trekken.. want het is namelijk een warmte geleidende sticker ofzo..

maar als je er 'm al hebt. kun je beter wat koelpasta kopen (arctic silver) en dat tussen je
proc en koelblok stoppen. (koelt ook goed, misschien wel beter dan die zwarte koelsticker).

edit:
oops iemand was net voor (heeft gepost toen ik de bericht aan het typen was).

[ Voor 12% gewijzigd door nIghtorius op 26-11-2002 11:38 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Ik heb er ervaring mee...met koepasta werd mijn cpu circa 5 graadjes koeler :)

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Gewoon nieuwe koelpaste op doen. Tube is nie zo duur en kan je nog meerdere malen gebruiken :)

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat je dat gedaan heb. Bij de manual van de P4 2.4 die ik zondag gekocht heb stond het er NIET bij namelijk alleen had ik dit toevallig al ergens gelezen op het forum dat dat als 'slechter' alternatief voor koelpasta bedoeld is :)

Wat ik nog niet weet is of de koelpasta over het complete vlak, waar dat zwarte spul zat, uitgesmeerd dient te worden en hoe dik.

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13
gewoon ff een dun laagje arctic silver of Coolermaster-spul op de core doen, oppervlak van koeler goed vet en stofvrij maken en monteren die hap.

Failure is nothing compared to regret

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
[quote]Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 16:24:
Ik kan me voorstellen dat je dat gedaan heb. Bij de manual van de P4 2.4 die ik zondag gekocht heb stond het er NIET bij namelijk alleen had ik dit toevallig al ergens gelezen op het forum dat dat als 'slechter' alternatief voor koelpasta bedoeld is :)
quote]
klopt, er stond in de handleiding helemaal niks over dat zwarte spul (p4-2,53)
ik heb nu net wat heatsink-silicone compound gekregen van de netwerk beheerder bij me opme werk.. ik neem aan dat dat netzogoed werkt.
dus vanavond ff uitproberen.

wel suf btw, dat intel het niet gewoon goed aangeeft wat je met dat zwarte ding moet..

He who drop shit in toilet, have shitty time

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
_Richard schreef op 26 november 2002 @ 17:03:

wel suf btw, dat intel het niet gewoon goed aangeeft wat je met dat zwarte ding moet..
Nou ja, er staat ook niet dat je het eraf moet halen. Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. ;)
Pagina: 1