Toon posts:

[HD] 20GB wordt herkent als 10GB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Western Digital WD200EB hardeschijf van 20GB. Deze wordt echter herkent als een 10GB (in de BIOS, Western Digital diagnostics programs). Ik heb de schijf in meerdere pc's aangesloten maar bij allemaal wordt die schijf als 10GB herkent. Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Weet je wel zeker dat het een 20 GB is?
als dat zo is zou ik terug gaan naar de winkel waar hij vandaan komt

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 13:28
Op wat voor pc's heb je ze getest?
Oudere systemen kunnen soms wel eens een bios upgrade vereisen voordat ze iets grotere harddisks ondersteunen.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 11:32:
Weet je wel zeker dat het een 20 GB is?
als dat zo is zou ik terug gaan naar de winkel waar hij vandaan komt
Ja daar ben ik zeker van. Er zit een label op waarop staat dat het 20GB. Uit de diagnostic programs van Western Digital kan ik opmaken dat het om de juiste type gaat namelijk de WD200EB en dat is een 20GB schijf.

Verwijderd

Heb je hem ook in nieuwere pc's getest en al een keer fdisk uitgevoerd op de juiste manier?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:37:
Heb je hem ook in nieuwere pc's getest en al een keer fdisk uitgevoerd op de juiste manier?
Ja, in meerdere pc's zelf.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Is er misschien een platter stuk? Stel dat er twee platters van ieder 10 GB in zitten, en er eentje stuk is, dan zou je dus idd maar 10 GB aan kunnen spreken.

| Specs Aurora24 | My music |

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Probeer 'm te herstellen in de orginele fabrieks-staat, met de utilies van WD moet dat kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
mickgreen schreef op 26 November 2002 @ 11:42:
Probeer 'm te herstellen in de orginele fabrieks-staat, met de utilies van WD moet dat kunnen.
De schijf is volgens mij gewoon in fabrieks-staat. Ik heb de schijf gekregen als vervanger voor een andere. Maar ik wil wel voor de zekerheid proberen, alleen kan ik die tool niet vinden op de site van WD.
Pagina: 1